اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی آمل مطرح کرد

پوشش 170 مرکز دولتی و خصوصی تحت بهزیستی آمل

پوشش 170 مرکز دولتی و خصوصی تحت بهزیستی آمل
رئیس اداره بهزیستی آمل گفت:شفافیت توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی شعار بهزیستی در امسال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کبری اسفندیاریان در گفت‌و گو با بلاغ، با اشاره به اهداف اداره بهزیستی گفت: کمک به کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، ارائه خدمات به معتادین بهبودیافته، پیشگیری آسیب های اجتماعی و پیشگیری از فروپاشی خانواده ها و برنامه های فرهنگی از رویکرد اداره بهزیستی است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,

وی  ادامه داد: مشاوره ژنتیک، غربالگری شنوایی، خدمات توانبخشی ، گفتار درمانی، شنوای سنجی، مشاوره قبل از ازدواج، طرح طلاق، پیشگیری از کودک آزاری و خودکشی، طرح اتاق مهر ، برای زوجینی که از هم طلاق گرفته اند و باهم برای دیدن کودک تفاهم ندارند، هماهنگ سازی خواهد شد.

,

رئیس اداره بهزیستی آمل بیش از 170 مرکز دولتی و خصوصی را تحت پوشش بهزیستی عنوان کرد و افزود: 95 مهدکودک شهری و روستای، سه کلنیک مددکاری، مرکز کودک و خانواده، مرکز ویژه زنان آسیب دیده، مرکزDIC ، 7 مرکز توانجشی که روزانه هستند و یک مرکز شبانه روزی، انجمن ها و کانون ها، مرکز مشاوره ها و موسسه های خیریه ای که تحت نظارت بهزیستی هستند.

,

وی با بیان 7هزار معلول  تحت پوشش بهزیستی در آمل عنوان کرد: در گذشته فرزند معلولی متولد می شد آن را ناقص می دانستند و از جامعه طرد می کردند، در حالی که در سالهای گذشته تا حدودی فرهنگ سازی شده است و خانواده ها آن را به بهزیستی معرفی می کنند و برای درمان آن تلاش می کنند.

,

اسفندیاریان ادامه داد: اگر بیماران اوتیسم قبل از پنج سال شناسایی شوند می توانند مراحل درمان را بهتر طی کنند، در حالی که بعد از این دوره طلایی بدن به درمان مقاومت نشان می دهد.

,

این مسئول بهزیستی را پیشانی آسیب های اجتماعی دانست و تاکید کرد: اطلاع و آگاهی به آحاد جامعه در زمینه مهارت های زندگی و خدماتی که از طرفی کودکی تا سالمندی را تحت پوشش خود قرار می دهد، باعث شده دامنه آن گسترده زیادی در جامعه داشته باشد.

,

وی به شعار امسال اداره بهزیستی اشاره کرد و گفت: شفافیت توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی شعار بهزیستی در امسال است، که در جهت محرومیت زدایی وتوسعه عدالت تلاش می کند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه