اخبار داغ

مسئول ایستگاه سنجش آلودگی هوا خبر داد

کاهش 40 درصدی روزهای آلوده در استان یزد

کاهش 40 درصدی روزهای آلوده در استان یزد
مسئول ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان یزد گفت: تعداد روزهای آلوده استان در چهار ماهه امسال در مجموع 13 روز بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش تقریبا 40 درصدی مواجه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی میرزاده در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، در خصوص تعداد روزهای آلوده استان در یزد گفت: تعداد روزهای آلوده استان در چهار ماهه امسال در مجموع 13 روز بوده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 21 روز آلوده با کاهش تقریبا 40 درصدی روزهای آلوده استان مواجه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

وی ادامه داد: تعداد روزهای آلوده استان در فروردین ماه امسال یک روز، اردیبهشت ماه سه روز، خرداد ماه 5 روز و تیرماه 4 روز بوده است این در حالی است که تعداد روزهای آلوده فروردین ماه سال گذشته سه روز، اردیبهشت ماه پنج روز، خردادماه 12 روز و تیرماه سال گذشته یک روز بوده است.

,

بارندگی‌های اخیر عامل کاهش روزهای آلوده استان

, بارندگی‌های اخیر عامل کاهش روزهای آلوده استان, بارندگی‌های اخیر عامل کاهش روزهای آلوده استان,

مسئول ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان یزد کاهش تعداد روزهای آلوده استان را ناشی از بارندگی‌های خوب در اواخر سال گذشته و اوایل امسال دانست و گفت: این بارندگی‌ها بر پوشش گیاهی و خاک در استان تاثیر داشته و میزان گرد و غبار را نسبت به سال گذشته کاهش داده است و چنانچه سال آینده بارندگی در استان وجود نداشته باشد دوباره شاهد افزایش روند آلودگی در استان خواهیم بود.

,

میرزاده با بیان اینکه معمولا بیشترین آلودگی در استان مربوط به فصل بهار است، ادامه داد: با تغییر فصل در استان افزایش آلودگی رخ می‌دهد، با پشت سر گذاشتن فصل بهار معمولا آلودگی کاهش پیدا می‌کند و در بهمن و اسفندماه نیز شاهد افزایش آلودگی در استان هستیم، اردیبهشت و خردادماه نیز آلوده‌ترین ماه‌ها در استان یزد هستند.

,

اراضی طبیعی و ملی عامل اصلی آلودگی استان یزد

, اراضی طبیعی و ملی عامل اصلی آلودگی استان یزد, اراضی طبیعی و ملی عامل اصلی آلودگی استان یزد,

وی عوامل و منشأ طبیعی از جمله اراضی طبیعی و ملی در استان را اصلی‌ترین عامل در آلودگی استان عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه معادن و صنایع استان در آلودگی استان بی تاثیر نیست اما آلودگی یزد بیشتر تحت تاثیر عوامل طبیعی و خشکسالی است.

,

مسئول ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان یزد با بیان اینکه ملاک گزارش آلودگی در استان براساس ایستگاه‌های سنجش آلودگی است که در پنج شهرستان وجود دارد، گفت: شهرستان‌های اردکان، میبد، یزد و بافق که صنایع و معادن بیشتری در آنها مستقر است از ایستگاه سنجش برخوردار هستند اما شهرستان‌هایی چون ابرکو، خاتم و تفت که قاعدتا آلودگی کمتری دارند، فاقد این ایستگاه هستند.

,

میرزاده گفت: محیط زیست با همکاری پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد در سال 95 و 96 براساس مطالعه و پژوهش ملی که انجام داده است سهم هر کدام از صنایع و معادن، اراضی طبیعی و ملی، اراضی کشاوزی بایر، جاده‌های خاکی و ... در آلودگی شهرستان‌های استان مشخص شده که مقرر شده براساس این مطالعه، آلودگی در هر شهرستان را به حداقل برسانیم.

,

وی افزود: به عنوان نمونه منابع نقطه‌ای چون معادن و صنایع در آلودگی شهرستان اشکذر حرف اول را می‌زنند و وجود معادن مختلف از جمله معادن شن و ماسه تاثیر بسزایی در آلودگی این شهرستان دارند و نیاز این شهرستان به ایستگاه سنجش آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه