اخبار داغ

امام جمعه مجن:

بحران اقتصادی گریبانگیر کشاورزان مجنی/ مردم مجن در انتظار آسفالت جاده "تنگه داستان"

بحران اقتصادی گریبانگیر کشاورزان مجنی/ مردم مجن در انتظار آسفالت جاده "تنگه داستان"
امام جمعه شهر مجن درآمد اقتصادی مردم مجن را از فروش محصولات کشاورزی دانست و گفت: سرمازدگی موجب خسارات عظیم به کشاورزان شده و آنها را دچار مشکلات اقتصادی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین جناتی امام جمعه شهر مجن در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه مردم مجن عمدتا کشاورز هستند و دو سال متوالی محصولات کشاورزی آنها دچار سرمازدگی شده و خسارات عظیمی وارد شده است، گفت: درآمد مردم مجن از محصولات کشاورزی و سردرختی است و عمده محصولات نیز زردآلو می باشد که سرما محصولات را از بین برده است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی مجن به سایر استان ها صادر و درآمد چندین میلیاردی داشت، افزود: با خساراتی که از سرما زدگی به کشاورزان وارد شده، درآمدشان بسیار محدود شده است و دچار مشکلات اقتصادی می باشند.

,

امام جمعه مجن اضافه کرد: هر چند برای جبران این خسارات به کشاورزان مشمول تسهیلاتی ارائه شده و با توجه به مصوبه دولت، برای بازپرداخت این وام ها مهلت سه ساله دادند و کمک خوبی به کشاورزان شده ولی میزان خسارات وارده  ناشی از سرمازدگی بسیار زیاد است و جوابگوی بهبود اوضاع اقتصادی کشاورزان خسارت دیده نیست.

,

جناتی با بیان اینکه مردم مجن از مشکلات کم آبی رنج می بردند، تصریح کرد: امسال با بهره برداری از سد تنگه داستان مشکل آب مردم حل شد و با توجه به بارندگی های اخیر به حد وفور آب دارند.

,

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری در مجن به ویژه منطقه تنگه داستان در حدود 10 کیلومتری غرب مجن، اظهار کرد: جاده "تنگه داستان" خاکی است و گرد و غباری که از تردد خودروها ایجاد می شود اذیت کننده می باشد که مردم  خواستار آسفالت این مسیر حدود 10کیلومتری هستند.

,

امام جمعه مجن ادامه داد: با توجه به اینکه تنگه داستان یک منطقه زیبا و بکر و دارای آبشار بسیار بی نظیری می باشد، پذیرای گردشگران زیادی در تابستان است و در روزهای جمعه شاید هزار خودرو از این جاده خاکی تردد می کنند که بلند شدن گرد و غبار ناشی از این تردد، باعث آزار و اذیت کشاورزان منطقه شده است.

,

جناتی با بیان اینکه این جاده به سد تنگه داستان منتهی می شود، اظهار کرد: انتظار می رفت بعد از تکمیل سد و بهره برداری از آن آسفالت جاده نیز انجام شود ولی سد امسال به بهره برداری رسید و هنوز از آسفالت این جاده خاکی خبری نیست.   

,

وی خاطر نشان کرد: آسفالت این جاده به اداره راه واگذار شده است که هنوز باید زیر سازی های جاده را انجام دهند و بعد به آسفالت اقدام کنند ولی کار کند پیش می رود و مردم هنوز در انتظار آسفالت این جاده می باشند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه