اخبار داغ

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

1033 مورد ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز در زنجان شناسایی شده است

1033 مورد ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز در زنجان شناسایی شده است
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به شناسایی ساخت و سازها و تغییر کاربریهای غیرمجاز در زنجان گفت: یک هزار و 33 مورد ساخت و ساز و تغییر کاربری در زنجان شناسایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حسام‌الدین امیر مقدمی با اشاره به اینکه کل اراضی قابل کشت شهرستان زنجان 68 هزار هکتار است اظهار کرد: این در دو بخش تقسیم می‌شود که 29 هکتار از اراضی آبی بوده و 139 هزار هکتار نیز اراضی دیم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: بخشی از اراضی آبی را در قالب باغ شهرها در استان زنجان از دست دادیم از موضوع مهم این جلسه نیز است.

,

مدیرجهادکشاورزی شهرستان زنجان افزود: از 29 هزار هکتار اراضی آبی شهرستان 10 هزار هکتار به صورت باغی بوده و 19 هکتار نیز به صورت اراضی زراعی است.

,

وی با اشاره به مجموع اقدامات انجام شده در مقابله با تغییر کاربریها در زنجان عنوان کرد: در سال 96 در حدود 191 مورد ساخت و ساز توسط گشت حفاظت مورد شناسایی قرار گرفت.

,

امیرمقدم با اشاره به اینکه همه این موارد بررسی شدند و مشخص شد که شش مورد فاقد مجوز بودند افزود: 185 مورد غیرمجاز تشخیص داده شد و 177 مورد شکایت از طریق ماده 3 انجام شده است.

,

وی عنوان کرد: از این تعداد 40 مورد همچنان در حال رسیدگی بوده و 79 نیز برائت گرفته و 53 مورد نیز قلع و قمع شده است.

,

مدیرجهادکشاورزی شهرستان زنجان از مجموع یک هزار و 94 مورد شناسایی انجام شده 61 مورد به دلیل داشتن واجد مجوز حذف شدند و یک هزار و 33 مورد غیرمجاز بوده که 377 مورد شکایت شده که نزدیک 37 کل موارد شناسایی شده است.

,

رئیس دادگستری نیز در رابطه با اینکه چرا از یک هزار و 33 مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده تنها 377 مورد شکایت شده است افزود: چرا این موضوع رسیدگی نشده و این موضوع اصلا قابل پذیرش نیست.

,

جمال انصاری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه علیه باغ شهر فدک سبز شکایت تنظیم شده است عنوان کرد: دادگاه بعد از پروسه یک و نیم سال بدوی و تجدید نظر قرار منع تعقیب برای کل باغ شهر داده است.

,

وی عنوان کرد: بعد از آن گفتند که باید برای تک تک اعضای آن باید شکایت شود.

,

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه علیه باغ شهر گیشا شکایت شد و 15 میلیارد تومان علیه آن جریمه صادر شد و فرآیندی را طی کرده که برائت گرفتند افزود: در داخل این باغ شهر نیز حدود 30 ، 40 تا باغ شهر است.

,

وی عنوان کرد: در باغ شهر فرهنگیان نیز حدود 150 مورد ساخت و ساز وجود دارد که در یک هزارو 33  که 150 مورد در باغ شهر فرهنگیان است.

,

جلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سه مورد پرونده تغییر کاربری در باغ شهرهای در اراضی ملی ایجاد شده است افزود: دو نیم هکتار از باغ شهر علوم پزشکی و همچنین آباد گران اشراق نیز هم پرونده داریم.

,

وی عنوان کرد: در باغ شهر سبز فدک نیز پرونده قضایی داریم که در این باغ شهر نزدیک 62 هکتار از کارشناسی انجام شده که اراضی ملی تغییر کاربری شده است.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: باغ شهر ارم سبز 63 هکتار، آبادگران اشراق 25 هکتار و 2.5 هکتار نیز علوم پزشکی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه