اخبار داغ

روایت نماینده گچساران از مشکلات سد چم‎شیر/ نه فقط حرف زدن و خیال‎پردازی!

روایت نماینده گچساران از مشکلات سد چم‎شیر/ نه فقط حرف زدن و خیال‎پردازی!
تاجگردون گفت: وقتی نماینده شدم با اطلاعاتی که کسب کردم دیدم حتی یک لیتر به گچساران تخصیص داده نشده بود و پایین دست کل آب را تخصیص گرفته بود که انشالله در این مسیر هم دغدغه کارگران زحمتکش سد چم شیر هم حل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مطلبی نوشت: موضوع سد چم شیر؛ این سد بیش از دو میلیارد متر مکعب ذخیره خواهد داشت، یعنی چهار برابر سد کوثر.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

امسال یک و نیم میلیارد متر مکعب آب از این سد عبور کرد و به دریا ریخته شد یعنی اگر سد به بهره برداری رسیده بود سه برابر فعلی سد کوثر ذخیره آب داشتیم.

,

 وقتی نماینده شدم با اطلاعاتی که کسب کردم دیدم حتی یک لیتر به گچساران تخصیص داده نشده بود و پایین دست کل آب را تخصیص گرفته بود،تنها منافع گچساران تعدادی کارگر در طول دوران ساخت و فروش زمین های عشایر ترک زبان که به ثمن بخش فروختند.

,

 خیلی تلاش شد تا با همکاری خوب وزارت نیرو یکصد و 65 میلیون متر مکعب آب تخصیص دادند. یعنی حداقل چهار برابر سد شیو اگر ساخته می شد. باز هم تلاش شد که تا قبل از اتمام سد پیش بینی شود و نحوه برداشت آب برای صنعت در منطقه و همچنین زمینهای کشاورزی قشقایی های عزیز.

,

مردم عزیز روستاههای پشه کان، سراب ننیز، کمبل، آبشیرین ، بی بی جان آباد، دشت گز، خنگ بنار و دیگر زمین های اطراف شهر تا هشت هزار هکتار مشخص شود و انشالله اگر بشود امسال شروع شود.

,

این زمین ها بیش از دو برابر طرح امامزاده جعفر است و این طرح و دیگر طرح های اجراء شده و در حال اجراء؛ یعنی اشتغال و تولید.

,

 نه فقط حرف زدن و خیال پردازی؛امیدوارم آنچنانکه تا کنون هر چه خواستیم به شرط درایت و همراهی انجام شد و این یکی هم بشود.

,

 از مسئولین آب منطقه ای،مشاورین محترم و مشاور محترم سد و مدیران و کارشناسان محترم آب نیرو و سد تشکر می کنم و انشالله در این مسیر هم دغدغه کارگران زحمتکش سد هم حل خواهد شد.

,

گفتنی است روز گذشته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به همراه غلامرضا تاجگردون در دیدار با مدیرعامل شرکت آب نیرو به بررسی شرایط همکاری آب نیرو در پروژه‌های سد چم شیر و تعیین تکلیف محل آبگیر در بدنه سد برای تامین آب اراضی هدف در شهرستان گچساران وهمچنین سد آبریز در کهگیلویه بزرگ پرداختند.

,

هرچند علی داودی مهر،مدیر عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفته بودکه اشتغال‌ زایی سد چم‌شیر در بخش کشاورزی بیش از ۴ هزار نفر و در بخش صنعت به فراخور صنایع احداثی بیش از ۱۰ هزار در سال‌های آتی پیش بینی شده است.

,

وی نیز دراین نشست بیان کرده بود که عملیات سد چم شیر رو به پایان است و بناست که هرچه سریعتر نسبت به اتمام ساخت بدنه و آغاز فرایند آبگیری و ذخیره سازی سیلاب‌های آتی اقدامات موثری انجام دهیم،هرچندآب کشاورزی حدود ۸ هزار هکتار از اراضی دیم و مستعد کشاورزی شهرستان‌های یاد شده و همچنین آب صنعت خاصه صنایع بزرگی مثل نفت و … بصورت پایدار تامین می‌شود که سه تراز از بدنه جهت نصب آبگیر ها مورد توافق واقع شد.

,

نیروگاه و سد چم شیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه