اخبار داغ

گزارش؛

فیلم/فاضلابی که کارد به استخوان اهالی یک روستا رسانده است

فیلم/فاضلابی که کارد به استخوان اهالی یک روستا رسانده است
بالغ بر چهل مزرعه پرورش ماهی در حوزه یاسوج از آب رودخانه بشار استفاده می کنند حوضچه های آن دارای دیواره هایی از جنس خاک است که زیر دست این حوضچه ها چندین منزل مسکونی مستقر است و در صورت طغیان مشکلات بیشتری ایجاد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، گاوداری واقع در  روستای سرتنگ توتنده کیلومتر 35جاده یاسوج اصفهان از همان زمان تاسیس تا کنون تصفیه خانه نداشته است و مدفوع و فاضلاب گاوهای این گاوداری در طبیعت رها می شود و اهالی روستای سرتنگ از بوی این فاضلاب و حشرات موذی که در آن هستند به شدت اذیت می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 فاضلاب این گاوداری  بصورت آب  انبار و  انباشته می شود و به دلیل نداشتن تصفیه خانه، فاضلاب آن  تصفیه نشده  بوسیله پمپاژ به داخل رودخانه بشار پمپ می شود در حالی که خودشان می گویند  تصفیه خانه  دارند اما سوال اینجاست اگر تصفیه خانه دارند پس چرا فاضلاب انها اینگونه وارد طبیعت می شود و مردم اهالی سرتنگ توت نده را کلافه کرده است.

,

پمپاژ این فاضلاب تصفیه نشده از نظر زیست محیطی باعث تخریب محیط زیست و تغییر اکوسیستم می شود همچنین  از نظر بهداشتی برای آنهایی که در نزدیکی این گاوداری زندگی می کنند باعث ایجاد بیماری می شود.

,

 

,

, ,

 

,

نکته دیگر این است که بالغ بر چهل مزرعه پرورش ماهی در حوزه یاسوج از آب  رودخانه بشار استفاده می کنند  حوضچه های آن  دارای دیواره هایی از جنس خاک است که  زیر دست این حوضچه ها چندین  منزل مسکونی مستقر است و  در صورت طغیان مشکلات بیشتری ایجاد می کند.

,

 

,

 بوی بد فاضلاب زندگی را  برای اهالی روستای سر تنگ  توت نده  سخت و طاقت فرسا  کرده به گونه ای که برخی از اهالی به شهرها مهاجرت کرده اند، این فاضلاب ها پشه و مگس زیادی را  به خود جمع می کند که اهالی این روستا را اذیت کرده است و باعث می شود گاهی دچار بیماری های تنفسی و بیماری های دیگری شوند.

,

یکی از اهالی روستای سرتنگ توتنده  در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس، گفت: وقتی برای پیگیری مشکلات به مسئولان مراجعه می کنیم  فقط جواب های سربالا می دهند  و استفاده از لفظ شرکت دولتی است استفاده می کنند.

, صبح زاگرس,

, ,

 

,

این فرد ادامه داد:  در اقدامی عجیب در  بارندگی های امسال  برای جلوگیری از طغیان آب در گاوداری و  انبار ها،  فاضلاب را  داخل روستا باز کردند  و باعث به گند کشیدن روستا و نشت این فاضلاب به زمین کشاورزی و تخریب محصولات کشاورزی مردم و اهالی روستا شد.

,

 

,

این فرد که از اهالی روستای سرتنگ توتنده کیلومتر 35جاده یاسوج اصفهان  است، گفت:  به تمامی مسئولان شهرستان دنا اعم از محیط زیست، منابع آب، دامپزشکی، مدیریت بحران اقای رحیمی، شبکه بهداشت و  درمان آقای آراسته، شیلات مهندس یزدان پناه، جهاد کشاورزی مهندس شفاعی و...اطلاع داده شد.

,

 

,

وی گفت: لوله  فاضلاب داخل رودخانه بشار است  با توجه به اینکه لوله وفاضلاب در معرض دید بود در اقدامی در تاریخ 8  اردیبهشت لوله فاضلاب را در آب رودخانه گذاشتند  که از دید عموم دور باشد و کسی اعتراض نکند، اما ما اهالی روستا نیز در خواست مطرح کردن  این جریان در رسانه های ملی هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه