اخبار داغ

واشنگتن بودجه صدا و سیما و سازمان‎های فرهنگی را صفر می‎کند/ ترامپ صدا و سیما را دشمن علنی خود می‎داند

واشنگتن بودجه صدا و سیما و سازمان‎های فرهنگی را صفر می‎کند/ ترامپ صدا و سیما را دشمن علنی خود می‎داند
با پیشنهاد ترامپ مبنی بر کاهش شدید یا صفر کردن بودجه ی سازمان های "پشتوانه ملی هنرها"، "پشتوانه ملی علوم انسانی"، "مؤسسه موزه و خدمات کتابخانه" و "صدا و سیمای آمریکا"، تأمین مالی این سازمان ها از 4.4 تریلیون دلار به 1 میلیارد دلار کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ پس از روی کار آمدن دولت ترامپ در سال 2016، تغییرات عجیب و مخربی در سیاست های آمریکا رخ داد که مورد انتقاد شدید سیاستمداران آمریکایی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
یکی از این سیاست های ویرانگر، کاهش شدید یا صفر کردن بودجه ی صدا و سیما و سازمان های فرهنگی است.
,
 
,
در ادامه به واکنش رسانه های آمریکایی به این اقدام ترامپ و دولت وی می پردازیم:
,
 
,
 
,
, ,

به گزارش واشنگتن‌پست، پشتوانه ملی هنرها، صدا و سیما و دیگر سازمان های فرهنگی آمریکا در سال 2019 طی 3 سال متوالی از بودجه ی پیشنهادی ترامپ حذف شدند.

, واشنگتن‌پست,

با پیشنهاد ترامپ مبنی بر کاهش شدید بودجه ی "پشتوانه ملی هنرها" (NEA)، "پشتوانه ملی علوم انسانی" (NEH)، "مؤسسه موزه و خدمات کتابخانه" (IMLS) و "شرکت پخش رسانه ای عمومی" (CPB) یا "صدا و سیمای آمریکا"، تأمین مالی این سازمان ها از 4.4 تریلیون دلار به 1 میلیارد دلار کاهش یافت.

,

بزرگان فرهنگی با ترکیبی از خشم و نا امیدی به این موضوع واکنش نشان دادند.

,

"رابرت لینچ" رئیس و مدیرعامل سازمان "آمریکایی ها در زمینه هنر" گفت: "این اقدام، ناراحت کننده و غیر منطقی است و منجر به آسیب می شود. تمام اطلاعات و هر چیز دیگر گویای این واقعیت است که سرمایه گذاری در صنعت هنر، پیروزی بزرگ اقتصادی و شغلی است."

,

لینچ اشاره کرد: "دولت ترامپ این حذف بودجه را با بیان اینکه کار سازمان های فرهنگی در مرکز مسئولیت فدرال نیست و با کمک های خصوصی حمایت می شود، توجیه می کند."

,

"پاتریشیا هریسون" رئیس و مدیرعامل صدا و سیمای آمریکا گفت: "صدا و سیمای آمریکا از 480 میلیون دلار بودجه در سال 2017، 15 میلیون دلار دریافت می کند. کاهش بودجه منجر به نابودی این سازمان که از تلویزیون و رادیوی عمومی حمایت می کند، می شود."

,

وی افزود: "رسانه های عمومی غیر تجاری کشور ما با مشارکت منحصر به فرد آمریکایی، کارآفرینی و خصولتی میسر می شود. تأمین مالی فدرال پایه و اساس این مشارکت است."

,

بودجه ی سازمان های "پشتوانه ملی هنرها"، "پشتوانه ملی علوم انسانی" و "مؤسسه موزه و خدمات کتابخانه" به ترتیب از 150، 150 و 208 میلیون دلار در سال 2017 به 29، 42 و 23 میلیون دلار در سال 2019 کاهش یافت.

,

"جِین چو" رئیس سازمان پشتوانه ملی هنرهای آمریکا طی بیانیه ای گفت: "ما نا امید هستیم، زیرا تفاوت بودجه ی خود با هزاران جامعه ی فردی و هر منطقه در کشور را می بینیم."

,

"جو پاریش پید" معاون ارشد سازمان پشتوانه ملی علوم انسانی در این خصوص اظهار داشت: "این سازمان همچنان به بحث درباره بودجه ادامه می دهد. از زمان تأسیس این سازمان در سال 1965 تاکنون بیش از 5.6 میلیارد دلار به کتاب ها، فیلم ها، موزه ها و دیگر پروژه های فرهنگی جایزه داده است."

,

"کاترین متیوز" رئیس سازمان مؤسسه موزه و خدمات کتابخانه با بیان اینکه منبع اصلی سرمایه گذاری در موزه ها و کتابخانه های این سازمان از سوی فدرال است، گفت: "بدون تأمین مالیِ IMLS برای موزه ها و کتابخانه ها، دسترسی افراد به اینترنت، ادامه تحصیل، آموزش مهارت های تحقیقاتی انتقادی و یافتن شغل دشوار می شود."

,
 
,
, ,

به گزارش مترو، سال گذشته BBC به خاطر کاهش بودجه مجبور به رها کردن پروژه های بزرگ شد.

, مترو,

"تونی هال" مدیرکل بی.بی.سی گفت که این رسانه (BBC) به دلیل کاهش بودجه، برنامه های بزرگ خود را از دست داده است. ما به خاطر نقدینگی اندک به دنبال پول بیشتر برای ادامه پروژه های فعلی هستیم. کاری که ما در حال حاضر انجام می دهیم متناسب با منابع موجود است.

,

وی افزود: "برنامه های بزرگ از دستورکار خارج یا به دیگر رسانه ها واگذار شده اند. مردم کاهش خدماتBBC را نمی پسندند و از ما توقع بیشتری دارند."

,
 
,
, ,

شبکه رادیویی و تلویزیونی آمریکایی PBS نیز از کاهش شدید بودجه ی ترامپ بی نصیب نماند.

,

"لارا بردلی" در مجله آمریکایی "ونیتی‌فِر" (vanityfair) با طرح این سؤال که "چرا ترامپ و دولت وی کمر به نابودی شبکه تلویزیونی PBS بسته اند، نوشت: "ترامپ در برنامه بودجه سال 2019، بودجه ی رسانه های عمومی را صفر کرد. خوردن بودجه ی PBS به نوعی برای این سازمان حیرت انگیز بود. ترامپ با کاهش بودجه ی این سازمان طی دو سال متوالی، دومین ضربه کشنده را به این رسانه زد."

, ونیتی‌فِر,

"پائولا کِرگِر" مدیرعامل شبکه آمریکایی PBS طی اظهارات خود و در واکنش به بودجه ی پیشنهادی گفت: "350 کارمند و حامیان محلی ما، منافع عمومی قابل توجهی مانند؛ آمادگی کودکان 2 تا 8 سال، حمایت از معلمان، ارتباطات عمومی ایمن و یادگیری مادام العمری را به رهبران واشنگتن یادآور می شوند."

,

پیش از "رامنی"، "رونالد ریگان" سازمان پشتوانه ملی هنرها و قبل از وی "ریچارد نیکسون" صدا و سیمای آمریکا را تحریم کرده بود.

,

سابقا عموم مردم آمریکا بر این باور بودند که رسانه های عمومی سهم بسیار زیادی از بودجه فدرال را در اختیار دارند. در واقع، علت این کاهش شدیدِ تخصیص بودجه و تحریم ها این است که رسانه های عمومی مانند صدا و سیما دشمن علنی و محسوس ترامپ و دولت وی محسوب می شوند.

,
 
,
, ,

به گزارش واشنگتن‌پست بر اساس اسناد بودجه ی منتشر شده، بیشتر حذف ها و کاهش بودجه های صدا و سیما و دیگر سازمان های فرهنگی، انعکاسِ استمرار سیاست های پیشنهادی بودجه ای ترامپ در سال های 2018 و 2019 که هنوز از سوی کنگره به صورت قانون درنیامده است.

, واشنگتن‌پست ,
 
,
, ,

به گفته وبلاگ آمریکایی "نیمَن‌لَب"، ترامپ دوباره قصد از بین بردن سرمایه گذاری فدرال برای سازمان صدا و سیما را دارد و این امر آسیب رسان است.

, نیمَن‌لَب,

حزبی ساختن مسئله ی رسانه های عمومی مردم را ترغیب می کند تا رسانه ها را به جای کاربران و مصرف کنندگان از لنز سیاسی ببینند.

,
 
,
, ,

به گزارش cnbc، بودجه پیشنهادی ترامپ برای سازمان آموزش و پرورش در سال 2020 به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این کاهش بودجه در بخش هایی چون؛ یارانه ی وام های دانشجویی و برنامه بخشش وام رخ می دهد و دانشجویان را به مشقت می اندازد.

, cnbc,

مادامی که کنترل مجلس آمریکا به دست دموکرات ها است، دولت ترامپ برای تحقق این درخواست ها به سختی می افتد.

,

بودجه پیشنهادی ترامپ برای سازمان آموزش و پرورش 62 میلیارد دلار، به عبارتی 7.1 میلیارد دلار کمتر از بودجه ی این سازمان در سال 2019 است.

,
 
,
, ,

ایندیپندنت با بیان افزایش صدها میلیارد دلاری بودجه ی جدید فدرال گزارش داد که بودجه ی پیشنهادی ترامپ منجر به صفر شدن یا کاهش شدید چندین برنامه ی زیست محیطی آمریکا می شود.

, ایندیپندنت,

ترامپ در تخصیص بودجه موسوم به "بودجه استخوانی" (skinny budget) بدون در نظر گرفتن اولویت ها به شدت بر هزینه های نظامی تمرکز کرده است.

,

تمام برنامه های تحقیقات و مشارکت آب و هوایی، هوای داخلی و رادون، آلودگی دریایی، خلیج و سواحل ملی و برنامه های آموزش محیطی با تصویب کنگره نابود می شوند.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه