شهردار کلانشهر اراک گفت: درآمد سهماهه شهرداری اراک در سال ۹۷ به جز سازمانها بهصورت نقدی و تهاتری ۵۵ میلیارد تومان بوده که این میزان در سهماهه ابتدایی سال ۹۸ به ۸۳.۵ میلیارد تومان رسیده است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمد کریم شفیعی شهردار کلانشهر اراک در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: درآمد سهماهه شهرداری اراک در سال ۹۷ بهجز سازمانها بهصورت نقدی و تهاتری ۵۵ میلیارد تومان بوده که این میزان در سهماهه ابتدایی سال ۹۸ به ۸۳.۵ میلیارد تومان رسیده است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,شفیعی افزود: با احتساب سازمانها در کلانشهر اراک ۹۰ درصد بودجه محقق شده است که این عدد در شهرهایی مانند تهران و قم به ترتیب ۹۵ و ۶۹ درصد است.
وی در خصوص پروژههای نیمهتمام شهر اراک بیان کرد: طی هفته آینده کل کار آسفالت و علائم گذاری پروژه غیر همسطح ورزش انجام میگیرد و میتوان گفت تا اواخر مردادماه این پروژه قابل بهرهبرداری است.
شهردار کلانشهر اراک با تأکید بر اینکه در راستای ترمیم دیواره رودخانه اراک نیز اقدامات در حال انجام است ادامه داد: کار در پروژه شهید صیدی نیز دوباره شروعشده است و در حال اصلاح تکیهگاهها هستیم و پروژه شهید کاوه نبیری نیز با سرعت خوبی در حال انجام است.
وی در خصوص پیاده راهسازی در شهر اراک گفت: بر اساس مطالعه انسانمحور صورت گرفته نیاز است که قسمتهایی از مرکز شهر اراک به پیاده راه تبدیل شود.
شفیعی عنوان کرد: در مطالعات انجامشده برای طرح جامع حملونقل ترافیک پیاده راهسازی مسیر اطراف بازار به نتیجه رسید و در وزارت کشور نیز کلیتش تصویب شد.
وی تصریح کرد: طرح پیاده راهسازی توسط مشاور آمادهشده است و یک تیم معماری هم در حال کار بر روی آن است و حتی خرید مصالح موردنیاز اتفاق افتاده است و پیوست فرهنگی اجتماعی آن نیز در حال آمادهسازی است.
شهردار کلانشهر اراک بیان کرد: فعلاً اجرای این طرح را در روزهای سهشنبه در خیابان حصار که مصوبه شورای ترافیک را هم دارد آغاز کردیم تا بررسیهای لازم را انجام دهیم. در همین راستا تمام صنوف حاضر در این خیابان بررسی و حرفهایشان شنیدهشده و در پیوست این طرح مدنظر قرار میگیرد و همچنین کارت تردد نیز برای ۲۶ خانواده صادرشده است.
وی با اشاره به اینکه پلیس نیز این طرح را زیر نظر دارد عنوان کرد: پلیس از قبل اذعان داشت که دسترسی ترافیکی به خیابان حصار صفر است و آنجا تبدیل به یک پارکینگ خودرو شده بود.
شفیعی ضمن بیان اینکه با توجه به آبوهوای اراک و سرد بودن آن در زمستان سنگ گرانیتی برای کفپوش پیشبینیشده است اظهار کرد: هزینهها در کمترین سطح ممکن اتفاق میافتد و برای کفپوش فقط لایهای از آسفالت را تراش میدهیم و آب روان را از کنارهها به وسط منتقل میکنیم.
وی افزود: فاصله ۶ متریای نیز جهت عبور خودروهای امدادی تعبیه خواهد شد و عبور برای این دست ماشینها آزاد است. همچنین جهت بارانداز و انتقال بار برای صنوف موجود در آن خیابان از ساعت ۲۳ به بعد قابلاستفاده خواهد بود. به دنبال طرحهایی چون قرار دادن دوچرخه و یا ماشینهای برقی نیز در این خیابان هستیم.
شهردار کلانشهر اراک بابیان اینکه مشاغل موجود در این خیابان میتوانند نسبت به شرایط جدید خیابان تغییر کاربری بدهند گفت: با این طرح فقط خیابان از حالت پارکینگ خارج میشود نه اینکه رفتوآمد در آن لغو شود.
وی خاطرنشان کرد: برآورد اولیه هزینه برای کف سازی کل فازها مانند خیابان حصار، میدان شهدا، مخابرات، شهید بهشتی تا سهراهی ارامنه، بازارچه دو شهید(سهام سلطان) و قسمتی از محسنی به قیمت روز ۷۰میلیارد تومان است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری:
پیوست فرهنگی و اقتصادی لازمه پیاده راهسازی
طوفان محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا در این جلسه گفت: در راستای حرکت به سمت شهر انسانمحور، مشاور، طرح پیاده راهسازی را دیده بود و مقرر شد این طرح روزهای سهشنبه در خیابان حصار که مصوبه کارگروه امور زیر بنایی استان را هم دارد اجرا شود.
محمدی افزود: این طرح در بلندمدت برای مردم سودآور است و لازم است که برای آن پیوست فرهنگی و اقتصادی تعریف شود. باید این طرح با حضور در بین مردم و مسجد محل و بازار برای مردم توضیح داده شود.
وی با تأکید بر اینکه مردم با اجرای این طرح مخالف نیستند بلکه با شیوه اجرا مخالفاند اظهار کرد: نیاز است که قبل از اجرا زمینههای لازم را کسب کنیم. بهعنوانمثال در این خیابان پارکینگهایی هست که باید برای آنها فکری کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری عنوان کرد: طول بسیار خیابان، انجام نشدن عقبنشینیهای لازم و برخی مشاغل حاضر در این خیابان مشکلات و اعتراضاتی را ایجاد کرده اما باید گفت که اعتراضات در استانهای دیگر هم بوده است ولی مردم وقتی در بلندمدت سود این طرح را ببینند اعتراضات از بین میرود. فقط نیاز است که در بین مردم حاضر شویم و در این خصوص صحبت شود.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:
با پیاده راهسازی بدون برنامه برخی مشاغل از دور خارج میشوند
علیرضا مرادی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه گفت: اگر بدون اینکه طرحی برای اجرای پیاده راه در نظر گرفته شود پیش برویم برخی از مشاغل موجود در این خیابان از دور خارج میشوند.
مرادی عنوان کرد: روابط عمومی شهرداری علیرغم همه قدرتهایی که دارد به دلیل مدیریت نامتناسب تبدیل به محلی محدود به خبرنویسی و عکاسی شده است.
وی ادامه داد: روابط عمومی باید نیازهای مردم را به مدیریت و نظرات مدیریت را به مردم منتقل کند تا فاصله بین مردم و مدیریت شهری کاهش یابد. ولی کار خودش را در مورد زمینهسازی اجرای طرح پیاده راه خیابان حصار بهخوبی انجام نداده است.
عضو شورای شهر بیان کرد: قبل از گرفتن قیافههای تبلیغی باید برای این طرح برنامههای اقتصادی و فرهنگی تعریف شود چراکه بدون توجه به زندگی ۵۰ _۶۰ ساله اقتصادی مردم در آن منطقه، طبیعی است که طرح در نطفه خفه شود.
وی مطرح کرد: برای آن خیابان باید یک طرح با پیوستهای علمی ببینیم و باید مردم را نسبت به برنامهها توجیه کنیم و نشستهای خبری و برنامههای تلویزیونی داشته باشیم و به آنها بگوییم که آینده شغلشان چه خواهد شد.
به گزارش دیار آفتاب؛ الزام مراکز آموزشی غیردولتی به اخذ مجوزهای ترافیکی از شهرداری قبل از شروع به کار از مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام/
شفیعی افزود: با احتساب سازمانها در کلانشهر اراک ۹۰ درصد بودجه محقق شده است که این عدد در شهرهایی مانند تهران و قم به ترتیب ۹۵ و ۶۹ درصد است.
,وی در خصوص پروژههای نیمهتمام شهر اراک بیان کرد: طی هفته آینده کل کار آسفالت و علائم گذاری پروژه غیر همسطح ورزش انجام میگیرد و میتوان گفت تا اواخر مردادماه این پروژه قابل بهرهبرداری است.
,شهردار کلانشهر اراک با تأکید بر اینکه در راستای ترمیم دیواره رودخانه اراک نیز اقدامات در حال انجام است ادامه داد: کار در پروژه شهید صیدی نیز دوباره شروعشده است و در حال اصلاح تکیهگاهها هستیم و پروژه شهید کاوه نبیری نیز با سرعت خوبی در حال انجام است.
,وی در خصوص پیاده راهسازی در شهر اراک گفت: بر اساس مطالعه انسانمحور صورت گرفته نیاز است که قسمتهایی از مرکز شهر اراک به پیاده راه تبدیل شود.
,شفیعی عنوان کرد: در مطالعات انجامشده برای طرح جامع حملونقل ترافیک پیاده راهسازی مسیر اطراف بازار به نتیجه رسید و در وزارت کشور نیز کلیتش تصویب شد.
,وی تصریح کرد: طرح پیاده راهسازی توسط مشاور آمادهشده است و یک تیم معماری هم در حال کار بر روی آن است و حتی خرید مصالح موردنیاز اتفاق افتاده است و پیوست فرهنگی اجتماعی آن نیز در حال آمادهسازی است.
,شهردار کلانشهر اراک بیان کرد: فعلاً اجرای این طرح را در روزهای سهشنبه در خیابان حصار که مصوبه شورای ترافیک را هم دارد آغاز کردیم تا بررسیهای لازم را انجام دهیم. در همین راستا تمام صنوف حاضر در این خیابان بررسی و حرفهایشان شنیدهشده و در پیوست این طرح مدنظر قرار میگیرد و همچنین کارت تردد نیز برای ۲۶ خانواده صادرشده است.
,وی با اشاره به اینکه پلیس نیز این طرح را زیر نظر دارد عنوان کرد: پلیس از قبل اذعان داشت که دسترسی ترافیکی به خیابان حصار صفر است و آنجا تبدیل به یک پارکینگ خودرو شده بود.
,شفیعی ضمن بیان اینکه با توجه به آبوهوای اراک و سرد بودن آن در زمستان سنگ گرانیتی برای کفپوش پیشبینیشده است اظهار کرد: هزینهها در کمترین سطح ممکن اتفاق میافتد و برای کفپوش فقط لایهای از آسفالت را تراش میدهیم و آب روان را از کنارهها به وسط منتقل میکنیم.
,وی افزود: فاصله ۶ متریای نیز جهت عبور خودروهای امدادی تعبیه خواهد شد و عبور برای این دست ماشینها آزاد است. همچنین جهت بارانداز و انتقال بار برای صنوف موجود در آن خیابان از ساعت ۲۳ به بعد قابلاستفاده خواهد بود. به دنبال طرحهایی چون قرار دادن دوچرخه و یا ماشینهای برقی نیز در این خیابان هستیم.
,شهردار کلانشهر اراک بابیان اینکه مشاغل موجود در این خیابان میتوانند نسبت به شرایط جدید خیابان تغییر کاربری بدهند گفت: با این طرح فقط خیابان از حالت پارکینگ خارج میشود نه اینکه رفتوآمد در آن لغو شود.
,وی خاطرنشان کرد: برآورد اولیه هزینه برای کف سازی کل فازها مانند خیابان حصار، میدان شهدا، مخابرات، شهید بهشتی تا سهراهی ارامنه، بازارچه دو شهید(سهام سلطان) و قسمتی از محسنی به قیمت روز ۷۰میلیارد تومان است.
,رئیس کمیسیون خدمات شهری:
, رئیس کمیسیون خدمات شهری:,پیوست فرهنگی و اقتصادی لازمه پیاده راهسازی
, پیوست فرهنگی و اقتصادی لازمه پیاده راهسازی, پیوست فرهنگی و اقتصادی لازمه پیاده راهسازی,طوفان محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا در این جلسه گفت: در راستای حرکت به سمت شهر انسانمحور، مشاور، طرح پیاده راهسازی را دیده بود و مقرر شد این طرح روزهای سهشنبه در خیابان حصار که مصوبه کارگروه امور زیر بنایی استان را هم دارد اجرا شود.
,محمدی افزود: این طرح در بلندمدت برای مردم سودآور است و لازم است که برای آن پیوست فرهنگی و اقتصادی تعریف شود. باید این طرح با حضور در بین مردم و مسجد محل و بازار برای مردم توضیح داده شود.
,وی با تأکید بر اینکه مردم با اجرای این طرح مخالف نیستند بلکه با شیوه اجرا مخالفاند اظهار کرد: نیاز است که قبل از اجرا زمینههای لازم را کسب کنیم. بهعنوانمثال در این خیابان پارکینگهایی هست که باید برای آنها فکری کرد.
,رئیس کمیسیون خدمات شهری عنوان کرد: طول بسیار خیابان، انجام نشدن عقبنشینیهای لازم و برخی مشاغل حاضر در این خیابان مشکلات و اعتراضاتی را ایجاد کرده اما باید گفت که اعتراضات در استانهای دیگر هم بوده است ولی مردم وقتی در بلندمدت سود این طرح را ببینند اعتراضات از بین میرود. فقط نیاز است که در بین مردم حاضر شویم و در این خصوص صحبت شود.
,عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:
, عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:,با پیاده راهسازی بدون برنامه برخی مشاغل از دور خارج میشوند
, با پیاده راهسازی بدون برنامه برخی مشاغل از دور خارج میشوند, با پیاده راهسازی بدون برنامه برخی مشاغل از دور خارج میشوند,علیرضا مرادی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه گفت: اگر بدون اینکه طرحی برای اجرای پیاده راه در نظر گرفته شود پیش برویم برخی از مشاغل موجود در این خیابان از دور خارج میشوند.
,مرادی عنوان کرد: روابط عمومی شهرداری علیرغم همه قدرتهایی که دارد به دلیل مدیریت نامتناسب تبدیل به محلی محدود به خبرنویسی و عکاسی شده است.
,وی ادامه داد: روابط عمومی باید نیازهای مردم را به مدیریت و نظرات مدیریت را به مردم منتقل کند تا فاصله بین مردم و مدیریت شهری کاهش یابد. ولی کار خودش را در مورد زمینهسازی اجرای طرح پیاده راه خیابان حصار بهخوبی انجام نداده است.
,عضو شورای شهر بیان کرد: قبل از گرفتن قیافههای تبلیغی باید برای این طرح برنامههای اقتصادی و فرهنگی تعریف شود چراکه بدون توجه به زندگی ۵۰ _۶۰ ساله اقتصادی مردم در آن منطقه، طبیعی است که طرح در نطفه خفه شود.
,وی مطرح کرد: برای آن خیابان باید یک طرح با پیوستهای علمی ببینیم و باید مردم را نسبت به برنامهها توجیه کنیم و نشستهای خبری و برنامههای تلویزیونی داشته باشیم و به آنها بگوییم که آینده شغلشان چه خواهد شد.
,به گزارش دیار آفتاب؛ الزام مراکز آموزشی غیردولتی به اخذ مجوزهای ترافیکی از شهرداری قبل از شروع به کار از مصوبات این جلسه بود.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه