اخبار داغ

اندر احوالات یارکشی‌های انتخاباتی؛

خط کشی سیاسی و فضای داغ هتاکی در سال انتخابات/ وقتی ناکارآمدی مدیران در پس التهابات فضای مجازی پنهان می‌شود

خط کشی سیاسی و فضای داغ هتاکی در سال انتخابات/ وقتی ناکارآمدی مدیران در پس التهابات فضای مجازی پنهان می‌شود
این روزها خط کشی‌های سیاسی در فضای مجازی بیشتر به چشم می‌خورد و این فضای بُرد بُرد به مکانی برای بی‌حرمتی به یکدیگر تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سفیر افلاک، با ورود تکنولوژی جدید گرچه کارها در بسیاری از موارد تسهیل شد و دسترسی به اطلاعات به کمترین زمان ممکن رسید اما به دلیل عدم فرهنگ استفاده، عواقب و مشکلات این تکنولوژی گرفتاری‌های زیادی را ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , سفیر افلاک،, ,

 

,

امروزه فضای مجازی فرصتی است تا در کوتاه‌ترین زمان اخبار و اطلاعات به دست مخاطب برسد و بتوان استفاده‌هایی مهم و قابل‌قبول داشت اما به دلیل این‌که این فضا متولی خاصی ندارد، رهاشده است و سوءاستفاده کنندگان بیشترین هیاهو و جنجال را در این فضا ایجاد می‌کنند.

,

 

,

فضای مجازی و جنجال‌های آن 

, فضای مجازی و جنجال‌های آن  , فضای مجازی و جنجال‌های آن  ,

 

,  ,

استفاده از گوشی‌های همراه هوشمند این روزها کاملاً برای همه افراد جامعه ضروری شده اما نبود فرهنگ استفاده از آن سبب شده تا عده‌ای سودجو با ایجاد کانال‌هایی بی‌نام‌ونشان دست به تهمت و افترا زده و برای انتقام‌گیری از طرف مقابل در این فضای تاریک هر آنچه می‌خواهند نوشته و در این فضای بی‌دروپیکر رها کنند.

,

 

,

متأسفانه در فضای مجازی کانال‌هایی باهدف حمله به آبروی مردم و مسئولان ایجاد می‌شود و هرروز کانال‌هایی جدید متولدشده که تعدادشان روزبه‌روز بیشتر می‌شود؛ روزانه کانال‌های تلگرامی بانام‌هایی خاص و باهدف مشترک ایجاد می‌شوند و از همان اول تیرهای تهمت و افترا را در فضای مجازی به سمت افراد در فضای حقیقی شلیک می‌کنند، این افراد بدون توجه به آبروی افراد هر آنچه را که به آن‌ها انتقال می‌دهند یا از کسی کینه‌ای در دل دارند را در این فضا منتشر می‌کنند.

,

 

,

ایجاد فضای التهاب آور به جای پاسخگویی به مطالبات مردمی

, ایجاد فضای التهاب آور به جای پاسخگویی به مطالبات مردمی , ایجاد فضای التهاب آور به جای پاسخگویی به مطالبات مردمی ,

 

,  ,

راه‌حل بسیاری از مشکلات این‌گونه است که در فضای حقیقی و جلسات با گفت‌وگو و ارائه راه‌حل برای رفع مشکلات اقدام کرد اما متأسفانه برخی از مدیران با ایجاد یک کانال تلگرامی برای افرادی که به آن‌ها انتقادی کرده‌اند، سریعاً بیانیه صادر می‌کنند و بحث‌وجدل را در فضای مجازی به راه می‌اندازند. 

,

 

,

این‌که برخی از مسئولان بدون توجه به‌جایگاه و مسئولیتشان، مدام در حال صدور بیانیه بوده و جواب‌های تندی را نسبت به انتقادها می‌دهند نشان از ضعف است و به‌جای ایجاد فضایی التهاب آور در این فضا می‌توانند با گفت‌وگو برای حل مشکلات گام بردارند.

,

 

,

به نظر می‌رسد برخی از مدیران به‌جای این‌که برای حل مشکلات مردم سینه سپر کنند، در کانال‌های تلگرامی به دنبال چیدمان کلماتی هستند تا نشان دهند بهترین مدیر هستند و این در حالیست که همه‌وقت و انرژی خود را صرف جواب دادن به انتقادها می‌کنند که مبادا کم بیاورند.

,

 

,

, ,

 

,

هتاکی در فضای مجازی

, هتاکی در فضای مجازی, هتاکی در فضای مجازی,

 

,  ,  ,

تخریب رقیبان در فضای مجازی این روزها آن‌قدر گسترش‌یافته که عده‌ای چشم خود را به روی حقیقت بسته و به‌صورت رگباری کانال‌هایی را ایجاد می‌کنند و صحبت‌هایی دروغ یا راست را در این کانال‌ها منتشر می‌کنند.

,

 

,

این افراد با نقابی که بر چهره دارند به‌صورت پنهانی در پی اهداف خود هستند؛ برخی از افراد بدون رعایت حفظ حرمت، به کوچک‌ترین انتقادی واکنش نشان می‌دهند و توان شنیدن انتقادها و ضعف مدیریتی را ندارند و سریعاً جبهه‌گیری می‌کنند درحالی‌که رعایت حرمت از سوی همه افراد و مدیران امری بسیار ضروری است.

,

 

,

بدزبانی، هتاکی، تهمت، افترا و استفاده از ادبیات نادرست در برخی از کانال‌های تلگرامی از سوی عده‌ای افراد مانند آب خوردن است که در این راستا اقداماتی برای این مجرمان فضای مجازی در نظر گرفته‌شده است.

,

 

,  ,

 Related image

, Related image,

 

,

مجرمان فضای مجازی زیر ذره‌بین دستگاه قضا 

, مجرمان فضای مجازی زیر ذره‌بین دستگاه قضا , مجرمان فضای مجازی زیر ذره‌بین دستگاه قضا ,

 

,  ,  ,

چندی پیش حمیدرضا بوالحسنی رئیس دادگستری بروجرد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فضای مجازی بروجرد اظهار داشت: فضای مجازی وضعیت مناسبی ندارد و عدم رعایت اخلاق در این فضا مشکلاتی را ایجاد کرده است که در این راستا چند حکم سنگین برای افرادی که در فضای مجازی اقدام به توهین کرده بودند، تشکیل‌شده است.

,

 

,

وی افزود: این در حالی است که دستگاه‌های قضایی و امنیتی نیز برای جرم مجرمان در فضای مجازی همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند و با افرادی که در این فضا اقدام به توهین و تهمت زدن به دیگران کنند برخورد می‌شود. 

,

 

,

مهدی محمدی دادستان بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به وضعیت فضای مجازی بروجرد عنوان کرد: ریختن آبروی مؤمن از بزرگ‌ترین گناهان است و متأسفانه برخی در فضای مجازی (تلگرام) اقدام به راه‌اندازی کانال‌هایی به‌صورت ناشناس کرده و در این فضا افرادی را تحقیر می‌کنند و به آن‌ها تهمت و افترا می‌زنند. 

,

 

,

وی بیان کرد: عده‌ای در فضای مجازی هدفشان تحقیر، تهمت و افترا به اشخاص است درحالی‌که اگر ایراد و مشکلی در کار مسئولان می‌بینیم باید باهدف امربه‌معروف و برای اصلاح امور اقدامی صورت گیرد نه اینکه آبروی اشخاص برود.

,

 

,

 

, ,

 

,

برخورد قاطع با مجرمان فضای مجازی

, برخورد قاطع با مجرمان فضای مجازی, برخورد قاطع با مجرمان فضای مجازی,

 

,

دادستان بروجرد با تأکید بر اینکه با مجرمان و متخلفانی که در فضای مجازی تهمت می‌زنند، به‌شدت برخورد می‌شود افزود: به‌عنوان یک دستگاه قضایی، لحظه‌به‌لحظه پیگیر مشکلات و مسائل اعلامی توسط شهروندان هستیم و برای رفع این مشکلات همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

,

 

,

وی با اشاره به وضعیت فضای مجازی و انتخابات گفت: شرایط حساسی را در پیش داریم و یک تصمیم ملی و سرنوشت‌ساز امسال رقم می‌خورد که باید تلاش کرد تا انتخاباتی به‌دوراز هرگونه حاشیه برگزار و مردم بارأی آزادانه، منتخبین خود را انتخاب کنند و از این انتخابات خاطره‌ای خوش در ذهن داشته باشند.

,

 

,

محمدی بابیان اینکه انتقادها باید در چارچوب رعایت اخلاق باشد تصریح کرد: انتقادها باید سازنده و به‌دوراز هرگونه حُب و بغض باشد و رعایت اخلاق اسلامی در این زمینه بسیار ضروری است و افرادی که نقدی دارند باید صادقانه، شفاف و به‌قصد اصلاح امور اقدام کنند نه اینکه در فضای مجازی با تهمت و افترا به نام انتقاد هر مطلبی را منتشر کنند.

,

 

,

وی اظهار داشت: لحن صحبت در فضای مجازی باید کریمانه و با دلسوزی باشد و از لحن‌های نیش‌دار و تحریک‌کننده نباید در این فضا استفاده کرد؛ کانال‌های تلگرامی که به‌صورت ناشناس با یک نقاب در فضای مجازی به دیگران تهمت می‌زنند و هتاکانه هر آنچه می‌خواهند را نوشته و در این فضا منتشر می‌کنند، هشدار داده می‌شود که این کانال‌ها یک‌به‌یک در حال شناسایی و برخورد هستند.

,

 

,

دادستان بروجرد عنوان کرد: با اقداماتی که در این راستا صورت گرفته، تعدادی از این کانال‌ها شناسایی‌شده است، چه در عرصه محیط شهر و چه سوء جریانات در ادارات مختلف، حقوق عامه مردم را در نظر داریم و از مردم دعوت می‌شود که سوء جریانات را در هر زمان به دادسرا اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان پیگیری و رسیدگی شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: درزمینهٔ حقوق عامه و اجرای تکالیفی که به‌عنوان ضابط و در اجرای دستورات قضایی به ادارات بار می‌شود، این ادارات موظف به حل مشکل هستند و به هر نحو هر اداره‌ای موظف به تلاش حداکثری برای جلب رضایت مردم و تأمین حقوق عامه می‌باشد و اگر خلأ در این راستا احساس شود، تذکرات لازم داده می‌شود.

,

 

,

به‌هرحال می‌طلبد برای بهبود وضعیت فضای مجازی برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثری صورت گیرد تا قدری از التهاب در این فضا کاسته شود و باید گام‌هایی در این راستا صورت گیرد که مزایای فضای مجازی بر معایب آن برتری داشته باشد تا از این فرصت استفاده‌های بهینه برده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه