اخبار داغ

قصه تلخ تصادفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد با 57 کشته در سه ماه

قصه تلخ تصادفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد با 57 کشته در سه ماه
در میان این تصادفات، تصادفاتی که باعث می شود چند نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست بدهند از بقیه تلخ تر است حادثه که برای خانواده چرامی رخ داد و 8 نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند، پدر طلبه ای که به همراه دو فرزند کوچکش راهی دیار باقی شدند، بر زبان آوردن این ها راحت است اما درک کردنش کار هر کسی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، کهگیلویه و بویراحمد استان کوچکی است که جمعیتش به یک میلیون نفر نمی رسد یک درصد جمعیت ایران و یک درصد خاک ایران را دارد اما همین استان کوچک در بخش های مختلف دارای رتبه هایی است که برای خیلی از مسئولان استانی و حتی کشوری باید قابل تامل باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

از طلاق و خودکشی که بگذریم که بدون شک در این دو مورد نیز در صدر جدول قرار داریم سوانح رانندگی نیز  در نوع خودش بی نظیر است، این استان دارای جاده های صعب العبور است بنابراین نیاز است که نسبت به برخی استان های دیگر به صورت ویژه به آن  توجه شود.

,

وقتی هزینه ایجاد یک کیلومتر جاده در کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر ایجاد یک کیلومتر جاده در استان اصفهان است بنابراین مسئولان کشوری نیز باید برای ساخت راه های این استان توجه ویژه ای داشته باشند وقتی سالانه بیش از 150 نفر در تصادفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست می دهند نیاز است که به این  استان توجه ویژه شود.

,

 

,
, ,

 

,

در سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد 583 نفر در اثر مرگ‎های طبیعی و غیرطبیعی جان خود را از دست داده‎اند که 183 نفر از این افراددر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند این آمار برای استان 800 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد فاجعه بار است.

,

در میان این تصادفات تصادفاتی که باعث می شود چند نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست بدهند  از بقیه تلخ تر است؛ حادثه ای که برای خانواده چرامی رخ داد و 8 نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند، پدر طلبه ای که به همراه دو فرزند کوچکش راهی دیار باقی شدند، بر زبان آوردن این ها راحت است اما درک کردنش کار هر کسی نیست.

,
 
,
, ,

 

,

در سه ماهه سال جاری 57 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که 40 نفر زن و 17 مرد بوده است کشته شدن 40 زن با در نظرگرفتن اینکه 50 درصد از انها فرزند داشته اند یعنی کودکان زیادی یتیم شدند یا مرگ 17 مرد یعنی خانواده های زیادی سرپرست خود را از دست دادند و در آینده دچار مشکلات زیادی می‎شوند.

,

در سه ماهه نخست سال گذشته نیز 59 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که باز باید خدا را شکر کرد که دو مرگ در سال 98 کاهش داشتیم مصدومان تصادفات رانندگی در سه ماهه اول سال 98 نیز در استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد قابل تحمل است هزار و 184 نفر مصدوم شدند.

,

در سال 98 تا کنون فروردین ماه و خرداد ماه رکورد دار مرگ و میرهای تصادفات رانندگی هستند در هر ماه 23 نفر در این تصادفات جان خود را از دست دادند.

,
 
,
 
,
, ,

 

,

این ها تنها یک آمار است اما برای تک تک این افراد خانواده های زیادی عزادار شدند پدر و مادرهای زیادی تک پسر و یا تک دختر خود را از دست دادند خانواده های زیادی سرپرست خانواده را از دست دادند فاجعه زمانی است که بازمانده ای این افراد دچار آسیب های مختلف از جمله افسردگی و یا موارد دیگر شوند.

,

در کنار اینکه فرهنگ رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد به تغییر و تحول نیاز دارد اما مسئولان استانی باید به دنبال استاندارد سازی راه های این استان باشند مرگ یک جوان موضوع راحتی نیست، مرگ پایان زندگی هر فرد است و هیچ چیز دیگری نمی تواند آن را جبران کند.

,

انتظار می رود که مسئولان استانی به دنبال مشکلات راه های استان باشند اگر شده همه مدیران کل جلوی مجلس بروند و داد و فریاد مادران و پدرانی که عزادار شدند و رخت سیاه فرزندشان را بر تن کردند را به مسئولان کشوری برسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه