اخبار داغ

همرزم شهدای شنام :

جوانان اسدآبادی پیشگام عملیات شنام بودند

جوانان اسدآبادی پیشگام عملیات شنام بودند
نویسنده کتب دفاع مقدس و همرزم شهدای شنام با بیان اینکه عملیات شنام اولین عملیات برون مرزی بوده است گفت: توفیقی بود که جوانان و نوجوانانی از اسدآباد پیشگامان این عملیات بودند و تعدادی شهادت را افتخار این شهر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه دفاع مقدس در برهه ای از تاریخ بسیار مظلوم بوده است، اظهار کرد: در چند ماه اول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران همه عملیات ها موفقیت آمیز بود و وجبی از خاک ایران به تصرف دشمن در نیامد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی گفت: اولین عملیات برون مرزی جمهوری اسلامی علیه عراق در دهمین ماه جنگ اتفاق افتاد و در آن زمانی بسیاری از شهرها در اشغال دشمن بود.

,

نویسنده کتب دفاع مقدس و همرزم شهدای شنام تصریح کرد: بیشتر نیروهای که در این عملیات حضور داشتند، بیشتر از نیروهای بسیجی و سپاهی بودند که تعدادشان ۵۵۰ نفر هم نمی‌رسیدند.

,

وی اذعان داشت: توفیقی بود که جوانان و نوجوانانی از اسدآباد پیشگامان این عملیات بودند که پنج تن از شهدا به نام شهید محمدورمزیار، محمد همایی رشیدپور، خسرو آزرمی، بیژن شفیعی و محمدرضا فروتن در ۱۹ رمضان سال ۶۰ در این عملیات شهید شدند.

,

رستمی با بیان اینکه تصورها بر این بود که بنده هم شهید شده ام که چرا که همه لباسهایم خونی شده بود، افزود: به خاطر دارم که بسیاری از شهدا را با قاطر به عقب فرستادیم.

,

وی خاطرنشان کرد: جذابیت این عملیات این است که اولین عملیات برون مرز در اوج غربت جنگ بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه