اخبار داغ

رحیم‌پور ازغدی در مشهد:

برخی سیاسیون با بازی با الفاظ قرآن به دنبال توجیه اهدافشان هستند/ تمدن‌سازیِ گام دوم انقلاب با توجه به آیات قرآن انجام شود

برخی سیاسیون با بازی با الفاظ قرآن به دنبال توجیه اهدافشان هستند/ تمدن‌سازیِ گام دوم انقلاب با توجه به آیات قرآن انجام شود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی گروه‌های سیاسی تنها با استفاده از قسمت‌هایی از قرآن و بازی با الفاظ قرآن به دنبال توجیه اهداف سیاسی خود هستند و برخی از ما نیز جداگانه قرآن می‌خوانیم و جداگانه زندگی می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شب گذشته در اردوی فرهنگی زیارتی حضرت سبزقبا دزفول که در هتل مهزیار مشهد برگزار شد با بیان اینکه در جامعه کنونی افراد نسبت به قرآن رویکردهای متفاوتی دارند، اظهار کرد: قرآن برای این نازل نشده است که از زیر آن رد شویم یا سر سفره عروسی بگذاریم، قرآن برای این است که  ما را از تاریکی نجات دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

برخی سیاسیون با بازی با الفاظ قرآن به دنبال توجیه اهداف سیاسی‌شان هستند

, برخی سیاسیون با بازی با الفاظ قرآن به دنبال توجیه اهداف سیاسی‌شان هستند,

وی افزود: متأسفانه برخی گروه‌های سیاسی تنها با استفاده از قسمت‌هایی از قرآن و بازی با الفاظ قرآن به دنبال توجیه اهداف سیاسی خود هستند و برخی از ما نیز جداگانه قرآن می‌خوانیم و جداگانه زندگی می‌کنیم و در اقتصاد، زندگی و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی خود به قرآن توجه نداریم.

,

رحیم‌پور با بیان اینکه هر نوع سبک زندگی را می‌توان با قرآن منطبق کرد و با تفسیر به رأی کارهایمان را توجیه کنیم، افزود: برخی مادی‌گرایان که می‌خواهند چهره مذهبی خود را حفظ کنند نیز با استفاده از آیات قرآن کارهای زشت خود را توجیه می‌کنند.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اشعری‌ها و جبرگرایان نیز می‌آیند و یک سری آیات استخراج می‌کنند که همه‌چیز جبر است و آزادی و اراده نمی‌پردازند و در مقابل آن‌ها عده‌ای با استخراج آیات مربوط به اراده و آزادی بشریت همه‌چیز را در دست بشریت می‌دانند و خدا را در اتفاقات روی زمین دخیل نمی‌دانند.

,

وی ادامه داد: پیش از انقلاب رایج شده بود که کمونیست‌ها در جمع‌های مختلف می‌گفتند که همه ‌چیز سیاست است و عده‌ای مارکسیست تحت تأثیر آن‌ها نیز با استخراج برخی آیات خاص و تفسیر آن‌ها به رأی ادعا می‌کردند که تمام قرآن سیاست است و انگار قسمت‌های دیگری در قرآن وجود ندارد.

,

, ,

علم‌زدگی و اکتفا به سطح فوقانی علم مخرب است

, علم‌زدگی و اکتفا به سطح فوقانی علم مخرب است,

رحیم‌پور خاطرنشان شد: عده‌ای نیز علم‌زده بودند و می‌آمدند آیاتی که مربوط به علوم طبیعی بود را استخراج می‌کردند و همه‌چیز را به مادیات تفسیر می‌کردند؛ البته قرآن علم را تأکید و تائید می‌کند اما علم‌زدگی و اکتفا به سطح فوقانی علم مخرب است.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: عده‌ای دیگر که به دنبال تصوف بودند نیز آیات قرآن تفسیر به رأی می‌کنند که هر کدام از این‌ها یک نوع مرض است و این افراد بوده‌اند و همچنان خواهند آمد لذا باید توجه داشته باشیم در این دام ها گرفتار نشویم.

,

وی مطرح کرد: پیش از انقلاب و در ابتدای انقلاب فعالیت گروه های چپ یا وابسته به کمونیست‌ها که همه‌چیز را سیاست می دانستند و گروه های راست که همه‌چیز را تفسیر به‌ لیبرالیست و دموکراسی می‌کردند زیاد بود، که البته لیبرالیست و کمونیست همان کفر هستند که از قبل وجود داشته اند و همچنان ادامه دارند.

,

رحیم‌پور افزود: «غزالی» می گوید هر کلمه قرآن یک علم است و هر کلمه چهار وجه دارد؛ این حرف به جهتی درست است ولی تنها برای پیامبر این جمله صدق می‌کند زیرا قرآن علم تنها نیست و نیامده است که تمام علوم را به ما بی آموزد، در واقع قرآن کتاب هدایت است نه کتاب علم.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قرآن می گوید برای افرادی که متقی هستند یک هدایت ویژه داریم؛ قرآن نگفته که من هرچه در زندگی لازم دارید جز به جز یاد می دهم مثل کشت گندم، طریقه معاملات یا جزئیات ساخت و ساز و ... و از آن طرف دیگر می گوید به تو عقل دادیم که از آن استفاده کنید تا مشکلاتتان را حل کنید.

,

وی با اشاره به اینکه قرآن مخالف هیچ مبادی عقلی و تجربی نیست، افزود: هرچه در مورد قرآن بحث کنیم آخر قرآن می گوید این قرآن برای هدایت است.

,

, ,

تمدن سازی گام دوم انقلاب با توجه به آیات قرآن انجام شود

, تمدن سازی گام دوم انقلاب با توجه به آیات قرآن انجام شود,

رحیم‌پور با تأکید بر اینکه تمدن سازی باید با توجه به آیات قرآن انجام شود تصریح کرد: قرآن می گوید حال اگر می خواهید تمدن سازی کنید باید با توجه به آیات قرآن این تمدن را بسازی که در گام دوم انقلاب باید این را مورد توجه قرار دهیم.

,

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: زندگی ما بر اساس غریزه است و برای همین هیچ کارهایی بر اساس دستورهای الهی نیست؛ در واقع قرآن آمده است که بگوید چگونه یک تمدن سازی به خطر می افتد و آمده است که بگوید چگونه تمدن را بسازیم.

,

, ,

وی با اشاره به آیات 65 سوره آل‌عمران، 20 سوره عنکبوت، 21 سوره روم، 18 سوره سبأ گفت: باید در تمدن سازی اسلامی به این آیات قرآنی توجه ویژه داشته باشیم و در تفسیر آن‌ها تحقیق کنیم از این رو ملتی که تلاش کند رشد می‌کند و تمدنی که نظام دارد تمدن می سازد.

,

رحیم‌پور در پایان تأکید کرد: اگر شما در مسیر حق باشید یک حساب ماورایی می‌آید به شما کمک می‌کند و امداد های غیبی به کمک شما می آید که لازمه آن این است که در راه خدا و برای رضایت خدا حرکت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه