اخبار داغ

در واکنش به سخنان سردار اشتری:

تمامی دستگاه ها متولی برای کاهش ناهنجاری اثرگذار باشند

تمامی دستگاه ها متولی برای کاهش ناهنجاری اثرگذار باشند
فرمانده ناجا از دستگاه هایی که برای کاهش نا هنجاری ها کم کاری می کنند انتقاد کرده و گفته که نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، تنهاست، با توجه به سخنان سردار اشتری می توان گفت همه دستگاه های مرتبط با ناهنجاری ها باید در زمینه کاهش نا هنجاری ها و آسیب های اجتماعی بطور جدی ورود کنند و نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند با ناهنجاری هایی که بعضا جنس متفاوتی دارند و نحوه برخود متفاوتی را می طلبند برخورد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  عصر همدان؛ «افزایش ناهنجاری ها در جامعه نتیجه کم کاری برخی دستگاه هاست» این بخشی از صحبت های فرمانده ناجا در جمع ائمه جمعه سراسر کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

آسیب های اجتماعی، فرهنگی و ناهنجاری ها در جامعه موضوعی نیست که به راحتی از کنارش عبور کنیم. آسیب هایی نظیر اعتیاد، طلاق، بد حجابی تنها برخی از آسیب ها و ناهنجاری های موجود و قابل لمس جامعه است.

,

دستگاه های متولی در امور ناهنجاری ها و آسیب ها در کشور ما نه یک نهاد و دستگاه بلکه چندین دستگاه مسئول این امر خطیر هستند، دستگاه هایی که بعضا موازی کاری هایی با دیگر دستگاه ها و نهاد ها دارند و بعضا تلاش ها و برنامه های دیگر دستگاه ها را در خوش بینانه ترین حالت خنثی و بی اثر می کنند!

,

تعدد دستگاه های متولی در حوزه نا هنجاری های اجتماعی و فرهنگی شاید یکی از دلایل بی تفاوتی دستگاه ها باشد و بی اعتقادی و عدم دغدغه مندی برخی دستگاه ها به آسیب ها و ناهنجاری های موجود در جامعه تنها برخی از دلایل این بی تفاوتی است.

,

اما در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نباید به کارهای معمولی و جاری دستگاه‌ها اکتفا شود و هر از گاهی برای رفع تکلیف گزارشی‌ داده شود. تاکید رهبر انقلاب اسلامی در جلسات مختلف بر کار جهادی مستمر ویژه است. «انتظارم از مجموعه‌ی حاضر کارهای فوق العاده است؛ یک کارهایی هست که کارهای طبیعی دستگاه شما است و باید انجام بدهید، لابد هم انجام می‌دهید، بعد از این هم-این جلسه و امثال این جلسه باشد یا نباشد-انجام می‌دهید؛ این چیزی نیست که ما را قانع کند؛… یک کار فوق عادت انجام بگیرد، یک تلاش مضاعف انجام بگیرد.

,

بی تفاوتی برخی دستگاه ها نسبت به برخورد با قانون شکنی در صحبت های سردار اشتری نیز به چشم می خورد و ایشان ضمن اشاره به اینکه ناجا در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، تنهاست عنوان کرد:نیروی انتظامی برحسب قانون، وظایف خود را به درستی انجام داده است. مثلا برخورد با پدیده بدحجابی، برخورد با بی قانونی است و مبنای کار ناجا، همواره قانون بوده و هست اما در این رابطه در برخی از بیمارستان ها، بانک ها و حتی برنامه های تلویزیونی بی تفاوتی دیده می شود.

, بی تفاوتی برخی دستگاه ها نسبت به برخورد با قانون شکنی در صحبت های سردار اشتری نیز به چشم می خورد و ایشان ضمن اشاره به اینکه ناجا در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، تنهاست عنوان کرد:نیروی انتظامی برحسب قانون، وظایف خود را به درستی انجام داده است. مثلا برخورد با پدیده بدحجابی، برخورد با بی قانونی است و مبنای کار ناجا، همواره قانون بوده و هست اما در این رابطه در برخی از بیمارستان ها، بانک ها و حتی برنامه های تلویزیونی بی تفاوتی دیده می شود.,

انتقاد سردار اشتری از بی تفاوتی برخی دستگاه ها از جمله تلویزیون موضوع و چالش چند ساله رسانه ملی است که جذب مخاطب و نداشتن بودجه و اعتبار برای برنامه سازی برخی از دلایل کم کاری ها و بی تفاوتی های این رسانه نسبت به ناهنجاری ها و اسیب ها است.

, انتقاد سردار اشتری از بی تفاوتی برخی دستگاه ها از جمله تلویزیون موضوع و چالش چند ساله رسانه ملی است که جذب مخاطب و نداشتن بودجه و اعتبار برای برنامه سازی برخی از دلایل کم کاری ها و بی تفاوتی های این رسانه نسبت به ناهنجاری ها و اسیب ها است.,

رسانه ملی در برخی از برنامه ها علی الخصوص برنامه های زنده و فیلم های تلویزیونی خواسته یا نا خواسته در حال رواج برخی نا هنجاری ها و قبح شکنی ها است ودر مواقعی با پرداخت نامناسب به یک موضوعی نه تنها آن را رواج می دهد بلکه باعث عادی جلوه دادن آن می شود در حالیکه این رسانه می تواند در بسیاری از موضوعات با هدف قرار دادن دقیق و صحیح، برخی از ناهنجاری ها و رفتارهای نادرست را اصلاح کند.

,

رفتای های رسانه ای صداو سیما در ترویج سبک زندگی و فرهنگ غربی همواره مورد تذکر دلسوزان و متخصصان حوزه رسانه بوده است به طوری که رهبر معظم انقلاب در مواقعی که خللی و عملکرد سوءیی در این سازمان مشاهده می کنند بلافاصله برای جلوگیری از رواج برخی ناهنجاری ها تذکرات لازم را به مدیران می دهند.

,

نقش دستگاه‌های تبلیغاتی به تعبیر رهبر انقلاب در این کار اهمیت زیادی دارد اما بعضاً تاکنون نقش‌آفرینی مؤثری نداشته‌اند «عدم توجیه فرض کنید سازمان تبلیغات یا دفتر تبلیغات نسبت به این قضیه موجب می‌شود که در این زمینه کار نکنند. خب ما این همه امکانات داریم. باید دنبال آسیب‌های اجتماعی در همه جای دنیا وجود دارد و کشور ما نیز از دیگر کشور ها استثنا نیست. مدیران و مسئولانی که متولی کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها هستند باید برای ریشه کنی این اسیب ها و ناهنجاری ها از طریق دستگاه های متولی که بودجه های کلانی نیز برای این منظور دارند اقدام کنند و بی تفاوتی در این زمینه از هیچ ارگان و دستگاهی پذیرفتنی نیست و همه باید دوشادوش هم و نه مقابل هم برای کاهش آسیب های اجتماعی و نماهنجاری ها اقدام کنند.

,

در همین زمینه رهبر معظم انقلاب که بدون شک بعنوان دغدغه مند ترین فرد نسبت به مسایل اجتماعی و فرهنگی است می فرمایند: گرچه در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی کارهایی شده است اما یقینا کافی نیست. برای حل آن، باید کار شبانه‌روزی کرد. «توقعات بیشتر از اینها است.اهمیت کار را، بزرگی مسئولیت را، خطرات ناشی از آن را آدم توجه بکند، آن وقت می‌فهمد که چه قدر باید در این زمینه تلاش کرد و شب و روز نشناخت.

,

بنابر این ناجا یکی از نهاد های متولی در امور برخورد با ناهنجاری هاست و دیگر نهاد ها و دستگاه های عریض و طویل باید طبق سیاست ها و قوانین مشخص شده برای کاهش ناهنجاری ها و برخورد با ناهنجاری ها اقدام کنند. سازمان تبلیغات، صدا و سیما، وزارت کشور و … باید در این زمینه بطور جدی ورود داشته باشند تا شاهد کمتر شدن آسیب ها و ناهنجاری ها باشیم.

, بنابر این ناجا یکی از نهاد های متولی در امور برخورد با ناهنجاری هاست و دیگر نهاد ها و دستگاه های عریض و طویل باید طبق سیاست ها و قوانین مشخص شده برای کاهش ناهنجاری ها و برخورد با ناهنجاری ها اقدام کنند. سازمان تبلیغات، صدا و سیما، وزارت کشور و … باید در این زمینه بطور جدی ورود داشته باشند تا شاهد کمتر شدن آسیب ها و ناهنجاری ها باشیم.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه