اخبار داغ

توضیحات رئیس جمهور برزیل درباره کشتی های ایران

توضیحات رئیس جمهور برزیل درباره کشتی های ایران
رئیس جمهوری برزیل اعلام کرد که دولتش به شرکت‌های این کشور درباره گستره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و پیامدهای نقض این تحریم‌ها هشدار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل، اعلام کرد که دولتش به شرکت‌های این کشور درباره گستره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و پیامدهای نقض این تحریم‌ها هشدار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این اظهارات پس از گزارش خبرگزاری رویترز از توقف دو کشتی ایرانی در سواحل برزیل بیان شده است. این دو کشتی ایرانی به خاطر کمبود سوخت امکان بازگشت را ندارند و شرکت دولتی نفت برزیل نیز به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ایران از فروش سوخت به آنها خودداری کرده است.

,

رئیس جمهوری برزیل درباره توقف این دو کشتی در آب‌های کشورش به خبرنگاران گفت: مشکل اینجا است که آمریکا این تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرده است. ما شرکت‌های برزیلی را در رابطه با این شرایط و مخاطرات آن توجیه کرده‌ایم».

,

وی در عین حال بر مناسبات نزدیک برزیل و آمریکا تاکید کرد و گفت: «من به ویژه به ترامپ نزدیکم و دو بار به دیدن او رفته‌ام. آمریکا اقتصاد اول جهان و دومین بازار بزرگ محصولات ما است و برزیل نیز آغوش خود را برای همکاری‌ها و معاملات بیشتر با ایالات متحده گشوده است».

,

این اظهارات در حالی است که ایران نیز یکی از بزرگ‌ترین مشتری‌های غلات برزیل است و به نوشته آسوشیتدپرس، تجار برزیلی این احتمال را در نظر دارند که گرفتاری کشتی‌های ایرانی در سواحل برزیل بر تجارت میان دو کشور تأثیرات وسیع‌تری خواهد داشت.

,

با این حال ژائیر بولسونارو گفته است برزیل درگیر هیچ جنگ و مناقشه‌ای در جهان نیست و ما می‌خواهیم که همین شرایط را حفظ کنیم. اما می‌دانیم که برخی از دیگر کشورها مشکلاتی دارند و ما در وهله اول باید از منافع خودمان مراقبت کنیم.

,
منبع: مهر
, منبع: مهر]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه