اخبار داغ

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه:

دانشنامه دفاع مقدس کرمانشاه تدوین می‌شود

دانشنامه دفاع مقدس کرمانشاه تدوین می‌شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از دانشنامه دفاع مقدس این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مرادعلی محمدی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه هم اندیشی هماهنگی، تعامل و ظرفیت‌های استانی برای حضور کاروان‌های راهیان نور و همچنین استقرار جهاد رسانه‌ای راهیان نور کشور که در بنیاد حفظ آثار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه به لحاظ اینکه نقش مؤثر و تأثیرگذاری در دوران دفاع مقدس داشته است و دومین استان جنگی محسوب می‌شود لازم است در آینده حرکت عظیم راهیان نور کرمانشاه گسترش داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: در بحث یادمان‌ها آنچه در طرح گردشگری دفاع مقدس پیش بینی شده تا کنون نسبت به ساخت و راه اندازی آنها اقدامات لازم صورت گرفته است.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه ۸۰ درصد از کار عملیاتی آماده سازی یادمان شیخ صله تاکنون به انجام رسیده است، تصریح کرد: همچنین کار عملیاتی یادمان شهید بهشتی در محورسرپلذهاب به قصرشیرین آغاز شده است.

,

این مسئول با بیان اینکه در زمینه تألیف کتاب اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نقش فعالی دارد بیان داشت: بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب در مورد دفاع مقدس تدوین شده است.

,

محمدی همچنین از اقدام برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: این دانشنامه به عنوان یک سند ماندگار دفاع مقدس در استان کرمانشاه مورد استفاده محققین و نهادهای فرهنگی و اجتماعی قرار خواهد گرفت.

,

وی تاکید کرد برای معرفی جنگ در استان کرمانشاه باید به دنبال مصداق‌های آن باشیم تا بتوانیم عناصر مؤثر در جنگ را معرفی کنیم.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: باید بتوانیم نقش افرادی هم چون امام خمینی رهبر (ره)، معظم رهبری و شهدای بزرگوار از جمله شهید ادبیان، شهید جعفری و … به صورت مطالب کوتاه در کتابی جمعآوری کنیم و آن را در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

,

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های معرفی این عناصر بحث راهیان نور است که می‌تواند بسیار مؤثر در شناساندن این عناصر به نسل جوان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه