اخبار داغ

صادرات و هزینه‌های جانبی علت اصلی گرانی سیب‌زمینی/ افزایش قیمت ادامه دارد

صادرات و هزینه‌های جانبی علت اصلی گرانی سیب‌زمینی/ افزایش قیمت ادامه دارد
افزایش قیمت سیب زمینی طی روزهای اخیر از 5هزارتومان شروع شده و به 6هزارتومان هم رسیده که در فروشگاه‌های سطح شهر به قیمت 11هزارتومان هم به فروش می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، این روزها شاهد گرانی سیب زمینی هستیم که از کیلویی ۴هزارتومان شروع و به ۸هزارتومان هم رسیده و موجب نارضایتی مردم شده است چراکه هر روز با افزایش قیمت ناگهانی یکی از اقلام اصلی مواجه می‌شوند و بسیاری از نرخ‌ها ثبات ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

برای بررسی این موضوع سری به بازار قزوین زدیم و در بازدیدی که داشتیم به گفت‌وگو با یکی از بازاریان پرداختیم؛

,

وی اظهار کرد: افزایش قیمت سیب زمینی طی روزهای اخیر از ۵هزارتومان شروع شده و به ۶هزارتومان هم رسیده که در فروشگاه‌های سطح شهر به قیمت ۱۱هزارتومان هم به فروش می‌رسد.

,

این کسبه بازار با ابراز بی‌اطلاعی از علت گرانی سیب زمینی ادامه داد: در بازار بارهایی داشتیم که به قیمت ۴هزارتومان هم به فروش رسیده درحالی محصول از کیفیت خوبی برخوردار نبوده است.

,

آقای مسنی که برای خرید سیب زمینی به یکی از مغازه‌ها مراجعه کرده بود، گفت: در روزهای گذشته شاهد قیمت‌های کمتری بودم اما اکنون قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است؛ چرا مسوولین برای ثبات قیمت‌ها کاری نمی‌کنند؟

,

خانم خانه‌داری که مشغول خرید بود،ابراز کرد: پس چه زمانی قرار است که محصولات با کیفیت و قیمت معقول وارد بازار شود و شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

,

 

,

, ,

برای بررسی این موضوع به مصاحبه با رییس اتحادیه میوه و تره‌بار قزوین پرداختیم؛

,

حبیب صادقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، اظهار کرد: علت اصلی گرانی سیب زمینی صادرات این محصول است و اکنون دربازار به قیمت۵ تا ۶ هزارتومان به فروش می‌رسد.

, شاخص،,

وی افزود: هزینه حمل و نقل، کمیسیون و حق کارگری افزایش یافته و در افزایش قیمت بار تاثیر دارد؛ ما متوجه هستیم که هزینه برای مصرف‌کننده بالاست اما برای تولیدکننده هم به لحاظ بالا بودن هزینه حامل‌های انرژی و سایر هزینه‌ها نیز صرفه اقتصادی زیادی ندارد.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره بار قزوین بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم که پس از برداشت این محصول و فراوانی آن در بازار قیمت آن کاهش پیدا ‌‌کند.

,

صادقی پور گفت: اکنون ما در استان قزوین برداشت سیب زمینی نداریم و بیشتر از استان‌های اصفهان و همدان وارد می‌کنیم اما در فصل پاییز که برداشت سیب زمینی در استان آغاز می‌شود ‌نیز شاهد فراوانی این محصول خواهیم بود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه