اخبار داغ

مسئول بسیج عشایر خراسان شمالی اعلام کرد

سهمیه ۱۵ میلیاردی عشایر خراسان شمالی از پروژه محرومیت‌زدایی/برگزاری همایش استانی گله داران در مهر ماه

سهمیه ۱۵ میلیاردی عشایر خراسان شمالی از پروژه محرومیت‌زدایی/برگزاری همایش استانی گله داران در مهر ماه
مسئول بسیج عشایر خراسان شمالی گفت: سازمان بسیج عشایری کشور در راستای برگزاری کنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری ، اجرای پروژه های محرومیت زدایی را مصوب کرده که سهمیه جامعه عشایری استان از این پروژه یک و نیم میلیارد تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد قنبرزاده، مسئول بسیج عشایر خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: سازمان بسیج عشایری کشور برای تقئویت روحیه سلحشوری جامعه عشایری کشور و محرومیت زدایی از این قشر در سراسر کشور، برای اولین بار برگزاری کنگره ملی 10 هزار شهید عشایر را در دستور کار قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

قنبرزاده همچنین افزود: کنگره شهدای خواهر و شهدای دانش آموز جامعه عشایری در کشور نیز از دیگر برنامه های این سازمان است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در زمینه برگزاری این کنگره سراسری در کشور تاکید داشته اند که این برنامه ها با رویکرد متفاوت تری از برنامه های پیشین برگزار شوند، اعلام کرد: در همین زمینه تصمیم گرفته شده است که کنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور در سه محور شامل برنامه های فرهنگی، محرومیت زدایی و خدمات رسانی به عشایر کشور و تقویت وحدت اقدام و مذاهب برگزار شوند.

,

وی افزود: در همین راستا، مقرر شده است که قبل از برگزاری کنگره ملی 10 هزار شهید عشایر کشور، ابتدا یادواره های استانی و شهرستانی عشایر همچنین جشنواره های فرهنگی-ورزشی و اجرای پروژه های محرومیت زدایی برای عشایر در سطح استان ها برگزار شوند.

,

قنبرزاده وی گفت: مجلس برای اجرای این برنامه ها، اختصاص بودجه ای 30 میلیارد تومانی در بودجه 98 را مصوب کرده است که سهم خراسان شمالی از این بودجه یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

,

وی عنوان کرد: برگزاری کنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری که در اردیبهشت ماه سال 98 در یکی از استان های غربی کشور انجام خواهد شد، منوط به اختصاص بودجه 30 میلیارد تومانی به منظور اجرای پروژه های محرومیت زدایی و دیگر برنامه های یاد شده است.

,

وی در ادامه درباره اجرای این پروژه های محرومیت زدایی نیز اظهار کرد: در این برنامه تعریف شده شده است که در هر استان پروژه های محرومیت زدایی برای جامعه عشایری آن استان به نام شهدای همان استان در منطقه زندگی آنان انجام شوند.

,

مسئول بسیج عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه شهدای عشایر خراسان شمالی 68 شهید بوده اند، پروژه های محرومیت زدایی تعریف شده برای اجرا و نامگذاری به نام این شهدا در محل سکونتگاه های عشایر استان شامل بازسازی چشمه ها، ساخت انبارهای ذخیره آب، ساخت مساجد، بازگشای راه های دسترسی در مناطق ییلاقی هستند.

,

وی یادآور شد: هر چند که خواستار هستیم دولت با آغاز سال مالی 98، بودجه این ردیف را اختصاص دهد تا این برنامه ها و پروژه ها اجرایی شوند، در عین حال، برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی از دستگاه های اجرایی، مردم، خیران نیز دعوت خواهیم کرد تا در راستای اجرای این پروژه ها همراهی کنند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود از برگزاری همایش گله داران و شبانان در 15 مهر ماه امسال با حضور مهمانان کشور نیز خبر داد و گفت: این همایش در راستای تقویت روحیه جهادی و اقتصادی قشر عشایر استان برگزار خواهد شد.

,

قنبرزاده خاطر نشان کرد: در این همایش از 400 عشایر استان شامل سر طایفه ها، دامداران با توان تولید بالا نیز تجلیل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه