اخبار داغ

معاون علمی و فناوری روحانی در البرز خبر داد:

واردات 600 میلیون دلار داروی انسانی به کشور/ باید به رقم تولید 80 درصدی دارو در داخل برسیم

واردات 600 میلیون دلار داروی انسانی به کشور/ باید به رقم تولید 80 درصدی دارو در داخل برسیم
سورنا ستاری گفت: ایران قدرت اول منطقه در بخش های بیولوژیکی است اما تلاش برای خودکفایی در عرصه واکسن دام و طیور کشور را از وابستگی دور می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور 8 دارو و مواد اولیه دارویی میکروپلت، امپرازول، تامسولوسین، هایدروکلراید، نالتروکسان بیس، سیتاگلیپتین، فسفات و پیوگلیتازون رونمایی شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
در این مراسم که یکی از واحدهای دارویی گرمدره از توابع شهرستان فردیس میزبان آن بود، معاون علمی حسن روحانی با اشاره به برنامه ریزی برای حمایت از تولید داروها و واکسن های دام و طیور در داخل کشور در راستای مقابله با تحریم، گفت: ایران قدرت اول منطقه در بخش های بیولوژیکی است اما تلاش برای خودکفایی در عرصه واکسن دام و طیور کشور را از وابستگی دور می کند. 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
سورنا ستاری به آغاز برنامه ها جدی این معاونت در بخش پروبیوتیک اشاره کرد و افزود: به زودی نتایج آن مشخص خواهد شد، البته استان البرز به واسطه تعدد شهرک های دارویی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند.
,
 
,
وی در خاتمه به حمایت جدی این معاونت در از بخش بیوتکنولوژیک اشاره کرد و اظهار داشت: سالیانه 600 میلیون دلار دارو در بخش انسانی صورت می گیرد و این رویه امیدواریم با پروژ های در حال اجرا به 80 درصد تولید داخلی برسد و استفاده از تولید داخلی جایگزین داروهای وارداتی شود.
,
 
,
شناسنامه دار شدن ناحیه صنعتی زیبادشت با 47 واحد صنعتی و استغال 900 نفر، تولید 70 درصد داروهای داخلی در البرز و فعالیت شرکت "تما" با 10 هزار نیرو از جمله مواردی بود که استاندار البرز به آنها اشاره کرد. 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه