اخبار داغ

مدیرعامل آب منطقه ای زنجان:

3700 چاه فاقد پروانه بهره‌برداری در دشت زنجان وجود دارد/ 350 چاه غیرمجاز امسال در زنجان مسدود می‌شود

3700 چاه فاقد پروانه بهره‌برداری در دشت زنجان وجود دارد/ 350 چاه غیرمجاز امسال در زنجان مسدود می‌شود
مدیرعامل آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه امسال انسداد 350 حلقه چاه را در برنامه‌ داریم گفت: از این تعداد 99 چاه غیرمجاز مسدود شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ارائه گزارش شرکت آب منطقه‌ای استان در خصوص وضعیت منابع آبی و اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‎بخشی و تصویب برنامه عملیاتی دشت زنجان در راستای عملیاتی کردن طرح احیا و تعادل بخشی و دستوالعمل اجرایی قانون تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه و همچنین موضوع ممنوعیت و عدم کشت برنج در راستای اجرای طرح سازگاری با کم آبی در استان از مصوبات جلسه شورای حفاظت منابع آب استان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

یوسف رضاپور در این جلسه با اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان زنجان اظهار کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز عمدتا در سه شهرستان زنجان، خدابنده و  ابهر بوده است.

,

وی با بیان اینکه در این سه شهرستان بیشترین تعداد انسداد چاه ها غیر مجاز را داشتیم افزود: همچنین در این سه شهرستان بیشترین تعداد کنتورهای هوشمند نیز نصب شده است.

,

مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان به اینکه گروه‌های گشت و بازرسی را نیز در سطح استان افزایش دادیم عنوان کرد: دو پیمانکار نیز در انسداد چاه‌های غیرمجاز فعالیت دارند.

,

وی با اشاره به اینکه امسال انسداد 350 حلقه چاه‌ غیر مجاز برنامه‌ریزی سده است افزود: از این تعداد 99 حلقه چاه مسدود شده است.

,

رضاپور عنوان کرد: بیشتر مسدودی چاه‌های غیر مجاز مربوط به شهرستان زنجان با 38 مورد بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه بیشتر تعداد نصب کنتورهای هوشمند نیز مربوط به شهرستان زنجان با 40 مورد بوده است افزود: در مجموع امسال 88 کنتور هوشمند در چاه‌های مجاز به منظور جلوگیری از اضافه برداشت‌ها نصب شده است.

,

مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت بهره‌برداری از چاه‌ها در دشت زنجان نیز اشاره کرد و افزود: یک برنامه‌ 20 سال بلند مدت برای برگرداندن وضعیت فعلی این دشت به وضعیت سال 71 از سوی وزارت نیرو تدوین خواهد شد.

,

*برداشت 68 میلیون‌متر‌مکعب از چاه‌های غیرمجاز دشت زنجان

, *برداشت 68 میلیون‌متر‌مکعب از چاه‌های غیرمجاز دشت زنجان,

وی با اشاره به اینکه در دشت زنجان 3 هزار و 586 چاه مجوزدار وجود دارد افزود: تعداد چاه‌های غیرمجاز در این دشت نیز 3 هزار و 700 چاه است.

,

رضاپور با اشاره به اینکه 184 میلیون متر مکعب آب از چاه‌های مجاز این دشت برداشت می‌شود افزود: این چاه‌ها 64 میلیون متر مکعب اضافه برداشت دارند.

,

وی عنوان کرد: همچنین میزان برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز در این دشت نیز 68 میلیون متر مکعب برآورد شده است.

,

مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان علاج بخشی برداشت آب چاه‌های دشت زنجان را بستن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت‌ از چاه‌های مجاز عنوان کرد.

,

*کشت برنج در 4700 هکتار در زنجان

, *کشت برنج در 4700 هکتار در زنجان,

وی در ادامه از افزایش کشت برنج در استان زنجان افزود: در طول چند سال گذشته برخلاف دستورالمعل‌های ابلاغی در خصوص کاهش کشت برنج در استان زنجان شاهد افزایش کشت آن در استان هستیم.

,

رضاپور عنوان کرد: در حال حاضر کشت برنج از 3 هزارو 394 هکتار به 4 هزار و 713 هکتار افزایش یافته است.

,

وی با بیان اینکه از این میزان حدود یک هزار و 210 هکتار در بستر رودخانه‌ها کشت می‌شود افزود: باید در این راستا اقدام شده و محصول جایگزین برای کشت آن در استان تعیین شود.

,

*برخورد با متخلفان دانه درشت در اولویت قرار گیرد

, *برخورد با متخلفان دانه درشت در اولویت قرار گیرد,

حقیقی استاندار زنجان نیز در مورد کاهش میزان کشت برنج اظهار کرد: ابتدا باید جلوی کشت برنج در بستر رودخانه‌ها گرفته شود و بعد از آن نسبت به جلوگیری کشت برنج در سایر جاها‌ باید اقدام کرد.

,

وی عنوان کرد: یکی از اشکالات ما در برخورد این است که دانه درشت‌ها را رها کرده با ضعیف‌ها برخورد می‌کنیم.

,

استاندار زنجان بیان کرد: بنده اعتقاد داریم و یقین دارم اگر با کسانی که تخلفاتشان بیشتر و بزرگتر است برخورد شود تلفات کوچک نیز اتفاق نمی‌افتد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه