اخبار داغ

یک نماینده مجلس خبر داد:

تلاش دولت برای متقاعد کردن نمایندگان درباره تشکیل وزارت بازرگانی/ تشکیل این وزارتخانه با قانون مغایرت دارد

تلاش دولت برای متقاعد کردن نمایندگان درباره تشکیل وزارت بازرگانی/ تشکیل این وزارتخانه با قانون مغایرت دارد
وزارت بازرگانی چه کار فوق العاده ای قرار است برای مردم انجام دهد که در حال حاضر وزارت صنعت معدن و تجارت انجام نمی دهد دولت تا به امروز نتوانسته نمایندگان را درباره تشکیل این وزات خانه متقاعد کند و با فشار آوردن هم نمی تواند آن ها را مجبور به موافقت با تشکیل این وزارتخانه کند بلکه باید با ارائه دلایل منطقی درباره نیاز به تشکیل این وزارتخانه جدید آنان را قانع کند.
[

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی اظهارداشت: نمایندگان دلیل اصرار بیش از حد دولت درباه تشکیل این وزارتخانه را متوجه نمی شوند این طرح چندبار در صحن علنی مجلس مطرح شد ولی هر بار نمایندگان با آن مخالفت می کردند و در نتیجه این طرح توسط مجلس رد می‌شد.


وی تاکید کرد: در این مواقع دولت باید نمایندگان را از نظر فکری اقناع کند، تا به امروز که دولت نتوانسته نمایندگان را درباره تشکیل این وزارت خانه متقاعد کند دولت نمی تواند به نمایندگان فشار آورد و آن ها را مجبور به موافقت با تشکیل این وزارتخانه کند بلکه باید در این خصوص برای نمایندگان استدلال آورد و با ارائه دلایل منطقی درباره نیاز به تشکیل این وزارتخانه جدید آنان را قانع کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,



تلاش دولت برای متقاعد کردن نمایندگان درباره تشکیل وزارت بازرگانی

,
,
, تلاش دولت برای متقاعد کردن نمایندگان درباره تشکیل وزارت بازرگانی, تلاش دولت برای متقاعد کردن نمایندگان درباره تشکیل وزارت بازرگانی,

نماینده مردم محلات و دلیجان با بیان اینکه دولت ابزار تنظیم بازار را در اختیار دارد خاطرنشان کرد: دولت معتقد است ادغام این دو وزارت خانه موجب بی هویت شدن بازرگانی کشور شده و به بهانه اینکه مشکلات تنظیم بازار و توزیع کالای اساسی به خاطر نبود وزارت بازرگانی است قصد دارند این وزرات خانه را مجددا احیا کنند.


سلیمی با اشاره به اینکه تشکیل این وزارتخانه مخالف با صراحت قانون برنامه ششم است، گفت: وزرات بازرگانی چه کار فوق العاده ای قرار است برای مردم انجام دهد که در حال حاضر وزارت صنعت معدن و تجارت انجام نمی دهد.


وی در پاسخ به عده ای که ادغام این دو وزارت خانه را غیر کارشناسی می دانند، توضیح داد: در بسیاری از کشورها وزارت بازرگانی و صنعت یکی هستند .که اتفاقا الگوهای موفقی هم در این زمینه هستند و عملکرد مناسبی هم داشتند که باید از تجربه ی آن ها در این زمینه استفاده کرد، تشکیل این وزارت خانه سبب افزایش بی رویه واردات می شود که در این صورت کمر تولید داخلی را می شکند.


وی در پایان با اشاره به اینکه اکثر نمایندگان مخالف تشکیل این وزارتخانه هستند تاکید کرد: دلیل این نابسامانی ها و مشکلات بازار ساختار وزارت خانه نیست بلکه مقصر اصلی وزیر و مدیرانی هستند که توانایی اداره آن وزارت خانه را ندارند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه