اخبار داغ

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان کرمان مطرح کرد

آغاز ثبت نام اردوهای جهادی/ اعزام جهادگران به مناطق محروم از ۱۵ مرداد ماه صورت می گیرد

آغاز ثبت نام اردوهای جهادی/ اعزام جهادگران به مناطق محروم از ۱۵ مرداد ماه صورت می گیرد
مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: در حال حاضر ثبت نام اردوهای جهادی در حال انجام است و اعزام جهادگران به مناطق محروم از ۱۵ مرداد ماه صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی تقی زاده مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در خصوص مهمترین اهداف اردو های جهادی اظهار داشت: اردوهای جهادی باعث شد که عرصه خدمت به نقاطی برود که تشنه خدمت بودند؛ راه‌های دور، روستاها، استان‌های محروم، مردمی که اصلا اسمی از آبادانی نشنیده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

تقی زاده با بیان این که اکثر جهاد گران دانشجو هستند تصریح کرد: گروه های جهادی متشکل از دانشجویان بسیجی و غیر بسیجی است و اعزامشان به منطق محروم استان و حاشیه های شهر کرمان صورت می گیرد .

,

مسئول اردوهای جهادی اظهار داشت: بیشتر فعالیت ها در بخش عمرانی صورت می گیرد که با هدف  بهسازی و نو سازی مناطق محروم یا مناطقی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار دارند انجام می شود.

,

وی با اشاره به آموزش و توانمند سازی افراد مناطق محروم بیان کرد: در مناطق محروم کار ها ی هنری اعم از پته دوزی، گلیم بافی، قالی بافی و همچنین  درکنار آن آموزش احکام، قرآن و مسائل دینی توسط جهادگران با هدف اشتغال زایی برای منطق محروم به افراد آموزش داده می شود.

,

تقی زاده در ادامه عنوان کرد: علاوه بر فعالیت های عمرانی و آموزشی که انجام می شود در کنار آن  تیم های پزشکی هم مشغول فعالیت هستند.

,

مسئول اردوهای جهادی با بیان اینکه در بحث پزشکی هزینه های بالایی وجود دارد مطرح کرد: تیم های پزشکی به صورت  فصلی یا ۲ ماهی یکبار برای مناطق محروم فرستاده می شوند که تیم های پزشکی متشکل از داندانپزشک، ماما، پزشک عمومی هستند.

,

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان تا الان بالغ بر ۵۰۰  نفر دانشجو به مناطق محروم اعزام شده اند گفت: در سطح استان یکی از پروژه های سنگینی که دردستور کار کار داریم اعزام ۱۵ گروه جهادی به منطقه ی حمدیه اهواز برای باز سازی و ساخت واحد مسکونی است.

,

تقی زاده در با ییان اینکه برخی از گرو های جهادی به صورت تخصصی  فعالیت دارند افزود: تعداد افراد گروه های جهادی معمولا بین  ۱۵ تا ۲۰ نفر است که هر کدام در یک رشته ای خصص دارند.

,

مسئول اردوهای جهادی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ثبت نام اردوهای جهادی در حال انجام است و اعزام جهادگران به مناطق محروم از ۱۵ مرداد ماه صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه