اخبار داغ

نایب رئیس انجمن خرمای استان کرمان:

کاهش ۲۰ درصدی برداشت خرما در سال جاری/ریزش خرما تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد

کاهش ۲۰ درصدی برداشت خرما در سال جاری/ریزش خرما تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد
نایب رئیس انجمن خرمای استان کرمان گفت: پوشش بیمه به خشکیدگی و یکسری از افت‌ها که تعریف شده اند تعلق می‌گیرد، اما مواردی، چون ترشیدگی و ریزش خرما تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ محمد حسین اکبری نایب رئیس انجمن خرمای استان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آمار خسارت و ریزش‌های این محصول در سال جاری گفت: ریزش خرما چندین سال شروع شده است و تصور بر این می باشد که امسال حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد در برداشت خرما، کاهش داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
 
,
وی افزود: میزان ریزش خرما در شهرستان بم بیشتر از سایر شهرستان‌ها بوده و در فهرج، ریگان و نرماشیر ریزش‌ها به نسبت کمتر بوده است.
,
 
,
 
,
نایب رئیس انجمن خرمای استان در پاسخ به این سوال که بیمه تا چه اندازه این خسارت را پوشش می‌دهد، گفت: متأسفانه پوشش بیمه به خشکیدگی و یکسری از افت‌ها که تعریف شده اند تعلق می‌گیرد، اما مواردی، چون ترشیدگی و ریزش خرما تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.
,
 
,
اکبری ادامه داد: ما در حال مکاتبات با صندوق بیمه هستیم تا برای سالیان آتی پوشش بیمه‌ای را افزایش دهند و ترشیدگی و ریزش خرما را هم جزء تعهدات بیمه‌ای بیاورند.
,
 
,
وی ضمن به حق دانستن انتقادات کشاورزان در این خصوص گفت: یک نخل خرما با قیمت‌های امروز حدود ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان خرما تولید می‌کند؛ اما مبلغی که آقایان بابت خسارت پرداخت می‌کنند حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار تومان است که اصلاً عددی نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه