اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا خبر داد

شناسایی 1000 بیمار جدید در شهرستان نکا

شناسایی 1000 بیمار جدید در شهرستان نکا
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: با پایان طرح بسیج ملی فشار خون در کشور، آمارهای تازه‌ای از مبتلایان به فشار خون بالا در سطح شهرستان نکا نیز به دست آمده که مهمتر از شناسایی یک هزار نفر بیمار جدید، تعداد افراد در محدوده خطر است که رقم قابل توجهی را نشان می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا خانجانی با اشاره به پایان طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، گفت: با اجرای این طرح، فشار خون نزدیک به 69 هزار نفر در سطح شهرستان نکا کنترل شده است.

وی افزود: البته جمعیت بالای 30 سال که جامعه هدف این طرح در سطح شهرستان بودند جمعیتی 63 هزار نفره بوده که نزدیک به 6 هزار نفر بیشتر مورد کنترل در این طرح قرار گرفتند که یا افرادی هستند که دوباره کنترل شدند و یا افراد مهمان غیر نکایی بوده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان مراکز به کارگیری شده در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: تمامی 16 مرکز روستایی، 75 خانه بهداشت، چهار مرکز شهری، دو بیمارستان امام حسین و بوعلی به عنوان مراکز ثابت کنترل فشار خون شهرستان بوده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این ایستگاه‌های سیار نیز مورد استفاده قرار گرفتند که در مراکزی چون آموزش و پرورش، دادگستری، شهرداری، بانک‌های ملت، تجارت و ملی، کارخانه سیمان، نیروگاه شهید سلیمی، شهرکت صنعتی و هر مکانی که تصور شد جمعیتی وجود داشته و می‌توان حضور پیدا کرد ایستگاه‌های سیار خود را در طول این یک ماه مستقر کردیم.

وی گفت: از این میان نزدیک به هفت هزار نفر در ایستگاه‌های سیار نام برده شده و باقی نیز در مراکز دولتی و بیمارستان‌ها مورد کنترل فشار خون قرار گرفتند که سبب شناسایی هزار نفر بیمار جدید دارای مشکل فشار خون در سطح شهرستان نکا شد.

حانجانی اظهار کرد: تا بیش از این بیش از هفت هزار نفر در سطح شهرستان شناسایی شده بودند که با شناسایی یک هزار نفر جدید آمار مربوطه به بیش از هشت هزار نفر در نکا رسیده است.

وی افزود: افراد دارای فشار بالای 14 در قالب نفرات مشکلات فشار خون بالا تلقی می‌شوند اما تعداد نزدیک به 11 هزار نفر نیز دارای فشار بین 12 تا 14 هستند که در آستانه فشار خون بالا قرار می‌گیرند و باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشند.

دبیر کارگروه سلامت شهرستان نکا اذعان کرد: این افراد اگر زندگی سالمی داشته باشند با مشکل روبرو نمی‌شوند اما اگر تحرک نداشته، از تغذیه مناسب بهره‌مند نباشند و رعایت نکنند این افراد نیز به بیماری فشار خون بالا مبتلا می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: افراد شناسایی شده به عنوان فشار خون بالا به پزشک خانواده ارجاع می‌شوند و کنترل بیشتری روی این افراد خواهند داشت و موظف هستند که در صورت عدم مراجعه این افراد به آن‌ها فراخوان دهند تا تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

وی به مشکلات در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: دو مشکل اساسی بر سر بیماران فشار خون یکی شناسایی این افراد و 50 درصد دیگر مشکل در اثر عدم مراجعه برای کنترل و درمان این افرد است که با پیگیری پزشک خانواده برای فرد سعی می‌شود مشکلات در این زمینه کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه