اخبار داغ

مدیر اداره برق خلیل‌آباد:

۷۵ درصد برق خلیل‌آباد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

۷۵ درصد برق خلیل‌آباد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود
مدیر برق شهرستان خلیل‌آباد ضمن تأکید بر ضرورت همکاری مشترکین برق در طرح‌های کاهش پیک گفت: مشترکین حتماً در ساعات اوج مصرف، صرفه‌جویی در مصرف برق را سرلوحه کار خود قرار دهند تا همه هم‌وطنان در سراسر کشور از تداوم نعمت برق بهره‌مند باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم امیری در گفت‌وگو با صبح توس گفت: یکی از منابع درآمدی شرکت‌های برق که باعث می شود بتوانند پروژه‌ها را به موقع انجام دهند و خدمات مطلوبی به مردم داشته باشند، وصول مطالبات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مطالبات 12 میلیاردی شرکت برق از دستگاه‌های دولتی

, مطالبات 12 میلیاردی شرکت برق از دستگاه‌های دولتی,

وی با بیان اینکه مشترکین برق با پرداخت به‌موقع قبوض برق خود ما را در جذب حداکثری اعتبارات و خدمات رسانی بیشتر به مردم یاری کنند، خاطرنشان کرد: 90 درصد مطالبات شرکت توزیع برق شهرستان وصول می شود و چالش ما در آن 10 درصد باقی مانده است و از لحاظ تعدادی 80 درصد مشترکین برق شهرستان قبوض خود را به‌موقع پرداخت می کنند.

,

مدیر برق شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه 12 میلیارد ریال از دستگاه دولتی مطالبات داریم که هنوز پرداخت نشده است، تصریح کرد: 23 هزار مشترک در سطح شهرستان داریم که از این تعداد بالغ بر 10 هزار مشترک شهری و 13 هزار مشترک روستایی هستند و حدود 400 مشترک آن مشترک‌های سنگین (دیماندی) هستند که مربوط به چاه های کشاورزی و... است.

,

وی  در ادامه با اشاره به اینکه 75 درصد میزان مصرف برق سالیانه شهرستان خلیل‌آباد در بخش کشاورزی مصرف می شود، اذعان کرد: مشترکین کشاورزی اهتمام ویژه ای در کنترل مصرف برق خود داشته باشند تا بتوانیم با کنترل پیک بار شهرستان، فصل تابستان را بدون نیاز به اعمال خاموشی سپری نماییم.

,

قبوض کاغذی برق از ابتدای مرداد حذف می شود

, قبوض کاغذی برق از ابتدای مرداد حذف می شود,

امیری با اشاره به برنامه حذف قبوض کاغذی برق، عنوان کرد: یکی از طرح‌هایی که در راستای سیاست‌های وزارت نیرو در بحث صرفه‌جویی کلید خورده حذف قبض کاغذی برق است که از پایان دوره 2 سال 98 یعنی از ابتدای مردادماه دیگر قبوض کاغذی توزیع نمی شود و از طریق پیامک به مالکین انشعابات، مبلغ مصرفی برق آن‌ها اطلاع رسانی می شود.

,

وی در ادامه تشریح کرد: مصرف کنندگان و مشترکین برق شماره همراهی که مرتبط با انشعاب برق مورد استفاده آنهاست را به شرکت اعلام کنند تا در دریافت اطلاعات قبوض برق مصرفی خود دچار مشکل نشوند و این برنامه از ابتدای مرداد ماه در سطح استان کلید خواهد خورد.

,

تخصیص 26 میلیارد ریال اعتبار در حوزه برق به شهرستان خلیل‌آباد

, تخصیص 26 میلیارد ریال اعتبار در حوزه برق به شهرستان خلیل‌آباد,

مدیر برق شهرستان خلیل‌آباد با بیان اینکه رفع افت ولتاژ، استانداردسازی و تقویت روشنایی معابر از اهم برنامه‌های سال‌های اخیر مدیریت برق شهرستان خلیل‌آباد است، ابراز کرد: یک برنامه 4 ساله از ابتدای سال 96 در دستور کار برنامه‌های اجرایی این مدیریت قرار گرفته است.

,

وی ادامه داد: طی این برنامه 4 ساله تا پایان سال 99، حذف کامل افت ولتاژ رقم می خورد و روشنایی معابر به صورت استاندارد در کل شبکه شهرستان اجرا خواهد شد.

,

امیری با اعلام اینکه دو سال از شروع برنامه اعلامی گذشته و بیان اینکه با پیشرفت حدود 60 درصدی در این برنامه روبرو هستیم، ابراز کرد: امسال در حوزه روشنایی معابر اعتبارات ویژه ای را در برنامه داریم؛ از جمله این برنامه‌ها پروژه احداث 1800 متر شبکه روشنایی معابر در بلوار ورودی شهر کندر با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیون تومان است که عملیات اجرایی آن شروع شده و تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

,

وی اظهار کرد: با توجه به نصب ۱۱ دستگاه پست توزیع عمومی در دو شهر خلیل‌آباد و کندر در مدت دو سال گذشته، در بحث افت ولتاژ نیز در نقاط شهری مشکل خاصی نداریم ولی در سطح روستاها نقاطی موضعی وجود دارد که برای رفع این مشکل پروژه‌های احداث شبکه های فشار متوسط و نصب پست‌های توزیع عمومی در مناطق مورد نیاز و نیز پروژه‌های تبدیل شبکه های تک فاز به سه فاز به میزان 10 کیلومتر شبکه در سطح روستاها در حال اجراست.

,

مدیر برق شهرستان خلیل‌آباد با بیان اینکه نصب سه دستگاه ترانس شهری در خلیل‌آباد و کندر در حال اجرا است که تا چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید، افزود: پروژه‌های در حال اجرا در این مدیریت با سرفصل های مختلف از جمله " اصلاح و بهینه سازی شبکه ها، تأمین برق مشترکین جدید، احداث یا اصلاح شبکه های روشنایی معابر، توسعه و بهبود زیرساخت ها و شبکه های شهرستان " است که تا کنون اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال به شهرستان تخصیص داده شده است.

,

وی همچنین در ادامه بیان کرد: تقریباً تمامی اعتبارات مورد نیاز شرکت‌های توزیع از محل منابع داخلی شرکت تأمین می شود و با توجه به تخصیص اعتبارات سال جاری در حال اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های شهرستان هستیم و امیدواریم بعد از اجرای پروژه‌های جاری، بتوانیم با جذب به‌موقع اعتبارات تخصیص یافته و درخواست اعتبارات مازاد پروژه‌های بیشتری را در شهرستان اجرا کنیم.

,

امیری از عدم تخصیص اعتبارات دولتی از جمله اعتبارات تملک دارایی استانداری، مواد ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران و ... به مدیریت برق شهرستان در سال‌های گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد با مکاتبات و مذاکرات انجام شده با مسئولین ذی‌ربط شهرستان در سال جاری، اعتباراتی جهت اصلاح و جابجایی شبکه های روستایی که در اثر اجرای پروژه‌های عمرانی توسط بنیاد مسکن یا دهیاری‌ها ضرورت می یابد در نظر گرفته شود.

,

75 درصد میزان مصرف انرژی سالیانه شهرستان خلیل‌آباد در بخش کشاورزی صورت می گیرد

, 75 درصد میزان مصرف انرژی سالیانه شهرستان خلیل‌آباد در بخش کشاورزی صورت می گیرد,

وی همچنین در ادامه بیان کرد: سال گذشته به علت گرمای شدید هوا و افزایش بی رویه مصرف برق و نیز محدودیت هایی در تولید انرژی به ناچار خاموشی‌هایی در سطح شهرستان‌ها وجود داشت؛ ولی خوشبختانه در سال جاری نسبت به گذشته مشکل حادی نداریم؛ ولی اصل مهم رعایت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برای کنترل پیک بار شهرستان همچنان مورد تأکید است،

,

مدیر اداره برق خلیل‌آباد با بیان اینکه 75 درصد میزان مصرف انرژی شهرستان خلیل‌آباد در بخش کشاورزی صورت می گیرد، تصریح کرد: نیاز است که انشعابات و مشترکین کشاورزی در طرح‌هایی که متناسب با کاهش پیک بار پیش بینی شده است؛ همکاری داشته باشند.

,

وی در پایان با اشاره طرح کشاورز همیار خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم نامه های انجام شده با مالکین چاه‌های کشاورزی به ازای اعمال خاموشی در ۴ ساعت پیک بار در هر روز، مصرف برق چاه کشاورزی در ۲۰ ساعت دیگر شبانه روز رایگان می باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه