اخبار داغ

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان:

تمامی بیماران کلیوی با کمبود دستگاه دیالیز مواجه هستند

تمامی بیماران کلیوی با کمبود دستگاه دیالیز مواجه هستند
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان، گفت: اساسی ترین مشکل امروز بیماران کلیوی در سراسر کشور نبود دستگاه های دیالیز است و شاید چند دستگاه دیالیز وارد کشور شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفتح میرزایی، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه یکی از اساسی ترین مشکلات امروزه بیمارن کلیوی نه تنها در همدان بلکه در سطح کشور نبود دستگاه های دیالیز است گفت: با توجه به صحبت هایی که با مسئولین شده شاید چند دستگاه دیالیز وارد کشور شود و قول گرفتیم برای شهرستان بهار که شدیدا نیازمند تاسیس بخش دیالیز است راه اندازی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان، با اشاره بر اینکه هنوز تاریخ دقیقی برای دریافت دستگاه ها نداریم افزود: براساس سخنان مسئولین قول گرفتیم اما هنوز تاریخ دقیقی نداریم و در صف انتظار هستیم.

,

میرزایی، در پاسخ به اینکه چرا بیمارانی که در صف انتظار برای پیوند هستند با مشکلات زیادی روبه رو هستند تصریح کرد: اخیرا مقرر شده تا آزمایشی به نام HLA قبل از عمل بر روی فرد اهداکننده و گیرنده انجام شود که در حال حاضر دستگاه و ابزار های این آزمایش در شهرستان ها نبوده و فقط تهران می باشد در نتیجه بیماران مجبورند به تهران بروند.

,

وی با اشاره به اینکه افرادی که مرگ مغزی هستند اما قرار است از کلیه آن ها استفاده شود را به تهران میفرستند و در همان جا عمل اهدا صورت میگیرد ادامه داد: ما این اتفاق را به فال نیک میگیریم، چرا که این آزمایش بسیارمهم و اساسی بوده و در استحکام، ثبات و طول عمر پیوند نقش پررنگی دارد.

,

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان، با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه ازمایش، توسط دانشگاه خریداری شده اما هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است گفت: امیدواریم با وجود این دستگاه هرچه زودتر مشکلات بیماران بر طرف شود.

,

میرزایی، در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین باید برای رفع مشکلات بیماران مساعدت بیشتری با آن ها داشته باشند افزود: قیمت دارو و درمان روز به روز رو به افزایش است و شرایط به نحوی شده که بیماران توان ندارند برای درمان اقدام کنند و از مسئولین و مردم تقاضا دارریم کمک حال بیماران خاص و کلیوی باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه