اخبار داغ

معاون سازمان صنعت مازندران خبر داد

شناسایی بیش از 51 هزار تخلف طی سه ماهه امسال در بازار مازندران

شناسایی بیش از 51 هزار تخلف طی سه ماهه امسال در بازار مازندران
معاون نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران از شناسایی بیش از 51 هزار تخلف در بازار در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: نظارت بر بازار، تنها محدود به گران‌فروشی نیست و نظارت بر عرضه و توزیع متناسب با نیاز بازار از اولویت‌هایی است که اعمال آن، از افزایش قیمت بی‌دلیل کالاها جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در استان مازندران کار نظارت و بررسی بر بازار بدون وقفه در حال اجرا است.

معاون نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در سه ماه اول 98، طبق بازرسی‌های انجام شده در بازار 51 هزار و 500 مورد تخلف شناسایی شد که 4 هزار و 600 مورد پرونده تخلف تشکیل شد.

این مسؤول اضافه کرد: 3 هزار و 750 مورد گران‌فروشی اعلام شد که بیشترین عناوین تخلف شامل؛ 36 درصد تمام کالاها، 31 درصد عدم درج قیمت و 24 درصد تخلفات دیگر بوده که به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال است.

اصغرزاده خاطرنشان کرد: در حوزه آرد و نان 4 هزار و 160 مورد بازرسی انجام و461 واحد متخلف شناسایی شد، در حوزه مصالح ساختمانی هزار و 213 مورد بازرسی انجام و821 تخلف شناسایی شد.

وی بیان کرد: در حوزه نهاده‌های کشاورزی هزار و 59 مورد بازرسی انجام شد و 14 مورد تخلف شناسایی شد؛ در حوزه قاچاق هزار و 88 مورد بازرسی انجام و 850 واحد متخلب شناسایی شد.

معاون نظارت و بازرسی صمت مازندران گفت: در سه ماه اول بیش از هزار و 550 گزارش مردمی دریافت شد که بیشتر از طریق تماس تلفنی با سامانه 124 بود.

اصغرزاده یادآورشد: در بخش برنج 949 مورد بازرسی صورت گرفت و بیش از 18 واحد متخلف شناسایی شد، در حوزه میوه هزار و 130 بازرسی صورت گرفته و 280 پرونده متخلف تشکیل شد، در بخش لبنیات هزار و 587 بازرسی صورت گرفت و 120 پرونده تخلف تشکیل شد، در بخش مواد پروتئینی 2 هزار و 960 مورد بازرسی انجام و 181 مورد پرونده تخلف تشکیل شد.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان گفت: در حال حاضر افزایش قیمت در بخش قیمت مصوب شده سیمان، روغن موتور و فرآورده‌های لبنی را شاهدیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه