اخبار داغ

مهندسان ایرانی توان تولید قطعات خودرو ندارند؟

مهندسان ایرانی توان تولید قطعات خودرو ندارند؟
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بیش از ۶۰ درصد قطعات پژو ۳۰۱ با استفاده از توان فناوران و دانشمندان ایرانی داخلی سازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 25 درصد شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات، 20 درصد نیز در حوزه زیست فناوری فعالیت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: پیش بینی ها این است که 400 تا 450 (حدود 10 درصد) شرکت دانش بنیان تائید صلاحیت شده می توانند در حوزه حمل و نقل پیشرفته و خودرو فعالیت داشته باشند. اقبال صنعت گران و خودروسازان روز به روز در حال افزایش است و شرکت های دانش بنیان می توانند برخلاف تحریم ها روز به روز ظرفیت های خود را شکوفا کنند و در اختیار صنعت به ویژه خودروسازی قرار گیرند.
,
 
,
وی گفت: با توجه به اینکه خودروسازی به عنوان صنعت پیشران کشور مورد توجه است با فناوری های جدید می توانند در صنعت خودروسازی رسوخ بیشتری داشته باشند تا شاهد کیفیت بهتر در محصولات خودرویی باشیم.
,
 
,
او افزود: از 500 شرکت دانش بنیان می توان به عنوان مراکز نوآوری در کنار صنعت و نوآوری در صنعت خودروسازی با نگاه توجه به قطعه سازی به عنوان زیربنای صنعت خودروسازی استفاده کرد.
,
 
,
قادری فر در ادامه افزود: در استانداردسازی مشکل اساسی تدوین استاندارهای لازم است که در این زمینه با سازمان ملی استاندارد در زمینه گواهی انطباق به تفاهماتی رسیده ایم.
,
 
,
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: دو خودروساز بزرگ کشور با رجوع به شرکت های دانش بنیان و ایجاد مراکز نوآوری از فناوری های این شرکت ها استفاده کرده اند. بیش از 300 نفر از فارغ التحصیلات برتر کشور در مرکز نوآوری به شرکت های خودروساز کمک می کنند و طراحی های نوآورانه ارائه می کنند.
,
 
,
قادری فر گفت: از طرفی رجوع خودروساز ها به شرکت های دانش بنیان بهتر شده است از طرفی هم اقبال شرکت های دانش بنیان و زیست بوم موجب شده به طور مثال از پژو 301 رونمایی شود بنابراین با استفاده از شرکت های دانش بنیان و قطعه سازان داخل توانستند این محصول را به تعداد مشخص برسانند و تا اردیبهشت سال آینده (99) با استفاده از توان فناوران داخلی این محصول به تولید انبوه خواهد رسید.
,
 
,
او افزود: بیش از 60 درصد قطعات پژو 301 با استفاده از توان فناوران و دانشمندان ایرانی داخلی سازی شده است.
,
 
,
او افزود: در بخش صادرات پلت فرم های خوبی در معاونت علمی ریاست جمهوری برای ورود به عرصه بین المللی آماده شده است و می توان گفت بخشی از زیرساخت ها فراهم است.
,
 
,
قادری فر درباره حمایت ها گفت: بسته حمایت معاون علمی فناوری بیش از 130 خدمت شامل ابزراهای مالی در قالب تسهیالت و کمک های بلاعوضف تسهیلات لیزینگ برای شرکت های دانش بنیان تا حمایت از بازار ساز ی و برندسازی و استاندارسازی و کریدور صادرات در پایگاه علمی و فناوری ریاست حمهوری برای شرکت های دانش بنیان قابل دسترسی است. در کنار کار علمی با نیم نگاهی به بازار و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان می توان این شرکت ها را به بازاهای دنیا وصل کنیم.
,
 
,
او افزود: با استفاده از ظرفیت های نوآورانه و تعامل می توان محصول خروجی را به صورت نوآورنه و با کیفیت تر به بازار عرضه کرد.
,
 
,
قادری فر گفت: ایجاد شتاب دهنده های تخصصی در صنعت خودرو و مراکز نوآوری در کنار شرکت های بزرگ خودروسازی از کارهایی است که شروع کرده ایم.
,
 
,
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حمل‌ونقل پیشرفته گفت: ما در مورد بدنه به خودکفایی هایی رسیده ایم، در موتور نیز که وابستگی هایی داشتیم و در سیستم های ایمنی مثل کیسه هوا نیز وابستگی هایی به خارج داشتیم، 70 درصد پیشرفت داشته ایم.
,
 
,
او افزود: شرکت دانش بنیان در این 2 قسمت وارد شده و در اواخر سال 97 مجموعه ها از نظر فناوری بررسی و نمونه هایی تولید ساخته شده است.
,
 
,
او افزود: شرکت دانش بنیان مشکلات بخش سخت افزاری و نرم افزاری بخش موتور را حل کرده اند و نیاز کشور را برطرف کرده اند.
,
 
,
منطقی گفت: در صنعت خودرو یکی از بخش های مهم سیاست گذاری است بعنوان مثال؛ وزارت صمت به خودروسازان برای 40 درصد مجوز قطعه سازی می دهد بنابراین می توان گفت، با سیاست گذاری جایگاه شرکت های دانش بنیان مشخص می شود و از توانمندی های این شرکت ها در طراحی مدل ها و نسل های جدید استفاده کرد.
,
 
,
 
,
استفاده از توان فناوران و دانشمندان در تولید قطعات خودرو
,
او گفت : در صادرات قطعات دانش بنیان هنوز فاصله داریم و وقتی به استاندارهای لازم برسیم می توانیم از صادرات صحبت کنیم.
,
 
,
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حمل‌ونقل پیشرفته گفت: با استفاده از مزیت هزینه پایین و قابلیت توانمندی موجود در کشور می توان در صادرات کمک گرفت.
,
 
,
استفاده از توان فناوران و دانشمندان در تولید قطعات خودرو
,
فیروز آبادی مدیرعامل شرکت دانش بنیان در ارتباط تلفنی گفت: با توجه به شرایط طلایی که در کشور در حوزه خودرو اتفاق افتاد با همه تلخی های تحریم فرصتی برای خودروسازان ایجاد شده است تا با ورود به عرصه شرکت های دانش بنیان تجربه جدیدی برای کشور رقم زده شود.
,
 
,
در زمینه قطعات الکترونیک و پلت فرم خوردو با اعتمادی که مدیران مجموعه خودروساز به مجموعه دانش بنیان کار از یکسال قبل شروع شده است و در مدت این یکسال تمام حمایت ها انجام شده است و حمایت و عزم ملی برای عبور از شرایط برای خودروساز اتفاق افتاده است.
,
 
,
او گفت: با صبر و تامل فضای همکاری را می توانیم گسترش دهیم تا با ارتباط سازنده و اعتماد آفرین میل خودروساز به خارج را کم کنیم.
,
 
,
مدیرعامل شرکت دانش بنیان افزود: همکاری ما با شرکت ایران خودرو توسعه یافته است و تمام نیازها بدون فوت وقت در اختیار شرکت ایران خودرو قرار داده شده است.
,
 
,
او افزود: با توحه به شرایط موجود جریات اعتماد متقابلی بین نخبگان و شرکت های خودروساز در حال شکل گیری است. طیف عظیمی از نخبگان که می توانستند دراختیار کمپانی های خارجی باشند در کشور در حال فعالیت هستند که با حمایت بیشتر و گسترش آنها تا رسیدن به هدف می توان به قله فتح و پیروزی رسید .
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه