اخبار داغ

تنش کم آبی در دیار چشمه‌ها؛

تشنگی گریبانگیر روستاهای بروجرد/5 روستا با کمبود آب شرب مواجه است

تشنگی گریبانگیر روستاهای بروجرد/5 روستا با کمبود آب شرب مواجه است
5 روستای بروجرد طی چند روز اخیر با کمبود آب شرب مواجه شده‌ که ضرورت دارد مسئولان مشکل بی آبی را برطرف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، چند سالیست کم‌آبی و خشک‌سالی مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است، در بهار امسال بارش رحمت الهی زمینیان را خوشحال کرد تا به لطف قطره‌قطره باران، خشک‌سالی کنار برود و قدری از تنش کم‌آبی در کشور کاسته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

 

,

هرساله در فصل گرما مشکل کم‌آبی و تنش در این راستا تشدید می‌شود تا جایی که در حال حاضر تعدادی از روستاهای بخش اشترینان با مشکل قطعی مکرر آب و کم‌آبی مواجه هستند.

,

 

,

کم‌آبی گریبان تعدادی از روستاهای اشترینان ازجمله کرکیخان، خشتیانک، بندیزه و کفشگران را گرفته و اهالی این روستاها به دلیل کم‌آبی و قطعی آب در رنج به سر می‌برند.

,

 

,

قطعی مکرر آب

, قطعی مکرر آب, قطعی مکرر آب,

 

,

گودرزی یکی از اهالی روستای کرکیخان بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: با گرم شدن هوا با افت فشار آب مواجه شدیم و طی چند روز اخیر از ساعت 14 ظهر الی 19 شب آب در برخی از قسمت‌های روستا بسیار کم‌فشار و گاهی هم قطع می‌شود و با توجه به گرمای هوا، نبود آب بسیار سخت است.

,

 

,

وی افزود: چند سال است که در فصل تابستان مشکلات کم‌آبی در این روستا بیشتر می‌شود و از مسئولان تقاضا داریم برای رفع مشکل کم‌آبی اقداماتی انجام دهند؛ باید برای رفع این مشکل مسئولان چاره‌ای اساسی بیندیشند و این مشکل برطرف شود چراکه اهالی روستا در این روزهای گرم در رنج به سر می‌برند.

,

 

,

نصیری یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: با توجه به گرمای هوا در گرم‌ترین ساعت روز، آبی برای روشن کردن کولر نیست و هرروز باید این گرمای هوا را تحمل‌کنیم.

,

 

,

وی بیان کرد: از صبح تا ظهر اهالی خانه باید برای چند ساعت قطعی، آب ذخیره کنند و افت فشار و قطع آب در طول روز اهالی روستا را رنج می‌دهد که از مسئولان درخواست داریم خودشان را جای ما بگذارند و برای رفع این مشکل اقدامی اساسی انجام دهند.

,

 

,

ضرورت رفع مشکلات زیرساختی

, ضرورت رفع مشکلات زیرساختی, ضرورت رفع مشکلات زیرساختی,

 

,

مقداد صارمی بخشدار اشترینان در این راستا عنوان کرد: دلایل زیادی سبب افت فشار و قطعی آب در این روستا شده است که یکی از عوامل به دلیل زیرساخت‌های نامناسب است چراکه خط انتقالی که آب به روستای کرکیخان برده می‌شود، حجم کمی دارد و به این دلیل مقدار آب کمتری در مخزن ذخیره می‌شود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوان یک حلقه چاه برای روستای بندیزه حفر کرد بخش زیادی از این مشکلات کاسته می‌شود و علاوه بر این تلاش می‌شود تا اعتبار لازم برای مناسب کردن زیرساخت لوله آب انتقال به روستای کرکیخان تخصیص داده شود تا مشکل در این روستا نیز برطرف شود که در این راستا اقدامات و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

,

 

,

بخشدار اشترینان اظهار داشت: حدود 300 میلیون تومان اعتبار برای زیرساخت خط انتقال آب به روستای کرکیخان نیاز است که این خط انتقال به طول سه کیلومتر است و در صورت تخصیص اعتبار این زیرساخت در روستا قرار داده می‌شود.

,

 

,

وی افزود: در حال حاضر روستاهای کفشگران، خشتیانک، کرکیخان، برکت‌آباد و بندیزه از یک مجتمع آب و خط انتقال استفاده می‌کنند که در برخی از این روستاها شاهد افت فشار آب هستیم.

,

 

,

برداشت غیرمجاز آب

, برداشت غیرمجاز آب, برداشت غیرمجاز آب,

 

,

صارمی بیان کرد: در روستاهای کرکیخان و بندیزه به دلیل برداشت‌های غیرمجاز آب توسط برخی از سفره‌خانه‌های سنتی مشکلاتی ایجادشده و این سفره‌خانه‌ها با ایجاد حوضچه‌هایی سبب کاهش فشار آب در برخی از روستاها شده است.

,

 

,

وی گفت: امسال بیشترین مشکل آب در روستای کرکیخان است که پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکل با ایجاد زیرساخت مناسب در حال انجام بوده و تلاش داریم امسال اعتبار لازم برای این زیرساخت هزینه شود.

,

 

,

بخشدار اشترینان تصریح کرد: علاوه بر این روستاها، در روستای انگشته نیز مشکل کمبود آب وجود دارد اما مشکل این روستا با حفر یک حلقه چاه برطرف می‌شود.

,

 

,

وی افزود: از همه مردم تقاضا داریم با توجه به گرمای هوا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و از آب شرب برای شستن خودرو و مصارفی که ضرورت ندارند استفاده نکنند تا این فصل از تابستان بدون مشکل سپری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه