اخبار داغ

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد:

دستور استاندار بر تعیین تکلیف زمین احداث پیست سوارکاری/ صدور ۱۹ مجوز راه اندازی باشگاه اسب در استان

دستور استاندار بر تعیین تکلیف زمین احداث پیست سوارکاری/ صدور ۱۹ مجوز راه اندازی باشگاه اسب در استان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه با گذشت چندین سال هنوز واگذاری زمین برای احداث پیست سوارکاری در استان عملی نشد، استاندار فعلی استان دستور داد که واگذاری زمین برای احداث پیست تعیین تکلیف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مبارکی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: خراسان شمالی دارای هزار سر اسب اصیل ترکمن است که این ظرفیت یکی از مهمترین چرخه های اقتصادی استان به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی مبارکی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار , عصر اترک,  اظهار کرد: خراسان شمالی دارای هزار سر اسب اصیل ترکمن است که این ظرفیت یکی از مهمترین چرخه های اقتصادی استان به شمار می رود.,

مبارکی افزود: مسئولان ذی ربط و پرورش دهندگان اسب در استان سال ها پیگیری کرده اند تا این چرخه اقتصادی به چرخه ای کاملا صنعتی تبدیل شود.

,

وی در ادامه با تصریح بر این مطلب که این چرخه اقتصادی با آماده سازی زیرساخت ها، صنعتی می شود که تا به کنون در این زمینه هیچ نتیجه ای حاصل نشده است، عنوان کرد: آماده سازی این زیرساخت ها بسیار گران قیمت است.

,

وی آماده سازی پیست سوارکاری در استان البته در سطح پیست های سوارکاری بین المللی را یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای این چرخه اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: درصورتیکه چنین پیستی در استان ساخته شود به ازای هر سر اسب ورزشی پنج فرصت شغلی پایدار ایجاد می شود.

,

مبارکی عنوان کرد: برای ساخت این پیست جانمایی 30 هکتار زمین نیاز است که با گذشت چندین سال برای تحویل زمین به منظور ساخت پیست سوارکاری هنوز زمینی اختصاص نیافته است.

,

وی اعلام کرد: در دوره مدیریت استاندار فعلی مسئله واگذاری  زمین برای ساخت پیست سوارکاری در استان دوباره مطرح شد که در همین زمینه استاندار دستور داد واگذاری زمین باید تعیین تکلیف شود.

,

علاوه بر این، وی یادآور شد: درصورتیکه زمین برای احداث پیست تحویل شود، دغدغه دیگر برای صنعتی شدن این چرخه اقتصادی، موضوع تامین هزینه های اولیه برای احداث پیست است که این هزینه حدود 30 میلیارد تومان برآورد شده و هزینه های  ساخت پیست سوارکاری برای سرمایه گذاران سنگین است.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: درخواست فعالان پرورش اسب و مسئولان ذی ربط در این بخش در استان آن است که دولت نسبت به ساخت پیست سوارکاری بین المللی در استان اقدام کند و پس از آن، پیست را به بخش خصوصی واگذار کند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود بیان کرد: این چرخه اقتصادی استان همچنین به اعتبارات لازم برای برگزاری جشنواره ملی اسب در استان به منظور نمایش و فروش نیاز دارد.

,

وی گفت: طی چهار سال گذشته، هر سال یک جشنواره ملی اسب با حضور داوران ملی و بین المللی در استان برگزار شده است، با این وجود، در سال جاری به علت عدم تامین اعتبار هنوز برای برگزاری این جشنواره در استان تصمیمی گرفته نشده است.

,

مبارکی تصریح کرد: درصورتیکه این اعتبار تامین نشود، احتمال دارد میزبانی این جشنواره ملی به استان خراسان رضوی داده شود.

,

وی افزود: البته استاندار قول مساعد بر تامین هزینه های برگزاری این جشنواره را داد که امیدوار هستیم این قول عملی شود و در شهریور ماه امسال جشنواره ملی نمایش و فروش اسب در استان برگزار شود.

,

وی در خاتمه راه اندازی باشگاه های سوارکاری را از دیگر زیرساخت ها ضروری برای صنعتی شدن این چرخه اقتصادی در استان بیان کرد و گفت: در همین زمینه طی دو سال گذشته علاقمندان  به باشگاه داری اسب در استان، درخواست دریافت مجوز را داشته اند که تا به کنون 19 مجوز رسمی باشگاه داری اسب را صادر کرده ایم که تعدادی از این مجوزها به مرحله دریافت زمین رسیده اند.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در سال گذشته برای باشگاه داران اسب در استان دوره های مربیگری درجه 3 سوارکاری به منظور تربیت مربی برگزار کرده ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه