اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

200 بیمار لرستانی در انتظار پیوند کلیه

200 بیمار لرستانی در انتظار پیوند کلیه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 200 بیمار دیالیزی در استان لرستان در لیست انتظار پیوند کلیه قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، محمدرضا نیکبخت ظهر امروز در جلسه آموزشی پیوند اعضا که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: موضوع پیوند اعضا در استان فراموش‌شده است که ضرر عمده‌ای بابت همین فراموشی کرده‌ایم و تعداد زیادی از عزیزانمان را به خاطر نداشتن عضو پیوندی ازدست‌داده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،, ,

 

,

وی با بیان اینکه در استان 200 بیمار دیالیزی داریم که روزانه برای عمل به بیمارستان مراجعه می‌کنند در حالی که این موضوع با پیوند قابل حل است افزود: در استان قابلیت پیوند و ایجاد بخش پیوندی حداقل در بخش کلیه را داریم ولی به علت مسئله عضو پیوندی و نهادینه نشدن این موضوع این مهم هنوز تحقق‌نیافته است.

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با اشاره به تاریخچه پیوند اعضا و برداشتن موانع فقهی توسط حضرت امام(ره) در سال 68 بیان کرد: درحالی‌که بعضی استان‌ها حرکت خوبی در این زمینه داشته‌اند ولی ایران نسبت به جهان در بخش پیوند اعضا عقب است و استان لرستان نیز نسبت سطح کشور عقب‌تر است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه مسئله پیوند عضو باید فرهنگ‌سازی شود تصریح کرد: باید در بیمارستان‌ها کمیته‌ای برای توجیه خانواده مرگ مغزی تشکیل شود؛ رئیس شبکه و بیمارستان‌ها وقتی با یک بیمار مرگ مغزی روبه‌رو می‌شوند خودشان با اعضای خانواده بیمار صحبت کنند و آن‌ها را به سمت این مسئله مهم هدایت کرده و با صحبت‌های اعضای تیم پیوند بیمارستان این امر خداپسندانه برای آن‌ها تشریح شود.

,

 

,

نیکبخت به حضور روحانی بیمارستان در تیم پیوند اعضا اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید ازنظر فتوایی و نداشتن مشکل شرعی آگاه شوند و این قضیه جدی گرفته شود تا از اعضای فرد مرگ مغزی برای تعداد زیادی از بیماران در انتظار پیوند استفاده شود.

,

 

,

وی اظهار داشت: با رضایت خانواده‌ها هشت عضو به هشت بیمار در انتظار پیوند اهدا می‌شود و از مرگ نجات می‌یابند و 53 نسج در بدن است که در صورت نبودن آن فرد دچار معلولیت می‌شود و می‌توانیم از این اعضا به نحو احسن برای نجات افراد دیگر استفاده کنیم.

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با اشاره به آمار تصادف در کشور افزود: پیوند عضو را باور داشته باشیم تا بتوانیم با هماهنگی از اعضای بیماران مرگ مغزی استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه