اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

دستگاه‌ها در برخورد با قانون‌شکنان یاری‌گر ناجا باشند/ همه در برابر امنیت اجتماعی و فرهنگی مسئولند

دستگاه‌ها در برخورد با قانون‌شکنان یاری‌گر ناجا باشند/ همه در برابر امنیت اجتماعی و فرهنگی مسئولند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تمامی دستگاه ها باید ناجا را در مقابله با قانون‌شکنان و افرادی که از قانون تخطی می کنند، یاری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به مواضع فرمانده ناجا در جمع ائمه جمعه، اظهار داشت: قانون‌شکنی در نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی برخی افراد در جامعه، عملی نابخشودنی است و همه آحاد جامعه اعم از مردم عادی و شهروندان تا مسئولان نهادهای مختلف باید با احساس وظیفه در مقابل آن بایستند و مقابله متناسب داشته باشند.

وی، با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه در برابر امنیت اجتماعی و فرهنگی مسئولند، افزود: در اثر تبلیغات دشمن و شبیخون فرهنگی موجود عده ای در صدد ترویج بی قانونی و هنجارشکنی در جامعه بودند که خلاف قانون بوده و به صراحت از سوی سردار اشتری و رئیس قوه قضائیه به آن تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با تاکید بر اینکه سردار اشتری فرمانده ناجا در نشست ائمه جمعه به مسئله برخورد با قانون‌شکنان در سطح جامعه تاکید کرد، گفت: آن چه که مهم است اینکه برخورد با قانون‌شکنان منطقی باشد و دوم تمامی اقدامات اجرایی به عهده ناجا واگذار نشود.

وی، تصریح کرد: نیروی انتظامی یکی از دستگاه هایی است که باید برخورد، مقابله و جلوگیری کند اما بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی در امر به معروف و نهی از منکر مکلف هستند تا وظایفی را در این زمینه انجام دهند و نباید به گونه ای باشد که ناجا در کارزار مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن تنها بماند.

حجت الاسلام قریشی، اذعان کرد: نیروی انتظامی در این زمینه به تنهایی وظیفه ندارد، عوامل و بازرسان مربوطه باید با نظارت های دقیق اجازه چنین بی‌قانونی هایی که موجب ناهنجاری در جامعه می شود را نداده و با آن به صورت جدی مقابله کنند.

وی، گفت: سایر دستگاه ها مقداری کم کاری کرده و موجب شده اند تا ناجا در این میدان تنها بماند، سایر دستگاه ها باید به وظیفه خود عمل کرده و یاری گر نیروی انتظامی باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تاکید کرد: در قرآن کریم نیز به صراحت در خصوص امر به معروف و نهی از منکر به مومنین و مومنات تذکر داده شده و همه مسلمانان در این باره وظیفه دارند.

وی، با تاکید بر اینکه حجاب مورد استفاده کارمندان دستگاه ها باید لباس شرعی و با حجاب کافی باشد، اظهار کرد: نوع لباس و پوشش و آرایش کارکنان شاغل در دستگاه های دولتی و غیردولتی باید به گونه ای باشد که از حدود و  چارچوب های اسلام خارج نشود، چه در دانشگاه ها، چه در بیمارستان ها و چه در سایر نهادهای دولتی باید این امر لحاظ شود.

حجت الاسلام قریشی، ابراز داشت: اخیرا وزارت کشور طی یک دستورالعمل نوع پوشش را برای آقایان و بانوان شاغل در دستگاه ها ابلاغ کرده و در آن نوع البسه مورد استفاده را مورد توجه قرار داده است.

وی، با تاکید بر اینکه قانون برخورد با هنجارشکنان مشکلی ندارد، گفت: مهم اجرای قانون توسط دستگاه ها و افراد جامعه است چراکه قانون ما مشکلی ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با تاکید بر وظیفه تمام آحاد جامعه در این خصوص، گفت: همانگونه که خداوند در تمامی مسائل به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) می فرمودند اول به خانواده و خویشان خود ابلاغ کن سپس به دیگران، ما نیز در جامعه ابتدا نسبت به اعضای خانواده خود و سپس اقوام و خویشان و سپس سایر افراد جامعه وظیفه داریم و باید تذکر داده و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه