اخبار داغ

حافظ کل قرآن کریم :

جامعه امروز از مفهوم واقعی قرآن فاصله گرفته است/ رتبه اول مسابقات قرآن استان را کسب کردم

جامعه امروز از مفهوم واقعی قرآن فاصله گرفته است/ رتبه اول مسابقات قرآن استان را کسب کردم
حافظ کل قرآن کریم گفت:باعلاقه وحمایت خانواده واطرافیانم ازسن 15 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و قرآن خواندن تاثیربه سزایی درسبک زندگی آگاهانه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، قرآن کتاب راهنما برای انسان‌ها در تمام مراحل زندگی است که اگر با توجه به معانی آن در راه زندگی قدم بگذاریم، می‌توانیم به سعادت و خوشبختی دست پیدا کنیم؛ مهدی رجبی متولد سال‌ ۱۳۷۷؛ در مسابقات حفظ کل قرآن کریم موفق به کسب رتبه اول در  چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان قزوین شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، با بیان اینکه اکنون در حوزه علمیه امام صادق(ع) مشغول به تحصیل است، می‌گوید: از ۱۵سالگی و از سال ۱۳۹۱‌ شروع به حفظ قرآن کریم کردم که در سال ۱۳۹۴ به لطف خداوند موفق به حفظ کل قرآن شدم.

, شاخص،,

این طلبه قزوینی با اشاره به اهمیت تشویق افراد خانواده اظهار می‌‌کند: از ابتدا علاقه به حفظ قرآن کریم را داشتم و در فعالیت‌های قرآنی و محافلی از جمله حفظ، قرائت و انس با قرآن کریم شرکت می‌کردم اما تشویق اعضای خانواده و استادان هم تاثیر بسزایی در ادامه این راه داشت.

,

حافظ کل قرآن کریم ادامه می‌دهد: در روز یک ساعت الی ۲ ساعت و بعضی روزها حتی ۴ ساعت را به حفظ قرآن اختصاص می‌دادم و اکنون هم ساعاتی از روز را به قرائت قرآن مشغول هستم؛ بیشتر در جلسه‌های قرآنی و یا به صورت خصوصی با استاد بزگوارم سیدحسین حاتمی کار می‌کردم و در منزل مشغول به حفظ قرآن بودم.

,

 

,

رجبی در مورد مقام هایی که در حوزه قرآنی کسب کرده است، تصریح می‌کند: از اوایل حفظ نیز از سال ۹۲ در مسابقات ۲ونیم جزء و درمسابقات بالاتر شرکت کردم و در مسابقات استانی مقام‌های بسیاری از جمله در سال ۱۳۹۴ رتبه دوم را در مسابقات حفظ ۲۰ جزء و رتبه شایسته تقدیر را در مسابقات حوزه علمیه کسب کردم و در مسابقات کشوری موفق به کسب رتبه پنجم و ششم شدم.

,

, ,

حافظ کل قرآن کریم تشریح می‌کند: مسابقات اوقاف از سطح خوبی برخوردار است و نیز سطح بالاتری نسبت به سایر مسابقات دارد و همه افرادی که فعالیت‌های قرآنی دارند، در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است، می‌افزاید: جامعه با مفهوم واقعی قرآن فاصله گرفته است در حالی که قرآن برای ما برنامه‌ای از پیش تعیین شده دارد و کسی که دائما قرآن می‌خواند نیز در تمام لحظات زندگی به یاد معانی آن است و کار خطایی انجام نمی‌دهد و انس با قرآن باعث دگرگونی در روش و سبک زندگی می‌شود.

,

این طلبه ابراز می‌کند: محوریت و اولویت در زندگی را براساس قرآن قرارداده‌ام و وارد حوزه علمیه شدم تا قرآن را بهتر بشناسم تا اعمالی که در تضاد با معانی قرآن است را انجام ندهم.

,

وی در آخر تاکید می‌‌کند: به همه توصیه می‌کنم که قرآن زیاد بخوانند و لازم نیست همه حافظ باشند و حفظ بستگی به حافظه و شرایط زندگی دارد اما این مسئله را مدنظر قرار دهند که از طریق قرائت هم می‌‌شود با قرآن انس گرفت مانند علامه طباطبایی که روزی یک جزء قرآن قرائت می‌کردند و کسی که دائما قرآن بخواندبه مرور حفظ و با مفاهیم قرآن آشنا می‌شود و این عمل تاثیر بسزایی در زندگی افراد دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه