اخبار داغ

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

خرید 73 هزارتن گندم از کشاورزان استان سمنان/ کشت 126 گونه گیاهان دارویی در استان

خرید 73 هزارتن گندم از کشاورزان استان سمنان/ کشت 126 گونه گیاهان دارویی در استان
مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان تولید گیاهان دارویی را از اولویت ها و سیاست جهاد کشاورزی استان است عنوان کرد و گفت: به دلیل مصرف کم آب و ارزش افزوده بسیار بالایی که دارد، باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت، سید حسن میرعماد مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه فضای گلخانه ای، توسعه سامانه های آبیاری، افزایش تولیدات و محصولات و ... از اولویت ها و سیاست های کاری جهاد کشاورزی استان در سال جاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

میرعماد از تهیه و تدوین سند بهره وری آب در استان خبر داد و گفت: استان سمنان ظرفیت بسیار مطلوب و خوبی در زمینه پرورش شیلات دارد که تلاش داریم تا سطح فعالیت در این زمینه را توسعه و تقویت بخشیم.

,

وی با تاکید بر نقش کشاورزان در افزایش کیفی و کمی غلات در سال گذشته در سطح استان اظهار کرد:  بالغ بر ۴۳ هزار نفر از خانوارهای بهره بردار در بخش کشاورزی استان هستند و همچنین ۱۷ درصد سهم اشتغال استان نیز متعلق به بخش کشاورزی است.

,

مدیرکل جهادکشاورزی استان با بیان اینکه  در سال ۹۶، بالغ بر ۳۰‌ میلیون دلار صادرات محصولات بخش کشاورزی از استان سمنان انجام شده است گفت:  در سال 96 میزان تولیدات زراعی استان سمنان ۸۲۵ هزار تن بوده است.

,

میرعماد اظهار کرد: تولید پسته در استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است که بالغ بر ۷۰ درصد تولید ما مازاد مصرف استان بوده و تلاش داریم این سطح تولید را در آینده به دو برابر افزایش دهیم.

,

وی تولید گیاهان دارویی را از اولویت ها و سیاست جهاد کشاورزی استان است عنوان کرد و گفت:  به دلیل مصرف کم آب و ارزش افزوده بسیار بالایی که دارد، باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد و در حال حاضر کشت ۱۲۶ گونه گیاه دارویی در استان در حال انجام است.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد:  کشاورزی قراردادی از دیگر برنامه های کاری این سازمان است که با هدف کاهش دغدغه های کشاورزان در استان در حال انجام است.

,

میرعماد در پایان خاطرنشان کرد:  تاکنون بالغ بر ۷۳ هزار تن گندم در استان خریداری شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه