اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

حتی یک دستگاه سنجش تراکم استخوان در استان نداریم/ روند افزایشی سرطان‌های زنان نگران‌کننده است

حتی یک دستگاه سنجش تراکم استخوان در استان نداریم/ روند افزایشی سرطان‌های زنان نگران‌کننده است
رئیس علوم پزشکی قزوین گفت: نکته دوم بحث فعالیت بدنی است که زمینه پوکی استخوان را بیشتر در بانوان داریم؛ حتی یک دستگاه تراکم استخوان در استان نداریم که هزینه 600 میلیونی می‌طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، عبدالمحمد زاهدی استان قزوین پیش از ظهر امروز در نشست شوراى برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، علی رغم وسعت کوچک نیز از تنوع طبیعتی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار است و تحولات زیادی را در طول تاریخ تجربه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: ما در استان جامعه‌ای داریم که تصمیم گیری برای آن بسیار دشوار است ؛ در استان قزوین از همه قومیت‌ها وجود دارد و توجه زیادی را می‌طلبد.

,

استاندار قزوین گفت: بسیاری از مشکلات جامعه بین زنان و مردان یکسان است اما در زنان توجه بیشتری می‌طلبد و اشتغال زنان را باید حمایت کنیم و اینگونه نباشد که اشتغال را فقط به سمت استخدام نبریم.

,

زاهدی ادامه داد: مسئله مهم دیگر سلامت بانوان در جامعه است؛ همچنین عدم آشنایی زنان درمورد حقوق خود مسئله دیگری است و عمده جامعه زنان به حقوق خود آشنا نیستند.

,

وی ادامه داد: مشکل ما در بحث ازدواج نیز شروع و تداوم زندگی مشترک است که باید توان خود را در آموزش مهارت‌ها و ایجاد توانمدی در تداوم و بهبود زندگی مشترک بگذاریم.

,

این مسئول عنوان کرد: بحث دیگر مقوله تامین اجتماعی است که باید به  بیمه زنان توجه بیشتری شود چراکه آسیب پذیرتر هستند.

,

امروز فارغ التحصیلان دختر ما بیشتر از پسران است

, امروز فارغ التحصیلان دختر ما بیشتر از پسران است,

دکتر منوچهر مهرام در ادامه این جلسه اظهار کرد: خانم ابتکار ما انتظار داریم که یک کار خیر برای خانم‌های کشور انجام دهید؛ ما قبول هم داریم که دولت مشکلات اقتصادی دارد و با تحریم‌ها مواجه هستیم.

,

وی افزود: دو مشکل جدی در سلامت زنان وجود دارد؛ اولین موضوع سرطان‌های خاص زنان است انتظار داریم براساس پیش بینی‌ها هر سال در ۱۳۰۰نفر سرطان بروز کند در حالی که امروز بیش از ۱۶۰۰ مورد سرطان را داشتیم  که ۵۰درصد آن سرطان‌های مربوط به خانم‌ها است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه سرطان سینه در بانوان شایع است، گفت: متاسفانه در هفته ۴ مورد مراجعه سرطان خانم‌ها را داریم.

,

این مسئول تصریح کرد: نکته دوم بحث فعالیت بدنی است که زمینه پوکی استخوان را بیشتر در بانوان داریم؛ حتی یک دستگاه تراکم استخوان در استان نداریم که هزینه ۶۰۰ میلیونی می‌طلبد.

,

مهرام افزود: انتظار ما از دولت و معاونت امور بانوان و خانواده این است که این دو مورد را به طور ویژه  در دستور کار قرار داده و تسریع دهد.

,

وی یادآور شد: مسئله دیگر هم مروبط به زنان باردار “های ریکس” و بی بضاعت است و بحث دیگر هم که در استان داریم نیز دختران و زنان افاغنه است که مشکلاتی ایجاد کرده و گرفتاری بودجه‌ای داریم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: کودک همسری را جدی بگیرید چراکه ما در استان موارد زیادی داریم که به مادر و فرزند آسیب وارد می‌شود.

,

این مسئول گفت: قانون مرخصی ۹ماهه را داریم اما  اگر کارفرما از باردار بودن زنان شاغل مطلع شود، او را از کار بیرون می‌کند؛ لذا بانوان شاغل ما موانعی را در بحث فرزندآوری دارند.

,

مهرام یادآور شد: امروز فارغ التحصیلان دختر ما بیشتر از پسران است و این امر باعث شده تا سن ازدواج بالا برود و دختران تحصیلکرده حاضر به ازدواج با پسران با تحصیلات پایین نیستند که باید برای این مسئله راهکار ایجاد شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: جمعیت جامعه ما رو به پیری است و باید کاری کنیم که ترمیم شود؛ در بحث کنترل جمعیت سختگیری‌هایی شده که گاهی تبعاتی را دارد و با سقط‌های غیرقانونی مواجه هستیم که سلامت زنان را به خطر می‌اندازد لذا باید در برخی قوانین بازنگری شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه