اخبار داغ

جزئیاتی از جلسه وزرای سابق نفت با زنگنه/ کشور را با درآمدهای کم‌تر از این هم اداره کردیم

جزئیاتی از جلسه وزرای سابق نفت با زنگنه/ کشور را با درآمدهای کم‌تر از این هم اداره کردیم
وزیر اسبق نفت با اشاره به جلسه روز گذشته وزرای سابق نفت با اشاره به اینکه فروش نفت ایران صفر نیست، گفت: در دوران جنگ با قیمت‌های بسیار پایین و حجم صادرات کم توانستیم کشور را اداره کنیم و اکنون می‌توانیم این کار را بهتر از گذشته انجام دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد غرضی وزیر اسبق نفت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته در وزارت نفت، گفت: در آن جلسه خدمت وزرای سابق گفتم ایران تقریبا یکی از بزرگترین کشورهای دارنده ذخایر نفت است که این نفت متعلق به ملت ایران است و متعلق به هیچ‌یک از احزاب و گروه‌های سیاسی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد:در طول تاریخ انگلیسی‌ها بارها دنبال این بود که این نفت را مصادره کنند، اما به دلیل آنکه در طول تاریخ قاطبه نیروهایی که در صنعت نفت ایران فعال بودند انسان‌های بسیار خوبی بودند، موجب شد تا صنعت نفت ایران به زیر یوغ انگلیسی‌ها نرود.
,
 
,
غرضی با اشاره به اینکه مجموعه صنعت نفت در طول تاریخ تلاش‌های بسیار زیادی کرده است تا رشد و توسعه یابد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی نیز نیروهای متخصص و خبره‌ای وارد صنعت نفت شدند که خوشبختانه این نیروها هم‌اکنون نیز در صنعت نفت حضور دارند و مانند سربازان دفاعی، مقابل این هجوم اقتصادی دفاع می‌کنند و اجازه نداده‌اند تا الان فروش نفت ایران قطع شود. 
,
 
,
وزیر اسبق نفت با تأکید بر اینکه در دوره چهارساله ای که من وزیر نفت بودم شرایط نیز حساس بود، گفت:‌ با کمک همین نیروهای متخصص در صنعت نفت، اجازه ندادیم فشاری به ملت ایران وارد شود، بر این اساس به جرأت می‌توانم بگویم که استعدادهای خوبی در صنعت نفت وجود دارد که گروه‌ها و احزاب باید از این استعدادها حمایت کنند تا رشد پیدا کرده و شکوفا شوند.
,
 
,
* تجربه تحریم‌های گذشته نفتی می‌تواند به ما کمک کند
, * تجربه تحریم‌های گذشته نفتی می‌تواند به ما کمک کند,
 
,
وی با اشاره به اینکه در جلسه روز گذشته آقای زنگنه صحبت‌هایی در خصوص فروش نفت و روش‌های فروش و همچنین توسعه صنعت نفت بیان کردند، گفت: من در ذهنم روش‌هایی بود که می‌خواستم آن را بیان کنم، اما دیدیم که آقای زنگنه همه این روش‌ها را مورد ارزیابی‌ قرار داده بودند و به طور دقیق از آنها استفاده می‌شود و از همه مهمتر اینکه ما تجربه تحریم‌های گذشته را نیز داشتیم و این تجربه می‌تواند به ما در فروش نفت کمک کند. 
,
 
,
غرضی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اگرچه به دنبال صفر کردن صادرات نفت ایران هستند و برای صادرات نفت ایران زحمت‌هایی را ایجاد کرده‌اند، گفت: اما من به مردم ایران اعلام می‌کنم که روش‌های اعمال شده در فروش نفت ایران نتیجه داده و صادرات نفت ایران صفر نشده است که بر این اساس می‌گویم احزاب و جریان‌های سیاسی در شرایط فعلی باید از صنعت نفت و مدیران آن حمایت کنند تا از این شرایط خارج شویم.
,
 
,
* چرا با وجود افزایش تولید نفت و پتروشیمی در اداره کشور مشکل داریم
, * چرا با وجود افزایش تولید نفت و پتروشیمی در اداره کشور مشکل داریم,
 
,
وزیر اسبق نفت با تأکید بر اینکه ما در طول سال‌های جنگ سهم فروش نفت‌مان بسیار پایین بود، اما می‌توانستیم کشور را اداره کنیم، خاطرنشان کرد: من در جلسه روز گذشته نیز گفتم چه اتفاقی افتاده است که امروز اگرچه تولید ما افزایش پیدا کرده و قیمت نفت نیز بالا رفته است و حجم تولیدات غیرنفتی و محصولات پتروشیمی بالا رفته است اما در اداره کشور مشکل داریم که این موضوع باید حل و فصل شود.
,
 
,
* رقم صادرات نفت اعلام نشد
, * رقم صادرات نفت اعلام نشد,
 
,
وی ادامه داد: در دوران آقای احمدی‌نژاد 600 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم و در دوران فعلی هم حدود 450 میلیارد درآمد داریم اما چرا نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم؟ این مشکل کجاست؟ بر این اساس کارشناسان و دولت باید این مشکلات را برطرف کنند.
,
 
,
غرضی با اشاره به اینکه در جلسه روز گذشته رقم صادرات نفت ایران اعلام نشد، اما گفته شد که صادرات صفر نیست و حتی گفته شد که کشورهایی که در گذشته از ما تناژ بالا نفت می‌خریدند اما امروز این اتفاق نمی‌افتد و روش‌های جایگزین وجود دارد تا نفت به فروش رسد، به همین دلیل صادرات نفت ایران صفر نیست.
,
 
,
* فعالیت جاسوس در همه بخش‌ها محتمل است
, * فعالیت جاسوس در همه بخش‌ها محتمل است,
 
,
وی ادامه داد: در تمام بخش‌ها ممکن است جاسوس‌هایی فعال باشند، و بخش نفت نیز مستثنا از این موضوع نیست، که اگر مستثنا بود روش‌های فروش ایران کشف نمی‌شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانستند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. 
,
 
,
وی در پایان تأکید کرد: دولت باید عزم جدی‌ای در خصوص رفع مشکلات اقتصادی داشته باشد؛ با درآمدهای فعلی نفتی نیز می‌توان کشور را اداره کرد؛ این کار شدنی است و دولت باید این کار را انجام دهد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه