اخبار داغ

ربیعی در نشست خبری:

توقیف نفتکش انگلیسی برای تامین امنیت تنگه هرمز بود/ ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان سال تخصیص می‌یابد

توقیف نفتکش انگلیسی برای تامین امنیت تنگه هرمز بود/ ارز ۴۲۰۰ تومانی تا پایان سال تخصیص می‌یابد
سخنگوی دولت گفت: توقیف نفتکش انگلیسی در راستای تامین امنیت تنگه هرمز و محیط زیست بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود در خصوص موضع دولت در قبال واکنش انگلیس به توقیف نفتکش توسط ایران اظهار داشت: جالب است زمانی که نفتکش انگلیسی تخلف می‌کند و ایران واکنش به جا و به حق نشان می‌دهد برخی سریعاً واکنش منفی نشان می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی گفت: نفتکش انگلیسی دستگاه GPS خود را خاموش کرده، از مسیر خروجی وارد تنگه هرمز شده و به هشدارهای ما توجه نکرده، بنابراین اقدام ما در راستای امنیت آبراه و محیط زیست است.
,
 
,
ربیعی افزود: آنها می‌خواهند اقدام ایران را به عنوان واکنش به توقیف نفتکش ایرانی جلوه دهند. وقتی انگلیسی‌ها رفتار خصمانه در قبال نفتکش های ما نشان می‌دهند، که البته رفتار آنها غیر قانونی هم بود، دیگر نباید توقع داشته باشند که ایران اغماضی در تضمین امنیت آبراه‌های خود داشته باشد.
,
 
,
سخنگوی دولت تصریح کرد: اقدام ایران به هیچ وجه بحث تلافی نبوده بلکه اقدامی قانونی و بجا بوده است. ما معتقدیم راهکارهای دیپلماتیک در این خصوص وجود دارد.
,
 
,
وی بیان کرد: زمانی که آمریکا و انگلیس کاری انجام می‌دهند به حق است و دیگران که چنین کاری کنند به ناحق است.
,
 
,
ربیعی در خصوص آخرین وضعیت بازار ارز گفت: همین امروز قطعاً رشد تورمی به شکل قبل دیگر وجود ندارد و روند کاهشی دارد، یعنی گرانی شتاب‌دهنده در حال توقف است. حتماً آثار میان مدت و بلند مدت این وضعیت را روی قیمت برخی کالاها خواهیم داشت.
,
 
,
وی ادامه داد: پیش بینی این است که رشد در حال مثبت شدن است. ثبات بازار به سرمایه گذاری کنش‌گران اقتصادی کمک می‌کند. در کوتاه مدت مجبور بودیم چند نرخی بودن را برای ایجاد ثبات در بازار ارز تحمل کنیم.
,
 
,
سخنگوی دولت بیان کرد: دولت برای حمایت از دهک‌های پایین کماکان ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کالاهای خاص تا پایان سال در نظر می‌گیرد.
,
 
,
ربیعی با بیان اینکه ما با رفتارهای غیر اقتصادی به این ثبات در بازار ارز نرسیدیم، تصریح کرد: بازار متشکل ارزی کشف نرخ ارز است. نرخ ارز از پیش تعیین شده نخواهیم داشت.
,
 
,
سخنگوی دولت گفت: بخش اعظم دلیل کاهش قیمت ارز اتخاذ تصمیمات درست دولت و رفتار اقتصادی درست مردم بوده است.
,
 
,
وی افزود: ما همراه با نگرانی مردم هستیم و امیدواریم شوکی که در ۱۸ ماهه اخیر تحریم های شدید برای ما ایجاد کرد را با رفتار صحیح مردم و سیاست های مناسب دولت به خوبی پشت سر بگذاریم.
,
 
,
ادامه دارد...
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه