اخبار داغ

ابتکار در جمع خبرنگاران قزوین:

برابری دیه زن و مرد درحال طی کردن مراحل نهایی است/ برای ورود زنان به ورزشگاه مشکل نداریم

برابری دیه زن و مرد درحال طی کردن مراحل نهایی است/ برای ورود زنان به ورزشگاه مشکل نداریم
ابتکار در جمع خبرنگاران قزوین گفت: برابری دیه زن با مرد در حال طی کردن مراحل نهایی است و لایحه هم خوشبختانه با رویه وحدتی که وجود دارد نیز وضعیت بهتری خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، معصومه ابتکار طی سفری یک روزه به قزوین و در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: ما در سطح ملی در دولت دوازدهم رویکرد برنامه‌ای برای حوزه زنان داریم؛ شاید در گذشته بیشتر رویکردها در حوزه زنان اقتضائی و مناسبتی بوده است اما سعی کردیم در این دولت هدفمند باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: شاخص‌های عدالت جنسیتی تعریف و اقدام شده است و این شاخص‌ها در دو سطح کلی و اختصاصی است که برای همه دستگاه‌ها ابلاغ شده و در ۳۱ استان برنامه و سند ارتقاء وضعیت زنان تهیه شده است.

,

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: این سند برنامه‌ای برای کاهش فاصله‌هایی است که در بین زنان و مردان داریم و مربوط به حوزه‌های آموزش، بهداشت، ورزش است تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم و این مهمترین برنامه ما است که خوشبختانه دستاوردهای خوبی را تا کنون داشتیم.

,

این مسئول ابراز کرد: ۴۰درصد زنان کشور به ویژه در روستاها توانستند از تسهیلات خوداشتغالی بهره‌مند شوند؛ روند رشد و استفاده زنان روستایی از تسهیلات پایدار بسیار خوب بوده و نشان می‌دهد که زنان روستایی پرتلاش و علاقه‌مند هستند و در پست‌های مدیریتی نیز رشد استان‌ها در انتصاب زنان ۶۰درصد بوده و در حوزه ستادی نیز حدود ۱۷ و نیم درصد افزایش حضور زنان را در پست‌های کشوری داشتیم.

,

ابتکار بیان کرد: برابری دیه زن با مرد در حال طی کردن مراحل نهایی است و لایحه هم خوشبختانه با رویه وحدتی که وجود دارد نیز وضعیت بهتری خواهد داشت.

,

قانون کار باید برای زنان اجرا شود

, قانون کار باید برای زنان اجرا شود,

وی یادآور شد: در حوزه بهداشت و سلامت زنان خوشبختانه برنامه‌های خوبی وجود دارد و در موضوع غربالگری بیماری‌های خاص و شایع زنان نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی در وزارت بهداشت صورت می‌گیرد؛ مجموعه‌های خاصی را برای آموزش‌های پیش از ازدواج راه اندازی شده است.

,

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ابراز کرد: قانون کار باید برای زنان اجرا شود و زنان هم از قانون خود مطلع شوند، با افرادی هم که از قانون سرپیچی می‌کنند برخورد می‌شود.

,

این مسئول در رابطه با ورود زنان به وزرشگاه گفت: این مسئله اکنون انجام می‌شود و در دستور کار آقای سلطانی فر است و برای آن برنامه ریزی کرده است و ساز و کارهای خوبی در ورزشگاه‌ها دیده و زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است و در چند مسابقه هم حضور بانوان در ورزشگاه را داشتیم که مشکل خاصی پیش نیامد و این روند ادامه دارد.

,

ابتکار در زمینه مد لباس خاطرنشان کرد: تفاهمنامه‌ای را با ستاد مد و لباس انعقاد کردیم تا همکاری خوبی را در زمینه طراحی مدهای اسلامی و ایرانی که دارای هویت است و مورد پسند بانوان باشد را داشته باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های ما حمایت از طراحان و کسانی است که لباس‌های ایرانی را با هویت طراحی می‌کنند و این کار به اقتصاد و اشتغال و فرهنگ کشور کمک می‌کند.

,

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: موضوع دیگر نیز بحث اجرای گفتگوی بهینه است یعنی ما در زمینه مسائلی که برای نسل امروز سوال است گفتگوی بهینه و منطقی ایجاد می‌کنیم تا به دغدغه‌های جوانان پاسخ داده شود چراکه بحث حجاب از طریق گفتگوی موثر قابل انتقال و ترویج است و روش‌های سلبی نیز آسیب زیادی را به جاماع وارد می‌کند.

,

این مسئول در پایان گفت: اگر ما معتقد به حجاب هستیم باید فضاهای مناسب را برای بانوان بیشتر کنیم و فضای ارتباط موثر و گفتگو با نسل امروز را ایجاد کنیم و ارتباط متقابل را داشته باشیم تا نتیجه مطلوب را شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه