اخبار داغ

با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛

کلنگ احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلیل آباد بر زمین خورد

کلنگ احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلیل آباد بر زمین خورد
کلنگ احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلیل آباد در زمین به مساحت 2266 متر مربع با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بر زمین خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم زره ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، با اشاره به احداث مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلیل آباد، اظهار داشت: این پروژه فرهنگی هنری در زمینی به وسعت 2266 متر مربع و زیربنای 800 متر مربع ساخته خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی هدف از احدا  این پروژه را توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فراهم کردن امکان دسترسی کودکان و نوجوانان به امکانات فرهنگی، هنری و علمی کانون پرورش فکری دانست و خاطرنشان کرد: زمین این پروژه از طرف شهرداری و شورای شهر خلیل آباد به کانون پرورش فکری اهدا شده است.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی با بیان اینکه بالغ بر 500 میلیون تومان اعتبار برای ساخت این مرکز فرهنگی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: همدلی و همراهی خوبی در بین مسئولان و دستگاه های دست اندرکار شهرستان در این حوزه وجود دارد تا کانون پرورشی فکری در خلیل آباد احداث شود.

,

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با توجه به فصول و اعتباراتی که در نظر گرفته شده و محقق شدن این اعتبارات، بین 70 تا 80 درصد بتوانیم تا پایان سال مرکز را برای افتتاح آماده کنیم، اذعان کرد: در غیر این صورت احتمالاً در 6 ماهه اول سال 99 نیز مرکز آماده افتتاح شود.

,

زره ساز با اشاره به اهمیت و ضرورت احداث کانون پرورش فکری در شهرستان، عنوان کرد: کانون پرورش فکری بر سه محور فرهنگی، ادبی و هنری در حدود 42 فعالیت بنا نهاده شده و محور تمام این فعالیت ها و اهداف نیز کتاب است.

,

وی با بیان اینکه کتاب بهانه بسیار خوبی است که به شکل گیری شخصیت کودک و نوجوان را در یک محیط فرهنگی کمک کرد، افزود: کتاب به پرورش فکری و ادبی و هنری نیز بسیار کمک می کند و چون محور فعالیت ها کتاب است، بر همین اساس بسیاری از اقشار جامعه به ویژه نخبگان کشور در کانون حضور داشتند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دو محور هویت تاریخی و انقلابی و هویت دینی در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: شهرستان خلیل آباد به لحاظ بازیابی هویت دینی شاید کمترین انحراف را نسبت به باقی شهرستان ها داشته باشند، در صورتی که در دیگر شهرستان ها به لحاظ بازیابی هویت دینی باید فعالیت بیشتری برای کودک انجام شود.

,

وی با تاکید بر اینکه فضای کار به لحاظ اصالت دینی و انقلابی خانواده ها در شهرستان خلیل آباد فراهم تر است، بیان کرد: از مدیران دستگاه ها به خصوص دستگاه های فرهنگی شهرستان خلیل آباد درخواست داریم که در بازیابی فضای هویتی و هویت تاریخی شهرستان به کانون کمک کنند.

,

زره ساز با بیان اینکه برای نسل امروز انقلاب باید فضای بازیابی هویت تاریخی، دینی و انقلابی داشته باشیم، تاکید کرد: با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر به ویژه کتاب می توانیم فعالیت های بسیار خوبی در شهرستان رقم بزنیم.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فضای همدلی که در بین مسئولان شهرستان خلیل آباد دیدم امیدواریم که شاهد شکوفایی خیلی خوب جوانان و نوجوانان در این شهرستان باشیم.

,

 

,

ضرورت احداث کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در شهرستان احساس می شد

, ضرورت احداث کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در شهرستان احساس می شد,

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به وجود بالغ بر 10 هزار دانش آموز و هزار نفر فرهنگی در شهرستان خلیل آباد ضرورت احداث کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در شهرستان خلیل آباد احساس می شد.

,

وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شهرداری، شورای شهر و اداره اوقاف نیز در تامین زمین نیز همکاری لازم را داشته اند.

,

فرماندار خلیل آباد همچنین با تاکید بر اینکه امیدواریم این پروژه بتواند یک گره از حوزه فرهنگی شهر باز کند، اذعان کرد: پایبندی به حوزه اعتقادات دینی در شهرستان خلیل آباد بسیار زیاد است و نمونه آن تقدیم 285 شهید در شهرستان خلیل آباد است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه