اخبار داغ

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با دانا:

با اجرای طرح پتروپالایشگاه ها، نقدینگی سرگردان در کشور مهار می شود/ نقش اساسی این طرح در ارز آوری برای کشور

با اجرای طرح پتروپالایشگاه ها، نقدینگی سرگردان در کشور مهار می شود/ نقش اساسی این طرح در ارز آوری برای کشور
علی گل مرادی گفت: طرح پتروپالایشگاه ها نقدینگی موجود در بازار که باعث هجوم به بخش های ارز ، مسکن ، طلا و خودرو شده را مهار می کند و علاوه بر کمک به ثروت آفرینی و ایجاد ارزش افزوده در کشور موجب ایجاد اشتغال و توسعه آن می شود
[

علی گل مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره آخرین وضعیت طرح پتروپالایشگاه ها در مجلس گفت: این طرح جزء طرح هایی است که در دستور کار جلسات مجلس قرار گرفت و در نهایت کلیات این طرح در صحن علنی مجلس تصویب شد و در حال بررسی در کمیسیون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تاکید بر اینکه نظر نمایندگان درباره این طرح مثبت است یادآوری کرد: این طرح مزیت‌های فراوانی دارد به خصوص در این شرایط تحریم که مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده، با اجرای  این طرح می توان ایجاد ارزش افزوده کرده و تحریم ها را بی اثر کرد.

,

عضو کمیسیون انرژی در ادامه تشریح کرد: این طرح باید به طور گسترده و حساب شده اجرا شود یعنی ساز و کاری تعریف شود که میزان استقبال از این طرح افزایش یابد؛ این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و نقش مردم و سرمایه های مردمی دراین طرح پررنگ است.

,

گل مرادی در ادامه افزود: بخش عمده ای از این سرمایه‌های مردمی همان نقدینگی است که به بازارهای مختلف سرازیر شده و اوضاع این بازارها را به هم ریخته؛ این نقدینگی سرگردان به افزایش نرخ تورم دامن زده است و مشکلات جدی برای کشور بوجود می آورد.

,

گل مرادی افزود: این طرح نقدینگی موجود در بازار که باعث هجوم به بخش های ارز ، مسکن ، طلا و خودرو شده را مهار می کند و علاوه بر کمک به ثروت آفرینی و ایجاد ارزش افزوده در کشور موجب ایجاد اشتغال و توسعه آن می شود و کشور را از واردات برخی از محصولات نهایی در حوزه انرژی بی نیاز می‌کند همچنین در بخش صادرات هم می توان از آن بهره گیری و به ارز آوری برای کشور کمک کرد.

,

وی با اشاره به توانمندی های بالای متخصصان ایرانی بیان کرد: هر زمانی که کشور در بخشی تحریم می شد به سبب وابستگی هایی که در آن بخش به کشورهای خارجی داشت دچار محدودت هایی می شد متخصصان داخلی به سرعت و با ابتکار عمل مشکلات آن بخش را حل می کردند لذا این ظرفیت و توان در داخل کشور وجود دارد که به طور مستقل در کشور پالایشگاه احداث کرد.

,

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: امکان مشارکت بخش خصوص در توسعه طرح پتروپالایشگاه ها به طور کامل در کشور فراهم است. علاوه بر این در مواردی هم که نیاز به واردات تجهیرات از خارج کشور باشد با ورود بخش خصوصی به سهولت می توان این نیازها را برطرف کرد؛ چرا که در زمان تحریم محدودیت های بخش خصوصی کمتر است لذا توسط این بخش می توان تحریم ها را دور زد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه