اخبار داغ

کپسول «فرشته» هیچگونه مجوزی از سازمان غذا و دارو ندارد

کپسول «فرشته» هیچگونه مجوزی از سازمان غذا و دارو ندارد
سرپرست اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص استفاده از کپسول فرشته هشدار داد و گفت: این قرص گیاهی مجوزی از سازمان غذا و دارو ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود نساج اظهار داشت: کپسول «فرشته» هیچگونه مجوزی اعم از تولید، واردات، توزیع و عرضه از اداره کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ندارد در نتیجه این قرص‌ها که معمولاً در عطاری‌ها عرضه می‌شوند، غیرمجاز و فاقد هرگونه تائید اصالت فرآورده می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بیان داشت: موارد مشابه از این دسته داروها مانند قرص های ادیوس، ریتارد، ایزی اسلیم، ریداکتیل، فت فیس، سوپر فت فیس، فت فست و غیره نیز دارای عوارض خطرناک مشابه این محصول هستند.

,

سرپرست اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه افزود: شهروندان می بایست تنها از داروخانه‌های معتبر، زیر نظر پزشک و با مشاوره داروساز اقدام به تهیه و مصرف هرگونه دارو یا مکمل کرده و از خود درمانی و عمل به توصیه‌های غیرعلمی برای درمان بیماری‌ها جدا خودداری کنند.

,

نساج، در خصوص تبلیغات کذب ماهواره‌ای و فضای مجازی در مورد کپسول چاقی و لاغری فرشته با عناوین فریبنده در افزایش یا کاهش وزن به راحتی و در سریع‌ترین زمان و ادعای گیاهی بودن و عدم بروز عوارض عرضه تصریح کرد: طبق گزارش‌های رسیده مصرف این قرص‌ها باعث بروز عوارض بسیار جدی و در برخی موارد منجر به بستری شدن مصرف کنندگان این محصول در بیمارستان نیز شده است،

,

وی ادامه داد: متاسفانه باید یادآور شد با توجه به نتایج آزمایشات صورت گرفته و به دلیل وجود مقادیر زیاد داروهای شیمیایی از جمله کورتون‌ها، ترامادول و غیره باعث دریافت پاسخ سریع مصرف کنندگان و در نتیجه مورد استقبال آنان قرار می‌گیرد.

,

سرپرست اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه بروز ضایعات و پوسیدگی استخوانی به خصوص در ناحیه لگن، انواع آسیب‌های بینایی مانند آب مروارید و افزایش فشار چشم، تشدید علائم روانی شبه جنون ناشی از مصرف استروئیدها، اعتیاد به مواد مخدر به کار رفته در ترکیب آنها، افزایش فشار خون بحرانی و نارسائی احتقاقی قلب، سرکوب سیستم ایمنی و افزایش ریسک ابتلا به انواع عفونت‌های قارچی و باکتریال و به هم ریختگی تعادل هورمونی و بروز اختلالات متابولیک مانند دیابت را از عوارض این محصول بیان کرد.

,

وی ادامه داد: وزارت بهداشت با راه اندازی سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالای سلامت وارداتی www.ttac.ir گام مهمی را در راستای مبارزه با قاچاق و صیانت سلامت آحاد مردم برداشته است.

,

وی، با اشاره به روش‌های موجود برای استعلام اصالت داروهای وارداتی افزود: شهروندان می‌توانند با استفاده از روش موجود شامل استعلام ارسال کد ۱۶ رقمی در سایتwww.ttac.ir، شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا تلفن گویا ۰۲۱۶۱۸۵ و بارکد مندرج بر روی برچسب (QR)و استفاده از نرم افزار قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه هوشمند از صحت و سلامت و اصالت فراوده مورد معرفی خود آگاهی یابند.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه