اخبار داغ

کاهش 50 درصدی خشونت علیه"زنان"در هرات

کاهش 50 درصدی خشونت علیه"زنان"در هرات
رئیس اداره امور زنان هرات گفت: آمار خشونت علیه زنان نسبت به سال گذشته کاهش 50 درصدی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انیسه سروری رئیس اداره امور زنان هرات  با اشاره به فعالیت‌های گسترده این اداره و نهادهای همکار گفت: در حال حاضر اداره امور زنان در هرات با ایجاد برنامه‌های آگاهی دهی در مورد حقوق زنان در جامعه و برگزاری سمینارهای مختلف تلاش دارد خشونت علیه زنان را کاهش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی تاکید کرد: آمار خشونت علیه زنان در هرات در 4 ماه سال گذشته 196 پرونده بود اما در حال حاضر با سپری شدن 4 ماه نخست سال جاری این آمار به 144 پرونده رسیده است که خود بیانگر کاهش 50 درصدی خشونت ها علیه زنان در هرات است .
,
 
,
سروری افزود: اداره امور زنان در هرات تلاش دارد تا با استفاده از برنامه‌های مختلف زنان در جامعه حضور داشته باشند که این موضوع علاوه بر خودکفایی زنان از نظر مالی باعث کاهش خشونت علیه زنان خواهد شد.
,
 
,
وی تاکید کرد: فقر، اعتیاد و عدم آگاهی و چالشهای روحی و روانی دلیل اصلی خشونت است.
,
 
,
سروری ادامه داد: از میان عوامل خشونت علیه زنان، ضرب و شتم بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و بعد از این مورد نیز خودکشی، خودسوزی نیز در رتبه های بعد قرار دارد.
,
 
,
از سوی دیگر اما سید «اشرف سادات» فعال مدنی در هرات در این رابطه گفت: خشونت علیه زنان در هرات نسبت به سال گذشته کاهش نیافته  و به دلیل افزایش ناامنی در شهرستانهای هرات و روستاهای دور افتاده و تنگ تر شدن حلقه امنیت در این ولایت و عدم رسیدگی به شکایت های زنان در این مناطق و نبود مراجع ثبت موارد خشونت ها این آمار در حال افزایش است.
,
 
,
وی تاکید کرد: نهادهای سومی باید در شهرستان‌ها برای ثبت شکایت زنان، اگاهی دهی عمومی فعال شود.
,
 
,
«عبدالقادر رحیمی» رئیس کمیسیون حقوق بشر هرات نیز گفت: آمار اداره امور زنان در هرات تنها از مناطق امن در هرات بوده و باید تمرکز روی مناطق ناامن متمرکز شود. 
,
 
,
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مناطق ناامن خشونت های بیشتری اتفاق می‌افتد و ادارات دولتی از این قضیه بی خبر هستند، این موضوع را به ذهن متبادر می کند که خشونت کاهش یافته،‌ اما واقعیت این است که خشونت علیه زنان افزایش یافته است. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه