اخبار داغ

مدیر بهزیستی شهرستان کرمان:

سالمندی چالش پیش روی استان کرمان/ صددرصد کودکان خیابانی افغانستانی هستند

سالمندی چالش پیش روی استان کرمان/ صددرصد کودکان خیابانی افغانستانی هستند
مدیر بهزیستی شهرستان کرمان گفت: هشت درصد جمعیت استان سالمند هستند و پیش‌بینی این است که این جمعیت، در ۲۰ سال آینده به بیش از ۲۰ درصد برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر مختار مدیر بهزیستی شهرستان کرمان با اشاره به تعدد مسائل اجتماعی به راه آرمان؛ گفت : گرچه بهزیستی، محور سلامت اجتماعی است اما این ارگان به‌ تنهایی قادر نیست که مشکلات اجتماعی را حل و فصل نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با تاکید بر این‌که در این حوزه نیاز به هم‌افزایی داریم، افزود: بهزیستی چهار حوزه‌ سازمانی شامل مشارکت‌های مردمی، امور اجتماعی که ساماندهی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و زنان در معرض آسیب و کودکان را برعهده دارد،

,

مدیر بهزیستی شهرستان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ نفر مورد آزمایشات غربال‌گری ژنتیکی  قرار گرفته اند بیان داشت :  در این زمینه، خیلی از شهرستان‌های استان چون مرکز ندارند از خدمات بهزیستی شهرستان کرمان استفاده می کنند.

,

مختاری با اشاره به اجرای طرح غربالگری های شنوایی و بینایی در مقطع زمانی مشخص از طرف بهزیستی عنوان کرد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر مورد غربالگری قرار گرفته اند و امیدواریم ظرف چند سال آینده همه‌ی کودکانی که ناشنوایی مادرزادی داشته باشند رصد و شناسایی شوند.

,

وی با تشریح اقدامات پیشگیرانه  بهزیستی تصریح کرد : مراکز مشاوره طلاق با نام مرکز مراقبت از خانواده که از یک‌هزار و ۲۸۶ نفر در سال گذشته به این مراکز مراجعه کردند ۳۰ درصد این آمار به سازش رسیده است.

,

مدیر بهزیستی شهرستان کرمان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس با همت بهزیستی بیان داشت :  ۳۳ هزار و ۷۰۰ نفر سال گذشته در این زمینه آموزش دیدند.

,

 ۸ هزار معلول مستمری‌بگیر در شهرستان کرمان

,  ۸ هزار معلول مستمری‌بگیر در شهرستان کرمان,

مختاری به خدماتی که بهزیستی به افراد معلول ارائه می‌کند اشاره کرد و گفت : ۱۲ هزار نفر معلول در شهرستان کرمان وجود دارد، که تعداد هشت هزار نفر از این افراد از بهزیستی مستمری ماهیانه می‌گیرند.

,

وی در خصوص وظایف و اقدامات بهزیستی در برابر کودکان خیابانی نیز بیان داشت: با کمک فرمانداری ، شهرداری و کمیته امداد در حال ساماندهی کودکان خیابانی هستیم، متاسفانه ۱۰۰ درصد این جمعیت افغانی که۲۰ درصد آنان کارت اقامت دارند و مابقی غیرمجاز می باشند .

,

سالمندی چالش پیش روی استان کرمان

, سالمندی چالش پیش روی استان کرمان,

مدیر بهزیستی شهرستان کرمان به خدمات ارائه شده این اداره به سالمندان نیز اشاره کرد و اذعان داشت: پنج مرکز شبانه‌روزی و دو مرکز روزانه ویژه‌ سالمندان در شهر کرمان وجود دارد که ۲۵۰ نفر در آن ساکن هستند.

,

وی افزود: هشت درصد جمعیت استان سالمند هستند و پیش‌بینی این است که این جمعیت، در ۲۰ سال آینده به بیش از ۲۰ درصد برسد.

,

 2  هزار زن فاقد سرپرست تحت پوشش بهزیستی

,  2  هزار زن فاقد سرپرست تحت پوشش بهزیستی,

مختاری با بیان اینکه حدود دو هزار نفر از زنان فاقد سرپرست مستمری بگیرد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند اذعان داشت: مراکزی برای زنان معتاد، دختران فراری، زنان آسیب دیده و مورد ضرب و شتم و خشونت همسران قرار می گیرد وجود دارد که تحت پوشش بهزیستی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه