اخبار داغ

نماینده مجلس شورای اسلامی:

عدم رعایت استانداردهای بین‌المللی دلیل اصلی توقیف نفت‌کش انگلیسی است

عدم رعایت استانداردهای بین‌المللی دلیل اصلی توقیف نفت‌کش انگلیسی است
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف نفت‌کش انگلیسی، گفت: عدم رعایت استانداردهای بین‌المللی دلیل اصلی توقیف نفت‌کش انگلیسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، بابیان اقدام تکاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفت‌کش انگلیسی درست بوده است، اظهار داشت: این کشتی پس از ورود به آب‌های جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها مقررات را رعایت نکرده بلکه به اخطارها نیز توجهی نکرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این GPS خود را خاموش کرده بود تا بدین‌وسیله ردی از خود باقی نگذارد.

فرهنگی بابیان این‌که تنگه هرمز نقش حیاتی برای جمهوری اسلامی ایران دارد، تصریح کرد: اگر قرار باشد هرکسی در هرجای دنیا بر اساس قوانین خودش بخواهد اقدامی را صورت دهد، تنگه هرمز گلوگاهی است که در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و می‌تواند سلایق خودش را در این تنگه اعمال کند.

وی ضمن محکوم کردن توقیف نفت‌کش جمهوری اسلامی ایران توسط انگلستان در جبل‌الطارق بیان داشت: اگر آب‌های بین‌المللی است برای همه کشورها است و نباید کشورهایی مانند انگلستان با برداشت خود از این قوانین عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مانع تردد نفت‌کش‌های جمهوری اسلامی ایران بشوند طبیعتاً این منطقی نیست و با قواعد بین‌المللی سازگار نیست و قطعاً در این مسیر جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه