اخبار داغ

هشدار سناتور آمریکایی؛

ترامپ موجب فروپاشی اقتصادی آمریکا می‎شود

ترامپ موجب فروپاشی اقتصادی آمریکا می‎شود
"الیزابت وارن" سناتور آمریکایی هشدار داد که دولت ترامپ فروپاشی اقتصادی بدتری نسبت به ورشکستگی "برادران لیمن" در سال 2008 را رقم خواهد زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 هشدار داد که ترامپ موجب فروپاشی اقتصادی آمریکا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

"الیزابت وارن" سناتور آمریکایی با هشدار درباره ی افول اقتصادی آمریکا طی پستی در وبلاگ خود نوشت: "چراغ های هشدار چشمک می زنند."

,

به گفته cbsnews، وارن که بنیانگذار دفتر حمایت مالی مصرف کنندگان است، سال‎ها قبل از بحران مالی اخیر کشور، نوسان بازار مسکن را هشدار داده بود. اما علیرغم هشدار در این زمینه، اثبات این ایده که اقتصاد آمریکا در معرض یک فاجعه قرار دارد برای اکثر آمریکایی ها که به اقتصاد کشور ایمان دارند، دشوار است.

, cbsnews,

وارن به شدت تصمیمات اقتصادی و سیاست خارجی ترامپ مانند جنگ تجاری با چین را سرزنش کرد و با اشاره به تحلیل های اقتصاددانان برجسته هشدار داد که اگر دولت در ماه سپتامبر سقف بدهی را نقض کند، فروپاشی اقتصادی بدتری نسبت به ورشکستگی "برادران لیمن" (چهارمین بانک سرمایه گذاری در آمریکا) در سال 2008 را رقم خواهد زد.

,

ناکامی "برادران لیمن" بزرگترین ورشکستگی را در تاریخ آمریکا بر جای گذاشت و تبدیل به یکی از لحظات مهم در بحران مالی جهانی شد.

,

وارن نگران افزایش بدهی های خانوارها و شرکت ها و رکود اقتصادی ساختِ دولت است.

,

وی گفت که به عنوان رئیس جمهور آمریکا راهی برای پیشگیری از وقوع پیش بینی خود در مورد فاجعه اقتصادی دارد و هرگز سقف بدهی را نقض نخواهد کرد.

,

وی افزود که جنگ تجاری توئیتری با چین نیز بخشی از سیاست خارجه وارن نخواهد بود.

,

این سناتور آمریکایی ضمن وعده هایی چون؛ افزایش حداقل حقوق به 15 دلار در هر ساعت، حذف بدهی دانشجویان، تقویت اتحادیه های کارگری و دیگر ابتکارهای انگشت شمار گفت که بر هزینه های شرکت ها نظارت کرده و قدرت نفوذ آنها را کاهش می دهد.

,

وارن گفت: "چه امسال و چه سال آینده، احتمال رکود اقتصادی بزرگ دیگری وجود دارد."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه