اخبار داغ

با حساسیت فصلی چه کنیم؟

با حساسیت فصلی چه کنیم؟
تغییرات آب و هوا و فرا رسیدن فصل بهار و تابستان، در کنار بهره مندی از زیبایی‌های ویژه طبیعی، برای برخی افراد معضل بزرگی بوده و شروع‌کننده دور جدیدی از بیماری‌شان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برخی از مردم در بهار و تابستان دچار حساسیت های فصلی شده و این دو فصل برای آن ها رنگ آلرژی و حساسیت دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
یک متخصص ریه در خصوص حساسیت‌ها و علل آن‌ها، به ایسنا گفت: آلرژی (حساسیت) و تحریک پذیری بیش از حد اعضای مختلف بدن به مواد آلرژن بوده و با تماس این مواد با پوست، چشم‌ها، ناحیه بینی، ریه و مجاری هوایی و همچنین دستگاه گوارش ایجاد می شود؛ مواد حساسیت زا می توانند یک یا چند عضو را هم زمان درگیر کنند. 
,
 
,
دکتر محمد اسماعیل حجازی با بیان این‌که آلرژی های فصلی شایع ترین آلرژی‌ها در جامعه ما هستند، گفت: در فصول مختلف آلرژی نسبت به مواد مختلف، متفاوت است؛ در فصل بهار تغییرات جوی و گرده های موجود در هوا به علت  گرده افشانی گل ها و گیاهان، در فصل تابستان گرد وخاک و در فصول سرد آلرژی می تواند نسبت به سرما ایجاد شود. 
,
 
,
وی در خصوص علائم این بیماری، بیان کرد: علائم در قسمت‌های مختلف به شکل‌های مختلف بروز کرده و قرمزی و خارش پوست، قرمزی، خارش و آبریزش چشم، آبریزش، خارش و گرفتگی ناحیه بینی، سرفه های تحریکی به ویژه به هنگام شب، عطسه های مکرر و تنگی نفس از علائم آلرژی در ارگان های مختلف بدن است. 
,
 
,
حجازی افزود: این علائم می توانند به تنهایی و  یا چند مورد  به طور هم زمان شخص را درگیر کنند. 
,
 
,
این متخصص ریه با اشاره به روش های درمان حساسیت های فصلی، اظهار کرد: درمان اولیه آلرژی پرهیز از تماس با مواد حساسیت زا و در مرحله بعدی کنترل آن با استفاده از آنتی هیستامین ها و داروهای موضعی همچون قطره های بینی و چشم است. 
,
 
,
وی افزود: در صورت تاثیر نداشتن یک نوع آنتی هیستامین با مراجعه به پزشک، استفاده از داروها و مکمل های دیگر و همچنین تغییر دستور دارویی می توان حساسیت ها را کنترل کرد؛ چرا که داروهای آنتی هیستامینی محدود نبوده و دسته های مختلفی را شامل می شوند. 
,
 
,
حجازی با اشاره به تزریقات کورتونی به عنوان یکی از روش های درمان، گفت: از تزریقات کورتونی می توان در صورت مصرف نکردن آنتی هیستامین‌های خوراکی برای کوتاه مدت استفاده کرد؛ توصیه می شود فرد این کار را به طور خود سرانه انجام نداده و تزریق دارو با تجویز پزشک انجام شود. 
,
 
,
این متخصص ریه با بیان راهکارهای جلوگیری از حساسیت، اظهار کرد: ابتدا فرد باید فاکتورهای تحریک کننده را شناسایی کرده و از آن ها پرهیز کند؛ همچنین استفاده از ماسک و رعایت نکات تغذیه ای همچون پرهیز از خوردن گردو، انگور، طالبی و توت فرنگی از راهکارهای دیگر برای پیشگیری از این بیماری است. 
,
 
,
وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به این بیماری و درمان آن بسیار دارای اهمیت بوده و در صورت بهبود نیافتن در دراز مدت وسعتش افزایش یافته و منجر به بیماری هایی همچون آسم می شود.
,
 
,
  انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه