اخبار داغ

گزارشی از صعود هزینه سفرهای هوایی در خراسان جنوبی

بیرجند رکورددار قیمت پروازها/ تهران ـ کیش ارزان‌تر از تهران ـ بیرجند

بیرجند رکورددار قیمت پروازها/ تهران ـ کیش ارزان‌تر از تهران ـ بیرجند
قیمت پرواز تهران ـ بیرجند نسبت به شهرهای دیگر کشور بسیار زیاد است که لازم بوده برای کاهش قیمت و افزایش پروازها در استان اقدامات خاصی صورت بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، خراسان جنوبی استانی فاقد زیرساخت ریلی است و مردم استان برای مسافرت و انجام کارهای ضروری در سایر شهرهای کشور از اتوبوس و عده محدودی از هواپیما استفاده می‌کنند. استفاده از هواپیما برای تردد در خراسان جنوبی بیشتر مورد استفاده مسئولان استان بوده و مقصد عمده مسافران استان مرکز کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

مدت‌هاست شاهد افزایش قیمت بلیط پرواز تهران - بیرجند هستیم و این در صورتی است که قیمت پرواز تهران به برخی از شهرها از جمله، کیش، اهواز، شیراز، تبریز، کرمانشاه و آبادان کم‌تر از بیرجند است.

,

 

,

افزایش قیمت بلیط هواپیما در استانی که فاقد خط ریلی است برای سفرهای ضروری مردم مشکل‌ساز شده و مردم توانایی خرید بلیط هواپیما را ندارند. طی هفته‌های گذشته شاهد رشد چشمگیر قیمت بلیط پرواز تهران بیرجند بودیم و حتی این بلیط تا بیش از 800 هزار تومان نیز به فروش رسیده است.

,

 

,

سید کمال‌الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص زیادبودن قیمت پرواز بیرجند تهران، اظهار کرد: قیمت‌ها بر اساس صندلی که رزرو می‌شود و نوع پرواز تعیین می‌شود.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که عنوان می‌شود قیمت پرواز بیرجند تهران حدود 600 هزار تومان است، افزود: این قیمت ثابت نیست و قیمت عرضه و تقاضا است. دولت خیلی نمی‌تواند دخالت داشته باشد.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: قیمت‌ها بر اساس نیازی که متقاضی دارد و خدماتی که خدمت‌دهنده ارائه می‌کند در یک نُرمی خاص تنظیم می‌شود.

,

 

,

میرجعفریان عنوان کرد: بعضی مواقع که شرایط خاصی ایجاد می‌شود به عنوان مثال در یک شرایط خاص که هواپیما با نصف ظرفیت پرواز می‌کند مجبور می‌شود قیمت‌ها را به نوعی اصلاح کند.

,

 

,

وی گفت: در شرایط عادی قیمتی که باید برای فروش صندلی‌ها ایجاد شود باید ملاک شرکت‌های هواپیمایی برای قیمت‌گذاری باشد.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی در خصوص افزایش پروازها برای استان، بیان کرد: اگر شرایط فراهم شود پیگیر افزایش پرواز هستیم و تاکنون با بسیاری از شرکت‌ها صحبت شده است.

,

 

,

میرجعفریان اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی ملاحظات اقتصادی و سرمایه‌گذاری خود را انجام می‌دهند و باید به حدی که ظرفیت هواپیما تکمیل شود برسند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: رایزینی‌ها برای افزایش پروازها صورت گرفته و شرکت‌ها در حال بررسی‌اند که از فرصت‌ها به خوبی استفاده شود.

,

 

,
هادی سلامی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی نیز در خصوص گران بودن قیمت پرواز بیرجند- تهران در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: 70 تا 80 درصد ظرفیت صندلی‌های هواپیما توسط دولتی‌ها و شرکت‌ها رزرو می‌شود و قیمت بلیط نیز برای آنها فرق نمی‌کند.
,
 
,
 
,
وی افزود: شورای عالی هواپیمایی متشکل از وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر راه، یکی از معاونان رئیس جمهور، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، رئیس فرودگاه‌های کشور و نماینده انجمن ایرلاین‌ها بلیت‌ پرواز‌ها را قیمت‌گذاری می‌کنند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه