اخبار داغ

بمبی ساعتی به نام اپلیکیشن FaceApp

بمبی ساعتی به نام اپلیکیشن FaceApp
براساس گزارش‌های رسمی برنامه تغییر چهره می‌تواند اطلاعات کاربران را در اختیار افراد دیگر قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها با ورود به فضای مجازی احساس احساس می‌کنید سی سال به آینده سفر کرده‌اید؛ حال‌وهوای همه تغییر کرده است، همه پیر شده‌اند و موی سپید کردند اما کسی ناراحت نیستند که گذر عمر چه شتابان آنها را پیر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
همه اینها از یک نرم‌افزار شروع می‌شود؛ برنامه‌ای که به شما سفر به آینده را نشان می‌دهد. اما این سفر چندان هم از نظر کارشناسان سایبری رضایتبخش نیست و آنها هشدارهایی در این خصوص داده‌اند و شاید باورتان نشود که اطلاعات حساب بانکی شما نیز از این طریق بسیار راحت‌تر در اختیار سارقان قرار می‌گیرد.
,
 
,
براساس گزارش فاکس نیوز جیم تئورس یکی از کسانی است که قربانی این دزدی‌ها شد. اما برخی تصور می‌کنند این فرد مایل‌ها دورتر از ماست بنابراین جای نگرانی وجود ندارد ولی باید گفت از این موضوع راحت گذر نکنید چون ماهیگیران زیادی هستند که برای به دام انداختن شما طعمه‌های وسوسه‌انگیزی تدارک می‌بینند تا هدف خود را عملی کنند.
,
 
,
FaceApp همانند یک صاعقه برای کاربران خطرناک است چراکه از طریق آن حریم خصوصی و اطلاعات شخصی به صورت کامل در دسترس کلاهبرداران و مافیای سایبری قرار می‌گیرد. این موضوع به قدری در ایالات متحده آمریکا خطر آفرین بود که تمامی دموکرات‌های سنا و سازمان‌های فدرال از جمله FBI خواستار بررسی خطرات و دیگر مشکلات این برنامه شدند.
,
 
,
چالش‌های جدید، بمب ساعتی جدید
,
برنامه‌هایی که بسیار زود وارد جریان‌های مد و به روز بودن می‌شوند توسط الگوریتمی برنامه‌ریزی شده‌اند که تمامی اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کنند و در جهت اهدافی سودجویانه از آن بهره می‌شود. شاید باورش سخت باشد اما بسیاری از اپلیکیشن‌های خارجی همانند بمب ساعتی هستند که هر لحظه امکان انفجار آنها و نابود کردن شما وجود دارد.
,
 
,
زمانی که شما برنامه‌ای را روی گوشی خود بارگذاری می‌کنید در حقیقت به طراحان آن اپلیکیشن اجازه می‌دهید به صورت توافقنامه امضاشده به زندگی شما ورود کنند و به همه موارد دسترسی داشته باشد. زمانی که آدرس ایمیل، شماره تماس شما را می‌خواهند تا اجازه ورود شما به برنامه را دهند حتی به چیزهایی که در گوگل جستجو می‌کنید نیز پی می‌برند. تمام اینها یعنی به وجود آوردن یک کسب‌وکار جدید و خلق رسوایی‌هایی بزرگ که با اپلیکیشن FaceApp این موضوع محقق می‌شود.
,
 
,
آیا استفاده از برنامه‌هایی که موجب می‌شود یک سیستم بزرگ و پیچیده شما را تحت نظر داشته باشد و تمامی کارهای شما از نگاه آنها مخفی نماند ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن دارد؟ بهتر است قبل از نصب برنامه‌های این چنینی که کاربران کشور سازنده هم از آن استفاده نمی‌کنند، کمی تأمل کنیم.
,
 
,
احتمالاً با کلود آشنایی دارید؛ رایانش ابری (کلود) نوعی فناوری است که این امکان را به شرکت‌ها، سازمان‌ها، برنامه‌نویس‌ها و مهم‌تر از همه کاربران عادی می‌دهد تا در هر لحظه و از هر جایی که قرار داشته باشند به راحتی به فضایی که داده‌ها در آن ذخیره شده است یا منابع کامیپوتری مورد نیازشان از جمله سرور، پایگاه داده، نرم‌افزار، سرویس‌های آنالیتیکس و ... به منظور پردازش اطلاعات از طریق اینترنت دسترسی یابند.
,
 
,
در میان ویژگی‌های دیگر این برنامه خطرناک، عکس‌های کاربران در نسخه‌های آیفون و اندروید برای ارسال و مورد هک قرار گرفتن، پردازش و به فناوری کلود منتقل می‌شوند. FaceApp به صراحت به کاربران نمی‌گوید که عکس‌ها به کلود ارسال شده است اما بسیار نامحسوس زندگی شما را تحت شعاع قرار می‌دهد.در حقیقت سیاستFaceApp این چنین اظهار می‌کند که استفاده از داده‌ها و اطلاعات شما برای افرادی که به چهره کاربران برای تبلیغات هدفمند نیاز دارند مشکلی ندارد و حتی به اشخاص ثالث نیز فروخته می‌شود.
,
 
,
طراحان این برنامه هنوز به سوالات بسیاری از کاربران پاسخ نداده‌اند؛ سوالاتی با چنین محور؛ آیا کاربران می‌تواننداز این برنامه درخواست کنند که اطلاعات کاربری‌شان حذف شود؟
,
 
,
کلام آخر
,
نکته دیگر اینکه، اگر به یک باره عکس‌های خانوادگی و شخصی خود را در اینترنت مشاهده کردید نباید شوکه شوید چراکه این اپلیکیشن‌ها اقدام به جمع‌آوری چنین مواردی می‌کنند و در ازای دریافت مبالغی، اقدام به حذف آن از اینترنت می‌نمایند. حتماً فرآیند حذف عکس از گوگل کمی سخت شده است. باور اینکه این برنامه از سوی افرادی کنترل و هدایت می‌شود که می‌توانند با یک اشاره زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهند، سخت نیست. ثبت، ضبط و دسترسی به اطلاعات کاربران به صورت خودکار صورت می‌گیرد و این موضوع چندان خوشایند نیست؛ پس مراقب باشید.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه