اخبار داغ

موسوی لارگانی در گفتگو با دانا:

در این شرایط اقتصادی دولت به دنبال تشکیل وزارتخانه چند هزار میلیاردی است/ به جای تشکیل وزارت‌خانه معاونت قوی ذیل وزارت صمت تشکیل شود

در این شرایط اقتصادی دولت به دنبال تشکیل وزارتخانه چند هزار میلیاردی است/ به جای تشکیل وزارت‌خانه معاونت قوی ذیل وزارت صمت تشکیل شود
عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه در زمانی به سر می بریم که مردم به نان شب خود محتاج هستند خاطر نشان کرد: در این شرایط ایجاد وزارت خانه جدید با هزینه های چند هزار میلیاردی صحیح نیست و این مساله که اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود، مشکلات معیشتی مردم حل می شود تنها در حد یک وعده بوده و نظیر این وعده ها را از روحانی زیاد شنیده ایم.
[

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی و خروج آن از دستور کار مجلس اظهار داشت: تا کنون سه بار لایحه تشکیل این وزارت خانه به مجلس آمده و هر سه بار نمایندگان با آن مخالفت کردند؛ هر تعداد دیگر این طرح در دستور کار مجلس قرار بگیرد هم در نهایت مجلس آن را رد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: وقتی یک بار با درخواست دولت وقت این وزارت خانه ادغام و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد، دیگر ضرورتی ندارد بار دیگر با صرف هزینه‌های گزاف این وزارت خانه دوباره تفکیک شود.

,

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه پیش از این ادغام وزارت بازرگانی هزینه‌هایی به کشور تحمیل کرده عنوان کرد: ساختمان های زیادی مربوط با این وزارت خانه در تهران و همچنین سازمان های مربوط به آن در کل استان های کشور وجود داشته که آنها به فروش رفته اند؛ تجهیزات همه این ساختمان ها و ادارات کل نیز دیگر وجود ندارد.

,

این نماینده مجلس همچنین گفت: به غیر از دلایل کارشناسی که برای عدم تشکیل این وزارت خانه وجود دارد، اگر این وزارت خانه بخواهد به هر نحوی که شده دوباره تشکیل شود، همه این هزینه ها دوباره باید انجام شود و رقم بالایی را بر روی دست دولت و بودجه بیت المال خواهد گذاشت.

,

موسوی لارگانی در ادامه افزود: نیروهایی که در وزارت بازرگانی مشغول کار بودند همه تعدیل شده و یا خود را بازخرید کردند که در صورت تشکیل این وزرات خانه، بار دیگر باید تعداد زیادی نیرو به بدنه دولت جذب شود که همه این ها برای نظام هزینه بر بوده است.

,

وی با بیان اینکه در زمانی به سر می بریم که مردم به نان شب خود محتاج هستند خاطر نشان کرد: در این شرایط ایجاد وزارت خانه جدید با هزینه های چند هزار میلیاردی صحیح نیست و این مساله که اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود، مشکلات معیشتی مردم حل می شود تنها در حد یک وعده بوده و نظیر این وعده ها را از روحانی زیاد شنیده ایم.

,

عضو کمیسیون اقتصادی در پایان تصریح کرد: این وعده هم مانند وعده های قبلی نتیجه ای ندارد و بهتر است به جای ایجاد هزینه های سنگین برای نظام و وزارت خانه، یک معاونت ذیل وزارت صنعت با همه اختیاراتی که قرار بود وزیر بازرگانی داشته باشد تأسیس و پیگیر مسائل باشد.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه