اخبار داغ

در پی رفع کاهش مشکلات آبرسانی؛

اگر مسئولان بخواهند می‌شود/ افزایش دو برابری آبرسانی سیار به روستاها

اگر مسئولان بخواهند می‌شود/ افزایش دو برابری آبرسانی سیار به روستاها
در حالی مسئولان مشکلات آبرسانی سیار به روستاها را به بودجه ربط می‌دادند که با تلاش و پیگیری و بدون بودجه توانستند آبرسانی سیار به روستاها را به دو برابر افزایش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی بیش از 400 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی سیار می‌شود. و معمولا هر ساله در فصل تابستان تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی سیار می‌شود افزایش داشته و روستاهای استان با تنش آبی مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان,  طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی بیش از 400 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی سیار می‌شود. و معمولا هر ساله در فصل تابستان تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی سیار می‌شود افزایش داشته و روستاهای استان با تنش آبی مواجه است.,

 

,

مشکل بی آبی در روستاهای استان به اندازه‌ای است که مردم روستاها در سفرهای شهرستانی استاندار خراسان‌جنوبی مشکلات کم آبی را به استاندار منعکس کرده و گلایه مند بودند. گلایه مردم روستاها از وضعیت کم آبی و مشکلاتی که در روند آبرسانی سیار وجود داشته منجر به این شد که استاندار خراسان جنوبی در جلسه ای به مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان برای پیگیری و حل مشکلات مردم روستایی تذکر جدی دهد و حتی اعلام کند که برای بهتر درک کردن مشکل آب مردم در روستاها آب خانه مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی قطع شود و در روز یک ساعت آب داشته باشد.

,

 

,

این تذکر جدی به مسئولان باعث شد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی در جلسه مدیریت بحران استان بر همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی استان جهت آبرسانی سیار و در اختیار گذاشتن تانکر برای افزایش سرویس دهی آبرسانی به روستاها همکاری داشته باشند.

,

 

,

عطاء‌الله قربانی روابط عمومی اداره کل آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: طی روزهای آخر تیرماه که از پیمانکاران در شهرستان‌ها آمار آبرسانی به روستاها گرفته شده اطلاع داده‌اند که به نسبت مشابه در خرداد ماه در این ایام تقریبا دو برابر سرویس‌دهی آب رسانی سیار افزایش داشته است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: در روزهای پایانی خرداد ماه 234 سرویس آبرسانی حمل شده اما در روزهای پایانی تیر ماه 411 سرویس آبرسانی به روستاها حمل شده است.

,

 

,

روابط عمومی اداره کل آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی بیان کرد: هر ساله تنش آبی در روستاهای استان در ماه‌های تیر و مرداد است و از شهریور و مهر ماه که هوا سرد می‌شود وضعیت آب در روستاها به روال عادی برمی‌گردد.

,

 

,

قربانی بیان کرد: تا زمانی که از تنش‌ها کاسته شود با حداکثر توان برای کاهش مشکلات مردم در بحث آب شرب تلاش خواهیم کرد.

,

 

,
محمد بشیری‌زاده فرماندار درمیان نیز در بازدید سرزده از وضعیت آب رسانی روستاهای شهرستان درمیان، گفت: آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان درمیان ماهانه از یک هزار و 111 سرویس به یک هزار و 500 سرویس افزایش یافته است.
,
 
,
62 روستا در درمیان آبرسانی سیار می‌شود
, 62 روستا در درمیان آبرسانی سیار می‌شود, 62 روستا در درمیان آبرسانی سیار می‌شود,
وی افزود: در شهرستان درمیان 62 روستا با تانکر آبرسانی سیار  می‌شود و روستائیان با مشکلات کم آبی زیادی مواجه هستند.
,
 
,
فرماندار درمیان با بیان اینکه از محل مجتمع فخرود، آبرسانی به 15 روستا انجام شده، گفت: به دلیل حجم پایین دبی چاه‌های این مجتمع برخی روستاها با تنش آبی مواجه هستند.
,
 
,
 
,
بشیری زاده اظهار کرد: 2 حلقه چاه برای رفع تنش آبی مجتمع فخرود حفر شده  که به زودی وارد مدار خواهد شد.
,
 
,
وی بیان کرد: با توجه به افزایش حجم آب ارسالی به روستاهای شهرستان، روستائیان رضایتمندی بیشتری نسبت به گذشته داشتند و در این راستا تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی حداکثر نیاز آبی روستائیان را رفع کنیم.
,
 
,
فرماندار درمیان افزود: امسال در مجموع 32 درصد اعتبار شهرستان درمیان به مبلغ 9 میلیارد و 698 میلیون تومان به دستگاه‌های آب و فاضلاب روستایی، آب و فاضلاب شهری و آب منطقه‌ای اختصاص یافته است.
,
 
,
بشیری‌زاده بیان کرد: امسال بیشترین حجم اعتبارات را برای تامین آبرسانی سیار و پایدار به روستاهای شهرستان درمیان اختصاص داده‌ایم و 21 درصد اعتبارات شهرستان به مبلغ 6 میلیارد و 368 میلیون تومان برای رفع تنش آبی روستاها اختصاص یافته است.
,
 
,
وی اظهار کرد: روستای شیرک یکی از روستاهای دارای تنش آبی شهرستان است که آبرسانی پایدار به این روستا در کمیته برنامه‌ریزی تامین اعتبار شد.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه