اخبار داغ

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور:

استان همدان رتبه دوم در بالاترین حجم تخریبی ناشی از سیل را داراست!

استان همدان رتبه دوم در بالاترین حجم تخریبی ناشی از سیل را داراست!
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: گرچه در استان همدان بی سروصدا کار بازسازی مساکن روستایی و شهری در حال انجام است اما این استان در میزان حجم خسارت و تخریب رتبه دوم را بعد از استان لرستان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ عزیزالله مهدیان در حاشیه بازدید از منازل در حال ساخت سیل زده روستاهای شهرستان اسدآباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازسازی مناطق سیل زده بلافاصله بعداز جاری شدن سیل اقدامات اولیه برای ساخت و بازسازی مساکن روستایی و شهری آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی گفت: امروز شاید استان همدان بی سروصدا کار بازسازی مساکن روستایی و شهری در حال انجام است اما این استان در میزان حجم خسارت و تخریب رتبه دوم را بعد از استان لرستان دارد.

,

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه منابع و اعتبارات بازسازی آن تأمین و هفته آینده از سوی دولت ابلاغ می شود، گفت: بسیاری از مناطق سیل زده شناسایی و کار بازسیازی شروع شده که طبق برنامه زمانبندی مردادماه واحدهای تعمیری کامل می‌شود و واحدهای احداثی هم تا پایان سال انجام خواهد شد.

,

وی گفت: البته استان همدان به دلیل منطقه سردسیر بودن باید بازسازی مسکن روستایی و شهری باید تا پایان آبان ماه به اتمام برسد و این همت مردم را هم می‌طلبد.

,

مهدیان با بیان اینکه در کل کشور در حادثه سیل بیش از 985 هزار واحد تعمیری وجود دارد، گفت: در مناطق روستایی 56 هزار صد درصد تخریب شدند و در منطقه شهری 10 هزار واحد مسکن است.

,

وی باقدردانی از همکاری خوب بانکهای عامل برای پرداخت تسهیلات بازسیازی واحدهای مسکونی، گفت: در پرداخت تسهیلات واحدهای احداثی روستایی 40 میلیون تومان وام، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض است که درکنار آن یک وام معیشتی هم به میزان 15 میلیون تومان وام و 5 میلیون وام بلاعوض پرداخت می‌شود که در مجموع 70 میلیون تومان کمک است.

,

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: در بخش منازل شهری آسیب دیده ناشی از سیل نیز وام 50 میلیون تومان و کمک بلاعوض 12 میلیون تومان و وام معیشتی هم به میزان 15 میلیون تومان وام و 5 میلیون وام بلاعوض پرداخت می‌شود که در مجموع 80 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض پرداخت می شود.

,

وی از کمک های بنیاد مستضعفین به مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: 8 تن سیمان به میزان 160 کیسه بین واحدهای احداثی و برای واحدهای تعمیری نیز یک تن به میزان 20 کیسه تقسیم شده است.

,

مهدیان افزود: تعداد 9 هزار واحد مسکونی احداثی و تعمیری در مناطق سیل زده استان همدان وجود دارد و به هر میزان سیمان احتیاج باشد، در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

,

وی در خصوص ضمانت دریافت تسهیلات برای واحدهای سیل زده نیز گفت: بانکها به ساده ترین شکل ممکن ضمانت وام ها را در نظر گرفته اند که هم سفته و ضمانت به صورت زنجیره ای است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه